

Nažhavená hmota se obalí do slídy, která sklu dodává odrazové efekty.


Dodělávání jemných detailů na jednom ze skleněných elementů


Jeden ze sklářů ukazuje postup výroby.


Nejdříve je skleněná koule čirá, později se pomocí formy změní její tvar a slídou dodá lesk.


Skláři pracují ve velkém horku z okolních pecí a navíc ještě používají hořáky na dodatečné nažhavení skleněné hmoty pro tvarování.


Nahřívání ve sklářské huti


Namísto obvyklé dřevěné formy si skláři z Lindavy nechali vyrobit speciální kovou formu, v níž sklo při foukání na sklářské píšťale nerotuje. Na snímku tvarování skleněné hmoty v této formě


Sklárna sídlí v severočeské Lindavě. Do objektu je možné zajít v rámci prohlídky.


Skleněných píšťal by mělo být zhruba 150, severočeští skláři jich ale vyrobí zhruba 220 pro případ, že by se některé rozbily.


Skláři si naberou na na píšťalu hmotu, kterou pak tvarují do kýžené podoby.


Peter Olah ukazuje novinářům skleněný element, jehož design inspirovala Panská skála.


Sklárna spolupracovala s Peterem Olahem už na několika projektech.
3/12

