Fotografie letounu DC-9-32 YU-AHT pořízená na letišti ve Stockholmu přibližně půl roku před tragickou událostí.
Fotografie letounu DC-9-32 YU-AHT pořízená na letišti ve Stockholmu přibližně půl roku před tragickou událostí.
Grafické schéma popisující poslední momenty letu YU-AHT.
Grafické schéma popisující poslední momenty letu YU-AHT.
Ukázky dokumentace z vyšetřování příčin letecké tragédie. Spis znaleckého posudku z oboru mechanoskopie, defektoskopie a chemie (ilustrativní fotografie k momentu, kdy letadlo zmizelo z radaru).
Ukázky dokumentace z vyšetřování příčin letecké tragédie. Spis znaleckého posudku z oboru mechanoskopie, defektoskopie a chemie (ilustrativní fotografie k momentu, kdy letadlo zmizelo z radaru).
Ničivá exploze nad Československem. Před 49 lety došlo poblíž Srbské Kamenice na Děčínsku ke zkáze mezinárodního letu Let JAT 367, při které zahynulo 27 lidí.
Ničivá exploze nad Československem. Před 49 lety došlo poblíž Srbské Kamenice na Děčínsku ke zkáze mezinárodního letu Let JAT 367, při které zahynulo 27 lidí.
Louku před lesem nedaleko silnice mezi obcemi Nová Oleška a Srbská Kamenice, kde se nalézaly části trosek letadla, navštěvovala zvědavá veřejnost.
Louku před lesem nedaleko silnice mezi obcemi Nová Oleška a Srbská Kamenice, kde se nalézaly části trosek letadla, navštěvovala zvědavá veřejnost.
Ukázky dokumentace z vyšetřování příčin letecké tragédie. Spis znaleckého posudku z oboru mechanoskopie, defektoskopie a chemie.
Ukázky dokumentace z vyšetřování příčin letecké tragédie. Spis znaleckého posudku z oboru mechanoskopie, defektoskopie a chemie.
Fotografie letounu DC-9-32 YU-AHT pořízená na letišti ve Stockholmu přibližně půl roku před tragickou událostí.
Fotografie letounu DC-9-32 YU-AHT pořízená na letišti ve Stockholmu přibližně půl roku před tragickou událostí.
Louka poblíž místa dopadu hlavní části letadla, na kterou byly shromažďovány trosky z okolí.
Louka poblíž místa dopadu hlavní části letadla, na kterou byly shromažďovány trosky z okolí.
Některé z trosek ocasní části letounu byly nalezené v hůře přístupném, zalesněném prostoru.
Některé z trosek ocasní části letounu byly nalezené v hůře přístupném, zalesněném prostoru.
Pohled na trosky kormidla letounu, které dopadly na úbočí skály.
Pohled na trosky kormidla letounu, které dopadly na úbočí skály.
Takto dnes vypadá místo, kde byly v roce 1972 nalezeny zbytky kormidla letounu Douglas DC-9-32.
Takto dnes vypadá místo, kde byly v roce 1972 nalezeny zbytky kormidla letounu Douglas DC-9-32.
Trosky jugoslávského dopravního letadla DC-9, které havarovalo 27. ledna na pravidelné lince z Kodaně do Záhřebu u Srbské Kamenice v oblasti České Kamenice.
Trosky jugoslávského dopravního letadla DC-9, které havarovalo 27. ledna na pravidelné lince z Kodaně do Záhřebu u Srbské Kamenice v oblasti České Kamenice.
Detailní pohled na kusy zlámaných stromů, které přerazily padající trosky kormidla letounu.
Detailní pohled na kusy zlámaných stromů, které přerazily padající trosky kormidla letounu.
Noční pohled na část trosek trupu, které byly nalezené v zalesněné oblasti.
Noční pohled na část trosek trupu, které byly nalezené v zalesněné oblasti.
