Nažhavená hmota se obalí do slídy, která sklu dodává odrazové efekty.
Nažhavená hmota se obalí do slídy, která sklu dodává odrazové efekty.
Dodělávání jemných detailů na jednom ze skleněných elementů
Dodělávání jemných detailů na jednom ze skleněných elementů
Nejdříve je skleněná koule čirá, později se pomocí formy změní její tvar a slídou dodá lesk.
Nejdříve je skleněná koule čirá, později se pomocí formy změní její tvar a slídou dodá lesk.
Skláři pracují ve velkém horku z okolních pecí a navíc ještě používají hořáky na dodatečné nažhavení skleněné hmoty pro tvarování.
Skláři pracují ve velkém horku z okolních pecí a navíc ještě používají hořáky na dodatečné nažhavení skleněné hmoty pro tvarování.
Namísto obvyklé dřevěné formy si skláři z Lindavy nechali vyrobit speciální kovou formu, v níž sklo při foukání na sklářské píšťale nerotuje. Na snímku tvarování skleněné hmoty v této formě
Namísto obvyklé dřevěné formy si skláři z Lindavy nechali vyrobit speciální kovou formu, v níž sklo při foukání na sklářské píšťale nerotuje. Na snímku tvarování skleněné hmoty v této formě
Sklárna sídlí v severočeské Lindavě. Do objektu je možné zajít v rámci prohlídky.
Sklárna sídlí v severočeské Lindavě. Do objektu je možné zajít v rámci prohlídky.
Skleněných píšťal by mělo být zhruba 150, severočeští skláři jich ale vyrobí zhruba 220 pro případ, že by se některé rozbily.
Skleněných píšťal by mělo být zhruba 150, severočeští skláři jich ale vyrobí zhruba 220 pro případ, že by se některé rozbily.
Skláři si naberou na na píšťalu hmotu, kterou pak tvarují do kýžené podoby.
Skláři si naberou na na píšťalu hmotu, kterou pak tvarují do kýžené podoby.
Peter Olah ukazuje novinářům skleněný element, jehož design inspirovala Panská skála.
Peter Olah ukazuje novinářům skleněný element, jehož design inspirovala Panská skála.
Sklárna spolupracovala s Peterem Olahem už na několika projektech.
Sklárna spolupracovala s Peterem Olahem už na několika projektech.
2/12