Na fotografii z výstavy Ženy, mistryně, umělkyně 1300 - 1900, která v pražské Valdštejnské jízdárně potrvá do 2. listopadu, je uprostřed oltářní obraz od německé malířky Amalie von Peter znázorňující Pannu Marii se sv. Rochem a sv. Šebestiánem z kostela Nalezení sv. Kříže v Litomyšli z roku 1842.
Na fotografii z výstavy Ženy, mistryně, umělkyně 1300 - 1900, která v pražské Valdštejnské jízdárně potrvá do 2. listopadu, je uprostřed oltářní obraz od německé malířky Amalie von Peter znázorňující Pannu Marii se sv. Rochem a sv. Šebestiánem z kostela Nalezení sv. Kříže v Litomyšli z roku 1842.
Vlevo je podobizna hraběnky Anny Elizabeth von Solms-Braunfels z konce 40. let 17. století od Ernestiny Šarloty Nasavsko-Hadamarské a Zátiší s květinami a mořskými šneky od Marie van Oosterwijck z období kolem 1685.
Vlevo je podobizna hraběnky Anny Elizabeth von Solms-Braunfels z konce 40. let 17. století od Ernestiny Šarloty Nasavsko-Hadamarské a Zátiší s květinami a mořskými šneky od Marie van Oosterwijck z období kolem 1685.
Výstavu pro Národní galerii připravila kurátorka Olga Kotková.
Výstavu pro Národní galerii připravila kurátorka Olga Kotková.
Portrét faráře Martina Maixnera z roku 1791 namalovala Rosa Mück původem z Rudy nad Moravou.
Portrét faráře Martina Maixnera z roku 1791 namalovala Rosa Mück původem z Rudy nad Moravou.
Vlevo je Šachová hra, kterou roku 1555 namalovala Sofonisba Anguissola.
Vlevo je Šachová hra, kterou roku 1555 namalovala Sofonisba Anguissola.
Uprostřed je Portrét muže v brnění od Lavinie Fontany. Plátno z konce 16. století patří do sbírky Národní galerie v Dublinu.
Uprostřed je Portrét muže v brnění od Lavinie Fontany. Plátno z konce 16. století patří do sbírky Národní galerie v Dublinu.
Sousoší Pieta pochází zhruba z let 1370 až 1380, znázorňuje sedící Pannu Marii, která na klíně drží mrtvé tělo Ježíše Kriste, jež bylo sňato z kříže a následně bude uloženo do hrobu.
Sousoší Pieta pochází zhruba z let 1370 až 1380, znázorňuje sedící Pannu Marii, která na klíně drží mrtvé tělo Ježíše Kriste, jež bylo sňato z kříže a následně bude uloženo do hrobu.
Vpravo je autoportrét Marie Louisy Kirschnerové ze 70. let 19. století.
Vpravo je autoportrét Marie Louisy Kirschnerové ze 70. let 19. století.
Vpravo jsou dvě díla od Artemisie Gentileschi Zuzana a starci z roku 1649 a David rozjímající nad Goliášovou hlavou, kterou namalovala podle plátna svého otce Orazia po roce 1610.
Vpravo jsou dvě díla od Artemisie Gentileschi Zuzana a starci z roku 1649 a David rozjímající nad Goliášovou hlavou, kterou namalovala podle plátna svého otce Orazia po roce 1610.
Berlínská malířka Anna Dorothea Therbusch je autorkou rokokového portrétu pruské princezny Amálie nebo Wilhelminy, jedné ze sester krále Friedricha II. Obraz pochází z roku 1771. V sousedství je plátno Opuštěná Ariadna od Angelicy Kauffman.
Berlínská malířka Anna Dorothea Therbusch je autorkou rokokového portrétu pruské princezny Amálie nebo Wilhelminy, jedné ze sester krále Friedricha II. Obraz pochází z roku 1771. V sousedství je plátno Opuštěná Ariadna od Angelicy Kauffman.
Josefina Mařáková: Vlastní podobizna s otcem, 1896
Josefina Mařáková: Vlastní podobizna s otcem, 1896
12/21