Zde je vidět dokonce část nápisu "Jugoslovenski Aerotransport", byl původně umístěn uprostřed trupu letadla.
Zde je vidět dokonce část nápisu "Jugoslovenski Aerotransport", byl původně umístěn uprostřed trupu letadla.
Pilotní kabina se oddělila od trupu stroje a dopadla na jiné místo.
Pilotní kabina se oddělila od trupu stroje a dopadla na jiné místo.
Z České Kamenice do Prahy byla převezena jugoslávská letuška Vesna Vulovičová, která jako jediná přežila katastrofu jugoslávského dopravního letadla DC-9 (kolorovaná fotografie).
Z České Kamenice do Prahy byla převezena jugoslávská letuška Vesna Vulovičová, která jako jediná přežila katastrofu jugoslávského dopravního letadla DC-9 (kolorovaná fotografie).
V pozadí zprava ošetřující lékař MUDr. Ivo Fusek a prof. MUDr. Zdeněk Kunc, DrCs., přednosta neurochirurgické kliniky Fakulty všeobecného lékařství UK při Ústřední vojenské nemocnici v Praze, na tiskové konferenci k propuštění letušky Vesny Vulovičové, která jako jediná přežila havárii jugoslávského letadla DC-9 27. ledna u České Kamenice.
V pozadí zprava ošetřující lékař MUDr. Ivo Fusek a prof. MUDr. Zdeněk Kunc, DrCs., přednosta neurochirurgické kliniky Fakulty všeobecného lékařství UK při Ústřední vojenské nemocnici v Praze, na tiskové konferenci k propuštění letušky Vesny Vulovičové, která jako jediná přežila havárii jugoslávského letadla DC-9 27. ledna u České Kamenice.
Letuška Vesna Vulovičová krátce před propuštěním z pražské Ústřední vojenské nemocnice. Vlevo ošetřující lékař MUDr. Ivo Fusek, vpravo v popředí přednosta neurochirurgické kliniky Fakulty všeobecného lékařství UK při Ústřední vojenské nemocnici prof. MUDr. Zdeněk Kunc.
Letuška Vesna Vulovičová krátce před propuštěním z pražské Ústřední vojenské nemocnice. Vlevo ošetřující lékař MUDr. Ivo Fusek, vpravo v popředí přednosta neurochirurgické kliniky Fakulty všeobecného lékařství UK při Ústřední vojenské nemocnici prof. MUDr. Zdeněk Kunc.
Letuška Vesna Vulovičová se 2. března po propuštění z pražské Ústřední vojenské nemocnice vrátila zvláštním letadlem z ruzyňského letiště do vlasti.
Letuška Vesna Vulovičová se 2. března po propuštění z pražské Ústřední vojenské nemocnice vrátila zvláštním letadlem z ruzyňského letiště do vlasti.
Ukázky dokumentace z vyšetřování příčin letecké tragédie.
Ukázky dokumentace z vyšetřování příčin letecké tragédie.
Na základě kompletace a analýzy co největšího množství trosek letadla (při vyšetřování příčin pádu letadla) došlo k prohlídce stejného typu letadla. Ukázky dokumentace z vyšetřování příčin letecké tragédie.
Na základě kompletace a analýzy co největšího množství trosek letadla (při vyšetřování příčin pádu letadla) došlo k prohlídce stejného typu letadla. Ukázky dokumentace z vyšetřování příčin letecké tragédie.
Pozornost vyšetřovatelů se upnula na nákladní prostor letadla.
Pozornost vyšetřovatelů se upnula na nákladní prostor letadla.
Právě tam zachycené stopy indikovaly, že tam bylo umístěno výbušné zařízení.
Právě tam zachycené stopy indikovaly, že tam bylo umístěno výbušné zařízení.
Vyšetřovatelům se díky prozkoumání různě penetrovaných, spálených…
Vyšetřovatelům se díky prozkoumání různě penetrovaných, spálených…
… podařilo přesně lokalizovat místo, kde došlo k explozi.
