

Hyundai i20 je v pořadí již třetí generací malého vozu korejské značky. V roce 2008 navázala původní i20 na model Getz.


Novinka nabízí atraktivní design a bohatou technologickou výbavu. Může mít i adaptivní tempomat, aktivní držení v jízdním pruhu, propojenou navigaci a další…


Řada těchto prvků je ale vyhrazena jen top variantám. Základní verze sází na bohatou výbavu asistenčními systémy (nouzové brzdění a spol.), ale nemají ani rádio nebo klimatizaci. Základní i20 vyjde na necelých 280 000 korun, cena testovaného kusu v nej výbavě Style přesáhla lehce 600 tisíc.


LED zadní svítilny jsou například vyhrazeny jen nejdražší verzi Style.


Přední LED světlomety se pak dodávají od výbavy Smart. Základní verze svítí žárovkami.


V interiéru se i20 v top verzích snaží zaujmout digitálními budíky a velkým displejem navigace. Ergonomie je velice dobrá, ale kvalita použitých materiálů například za konkurenčním Renaultem Clio pokulhává.


Digitální budíky mají tři různé typy zobrazení podle zvoleného režimu. Takto vypadá Comfort, …


Displej navigace má pořádnou úhlopříčku 10,25 palce.


Šikovně ji lze použít rozdělením zobrazení. Mapu vpravo může doplnit předpověď počasí nebo aktuálně naladěná rozhlasová stanice.


Klimatizace nepostrádá mechanické ovladače.


Své čudlíky má i přepínání jízdních režimů.


Automatická převodovka vyjde na 40 000 navíc. Doporučujeme ale spíše zůstat u manuálu.


Součástí paketu Premium, který zvedne cenu top verze Style o dalších 50 000 korun, jsou i tato pohodlná sportovní sedadla se slušným bočním vedením.


Vzadu se sedí také pohodlně. Se 175 cm budete mít dost místa pro kolena i hlavu, nárty jdou zasunout pod přední sedáky.


Balíček Premium pak dozadu přináší další luxusní vychytávku: vyhřívání zadních sedadel.


Kufr má u i20 až 352 litrů, verze s mildhybridem pojmou o devadesát litrů méně.


Důvodem je umístění baterie do prostoru pro rezervu. Ten se tak nedá započítat do celkového objemu kufru.


Líbí se nám možnost zasunout kryt kufru do kolejnic za zadními opěradly.


Top verze litrového tříválce je vždy s mildhybridní pomocí, levnější 74kW verze ji nemá.
15/32