Přívozy v Praze provozují dvě společnosti. Pražské Benátky Zdeňka Bergmana jezdí celoročně, takže vás svezou i nyní v zimě. Přívoz Hol Ka mezi Holešovicemi a Karlínem zajišťuje Pražská paroplavební společnost jen od jara do podzimu.
Přívozy v Praze provozují dvě společnosti. Pražské Benátky Zdeňka Bergmana jezdí celoročně, takže vás svezou i nyní v zimě. Přívoz Hol Ka mezi Holešovicemi a Karlínem zajišťuje Pražská paroplavební společnost jen od jara do podzimu.
Během zimy nespadá linka mezi Výtoní a Císařskou loukou pod systém Pražské integrované dopravy. Za jízdu se platí jen dvacet korun, což z přívozu dělá nejlevnější prostředek ve městě.
Během zimy nespadá linka mezi Výtoní a Císařskou loukou pod systém Pražské integrované dopravy. Za jízdu se platí jen dvacet korun, což z přívozu dělá nejlevnější prostředek ve městě.
Trasa se během posledních let upravovala, ale přívoz stále udržuje říční spojení mezi Výtoní na Novém Městě a přístavišti na Smíchově.
Trasa se během posledních let upravovala, ale přívoz stále udržuje říční spojení mezi Výtoní na Novém Městě a přístavišti na Smíchově.
I v mrazivých únorových dnech bylo v kabině kapitána pohodových 18 °C.
I v mrazivých únorových dnech bylo v kabině kapitána pohodových 18 °C.
Přívoz je nejromantičtější dopravní prostředek v Praze.
Přívoz je nejromantičtější dopravní prostředek v Praze.
Přístaviště Císařská louka leží na severním cípu ostrova, odkud vede na jih komunikace s klidným provozem, takže je vhodná pro výletníky.
Přístaviště Císařská louka leží na severním cípu ostrova, odkud vede na jih komunikace s klidným provozem, takže je vhodná pro výletníky.
Přepravu zajišťuje Šemík – bezbariérová loď typu Naomi.
Přepravu zajišťuje Šemík – bezbariérová loď typu Naomi.
Přívoz Zámky–Sedlec má v systému Pražské integrované dopravy označení P1.
Přívoz Zámky–Sedlec má v systému Pražské integrované dopravy označení P1.
Nejstarší zprávy o přívozu na lince Zámky–Sedlec jsou z roku 1892. Provoz byl přerušen až v roce 1992, kdy v malé privatizaci o přívoz nikdo neprojevil zájem. Spojení bylo obnoveno v roce 2005.
Nejstarší zprávy o přívozu na lince Zámky–Sedlec jsou z roku 1892. Provoz byl přerušen až v roce 1992, kdy v malé privatizaci o přívoz nikdo neprojevil zájem. Spojení bylo obnoveno v roce 2005.
Přívoz na trase Zámky–Sedlec kdysi sloužil i k převážení pohřebních povozů tažených jedním až dvěma koňmi, protože Sedlec neměl vlastní hřbitov.
Přívoz na trase Zámky–Sedlec kdysi sloužil i k převážení pohřebních povozů tažených jedním až dvěma koňmi, protože Sedlec neměl vlastní hřbitov.
Přívoz na lince Zámky–Sedlec je v provozu celoročně 20 hodin denně. Vozí i kočárky, kola a psy. Každý rok přepraví kolem 30 tisíc pasažérů.
Přívoz na lince Zámky–Sedlec je v provozu celoročně 20 hodin denně. Vozí i kočárky, kola a psy. Každý rok přepraví kolem 30 tisíc pasažérů.
Přívoz Podbaba–Podhoří je dlouhodobě nejvyužívanějším přívozem v Praze.
Přívoz Podbaba–Podhoří je dlouhodobě nejvyužívanějším přívozem v Praze.
Díky přívozu se lidé dostanou přes vodu mezi Podbabou a protilehlou osadou Podhoří, která je součástí Troje.
Díky přívozu se lidé dostanou přes vodu mezi Podbabou a protilehlou osadou Podhoří, která je součástí Troje.
Podbabský přívoz byl dříve nazýván Lysolajský. V Pražské integrované dopravě je označován jako linka P2. Jezdí každých 15 minut a platí na něm lístky jako v tramvaji.
Podbabský přívoz byl dříve nazýván Lysolajský. V Pražské integrované dopravě je označován jako linka P2. Jezdí každých 15 minut a platí na něm lístky jako v tramvaji.
Mezi Podbabou a Podhořím fungoval přívoz už v roce 1888. Novodobý provoz zde byl obnoven v roce 2006.
Mezi Podbabou a Podhořím fungoval přívoz už v roce 1888. Novodobý provoz zde byl obnoven v roce 2006.
Na lince P2 se ročně přepraví kolem dvou set tisíc osob.
Na lince P2 se ročně přepraví kolem dvou set tisíc osob.
Od léta 2016 na této lince slouží loď Baba. Jde o typ lodi Naomi, která byla vyvinuta pro pražské přívozy.
Od léta 2016 na této lince slouží loď Baba. Jde o typ lodi Naomi, která byla vyvinuta pro pražské přívozy.
Loď Baba má délku 11,2 metru, šířku 3,7 metru, ponor 50 centimetrů a přepravní kapacitu 40 osob.
Loď Baba má délku 11,2 metru, šířku 3,7 metru, ponor 50 centimetrů a přepravní kapacitu 40 osob.
8/21