Čtvrtá Fabia je doposud tou největší, na délku má přesně 4108 milimetrů.Novinka také poprvé plnohodnotně stojí na platformě MQB ve verzi A0. Stejnou používají například VW Polo, Seat Ibiza nebo také Škoda Scala a Kamiq.Evoluční proměna vnějšího designu znamená větší honosnost. Zadní svítilny poprvé v historii rozmařile zasahují do víka kufru.V nabídce budou kontrastní provedení střechy a zrcátek. Oranžová metalíza Phoenix je novinkou v nabídce.Malý český detail - prolis na předních dveřích má připomínat naši vlajku.Od základní verze bude Fabia svítit LED světly. Vyobrazená je příplatková verze s "rozšířenými funkcemi".Matrix světlomety jako ve Volkswagenu Polo ale nečekejte, vyšší verze má jen jinou grafiku světel a diody nejsou v parabolách, ale za čočkami.LED techniku použijí i zadní svítilny.Pro Fabii je zcela nové pojetí interiéru s volně stojící obrazovkou.Tvrdé plasty doplňuje látkové čalounění na čele palubní desky, jako celek působí velice dobře.Dojem šířky má umocňovat průběžná horizontální linka, která přechází až do kruhových výdechů topení a klimatizace.Nápis Fabia na straně kapličky přístrojů.Budíky mohou být nově plně digitální s 10,25" displejem.K dispozici je několik různých nastavení.Do přístrojového štítu jde takto roztáhnout i mapa navigace.Navigaci Fabie známe již ze Scaly nebo Kamiqu.Má dopravní zpravodajství díky on-line připojení s kartou eSIM.Ovládání klimatizace přes dotykový displej? V případě Fabie jen pokročilejší nastavení.Třeba vyhřívání čelního skla ale půjde aktivovat i automaticky.Fabia bude mít poprvé také vyhřívání volantu.Sedadla působí na první posezení příjemným dojmem.Jejich výrazné boční vedení obejme tělo a čalounění má dobře zvolenou tuhost.Na zadní lavici je pak místa jako v celé řadě o třídu větších aut.Celkově by se tak za interiér Fabie nemuselo stydět auto nižší střední třídy.Panoramatická prosklená střecha je přibližně o 15 procent větší než dříve. Pomohlo, že zmizela krycí roletka, přehřívání interiéru má zabránit sklo s filtry.V případě potřeby je ale k dispozici odnímatelná síťka.Ta patří mezi takzvaná Simply Clever řešení, podobně jako držák karet a mincí ve dvířkách schránky před spolujezdcem.Typický deštník ve dveřích už má i Fabia, dříve byl ve schránce pod sedadlem.Kryt prahu zavazadlového prostoru mohou ocenit třeba pejskaři.Kufr má základní objem 380 litrů, tedy stejně jako v aktuálním provedení Volkswagenu Golf.Mezigeneračně se kufr zvětšil o padesát litrů z 330.Po sklopení opěradel převeze Fabia 1190 litrů.Nechybí typické fixační sítě pro upevnění nákladu.A k dispozici je i pružný organizér a nejrůznější háčky pro zavěšení tašek s nákupem.