Když se indonéský manažer Heret Frasthio projede na své staré, ošoupané Vespě z roku 1957, nejdou cítit výpary benzinu ani hučení. Téměř 70 let starý stroj totiž pohání elektřina. (Na snímku z 3. března kontroluje zaměstnanec Vespu přestavěnou na elektrický skútr v dílně Elders v Jakartě.)
Když se indonéský manažer Heret Frasthio projede na své staré, ošoupané Vespě z roku 1957, nejdou cítit výpary benzinu ani hučení. Téměř 70 let starý stroj totiž pohání elektřina. (Na snímku z 3. března kontroluje zaměstnanec Vespu přestavěnou na elektrický skútr v dílně Elders v Jakartě.)
Indonésii dlouhodobě trápí znečištěné ovzduší, což je částečně způsobeno závislostí na neefektivních, starých automobilech a skútrech, včetně téměř milionu Vesp.
Indonésii dlouhodobě trápí znečištěné ovzduší, což je částečně způsobeno závislostí na neefektivních, starých automobilech a skútrech, včetně téměř milionu Vesp.
„Vespa má jedinečný design a nostalgickou stránku. Není to jen dopravní prostředek, je to také móda,“ řekl agentuře AFP Heret Frasthio, jehož společnost Elders přestavuje stařičké skútry na elektrické.
„Vespa má jedinečný design a nostalgickou stránku. Není to jen dopravní prostředek, je to také móda,“ řekl agentuře AFP Heret Frasthio, jehož společnost Elders přestavuje stařičké skútry na elektrické.
Indonésie usiluje o to, aby do roku 2030 jezdilo na jejích silnicích 13 milionů elektrických motocyklů. Povede k tomu dlouhá cesta, jelikož aktuálně je jich zhruba 160 tisíc.
Indonésie usiluje o to, aby do roku 2030 jezdilo na jejích silnicích 13 milionů elektrických motocyklů. Povede k tomu dlouhá cesta, jelikož aktuálně je jich zhruba 160 tisíc.
Po konverzi zvládne plně nabitá elektrická baterie Vespy ujet 60 až 120 kilometrů.
Po konverzi zvládne plně nabitá elektrická baterie Vespy ujet 60 až 120 kilometrů.
Hlavním kamenem úrazu zůstává v největší ekonomice jihovýchodní Asie cenová politika. Stará Vespa stála majitele firmy před přestavbou na elektrickou 34 000 dolarů. Zbrusu nová Vespa Elettrica dovezená z Itálie přijde na zhruba třetinu.
Hlavním kamenem úrazu zůstává v největší ekonomice jihovýchodní Asie cenová politika. Stará Vespa stála majitele firmy před přestavbou na elektrickou 34 000 dolarů. Zbrusu nová Vespa Elettrica dovezená z Itálie přijde na zhruba třetinu.
Vespa, italsky vosa, byla zaregistrována v dubnu 1946. Značku malých skútrů vymyslel podnikatel a výrobce letadel Enrico Piaggio, který se po druhé světové válce rozhodl vyrábět levný dopravní prostředek dostupný pro širokou veřejnost.
Vespa, italsky vosa, byla zaregistrována v dubnu 1946. Značku malých skútrů vymyslel podnikatel a výrobce letadel Enrico Piaggio, který se po druhé světové válce rozhodl vyrábět levný dopravní prostředek dostupný pro širokou veřejnost.
Vespa, která si elegantní tvary zachovala až do dneška a za tři čtvrtě století našla několik kopií, se také stala jednou z kulturních ikon 20. století. V Indonésii patří mezi oblíbené dopravní prostředky.
Vespa, která si elegantní tvary zachovala až do dneška a za tři čtvrtě století našla několik kopií, se také stala jednou z kulturních ikon 20. století. V Indonésii patří mezi oblíbené dopravní prostředky.
5/8