… podařilo přesně lokalizovat místo, kde došlo k explozi.
Na tomto místě podle všeho explodoval pekelný stroj ukrytý v zavazadle (viz asamblážní schéma vpravo dole).
Na tomto místě podle všeho explodoval pekelný stroj ukrytý v zavazadle (viz asamblážní schéma vpravo dole).
… také o prozkoumání extraktů z útržků tkanin a částí kufru nalezených za lištou vnitřních dveří zavazadlového prostoru.
… také o prozkoumání extraktů z útržků tkanin a částí kufru nalezených za lištou vnitřních dveří zavazadlového prostoru.
Článek v Rudém Právu z 31. ledna 1972 k pátrání po vinících a spoluvinících teroristického útoku, který zavinil letecké neštěstí.
Článek v Rudém Právu z 31. ledna 1972 k pátrání po vinících a spoluvinících teroristického útoku, který zavinil letecké neštěstí.
O zázračném přežití letušky Vesny Vulovičové se dozvěděl celý svět. Ještě nikdo jiný na světě nepřežil volný pád bez padáku z výšky cca 10 kilometrů.
O zázračném přežití letušky Vesny Vulovičové se dozvěděl celý svět. Ještě nikdo jiný na světě nepřežil volný pád bez padáku z výšky cca 10 kilometrů.
Po letech se vrátila na místo leteckého neštěstí, kde se shodou náhod a štěstí podruhé narodila.
Po letech se vrátila na místo leteckého neštěstí, kde se shodou náhod a štěstí podruhé narodila.
Položila kytici k pomníčku 27 obětí této letecké tragédie, kteří takové štěstí jako ona neměly. Vesna zemřela doma v roce 2016.
Položila kytici k pomníčku 27 obětí této letecké tragédie, kteří takové štěstí jako ona neměly. Vesna zemřela doma v roce 2016.
Pietní místo je umístěno pod svahem, na který dopadla hlavní část trupu. Zde byla nalezena i letuška Vesna.
Pietní místo je umístěno pod svahem, na který dopadla hlavní část trupu. Zde byla nalezena i letuška Vesna.
Louka poblíž místa dopadu hlavní části letadla, na kterou byly shromažďovány trosky z okolí. Snímek z nedávné minulosti.
Louka poblíž místa dopadu hlavní části letadla, na kterou byly shromažďovány trosky z okolí. Snímek z nedávné minulosti.
V dějišti letecké katastrofy se nachází rovněž informační tabule.
V dějišti letecké katastrofy se nachází rovněž informační tabule.
Nadšenci letecké archeologie zde v minulosti dokázali získat řadu nejrůznějších artefaktů trosek letadla.

Příborový nůž
Nadšenci letecké archeologie zde v minulosti dokázali získat řadu nejrůznějších artefaktů trosek letadla. Příborový nůž
Fragment tabule "EXIT". Označení nouzového východu letadla.
Fragment tabule "EXIT". Označení nouzového východu letadla.
Výrobní štítek stroje. "Veliká rarita. Je to přímo štítek, který byl umístěn v pilotní kabině u dveří do kokpitu. Mám ho od člověka, který ho z trosek kabiny vyloupl, když se tam ty trosky několik dní po nehodě ještě válely," říká Pavel Krejčí ze serveru Letecká badatelna.
Výrobní štítek stroje. "Veliká rarita. Je to přímo štítek, který byl umístěn v pilotní kabině u dveří do kokpitu. Mám ho od člověka, který ho z trosek kabiny vyloupl, když se tam ty trosky několik dní po nehodě ještě válely," říká Pavel Krejčí ze serveru Letecká badatelna.
Vzácný artefakt. Výrobní štítek pilotního sedadla zříceného letadla.
Vzácný artefakt. Výrobní štítek pilotního sedadla zříceného letadla.
40/85