I když mezi absolutní motocyklovou elitou MotoGP Marco Simoncelli absolvoval jen necelé dvě sezony, zapsal se i tak do srdcí fanoušků.
I když mezi absolutní motocyklovou elitou MotoGP Marco Simoncelli absolvoval jen necelé dvě sezony, zapsal se i tak do srdcí fanoušků.
Legendu o kometě, která zářila příliš jasně, až sežehla samu sebe, podtrhuje fakt, že v sedle motorky našel také svoji smrt. Stalo se tak 23. října 2011 ve Velké ceně Malajsie v Sepangu.
Legendu o kometě, která zářila příliš jasně, až sežehla samu sebe, podtrhuje fakt, že v sedle motorky našel také svoji smrt. Stalo se tak 23. října 2011 ve Velké ceně Malajsie v Sepangu.
Marco Simoncelli se narodil 20. ledna 1987, jeho otec Paolo ho brzy přivedl k motocyklům.
Marco Simoncelli se narodil 20. ledna 1987, jeho otec Paolo ho brzy přivedl k motocyklům.
Helma a řídítka, to patřilo k chlapcovu dětství stejně jako u jeho vrstevníků kyblíček a písek.
Helma a řídítka, to patřilo k chlapcovu dětství stejně jako u jeho vrstevníků kyblíček a písek.
Talentovaný jezdec se postupně vypracovával, v roce 2002 se stal evropským šampionem v kubatuře do 125 ccm.
Talentovaný jezdec se postupně vypracovával, v roce 2002 se stal evropským šampionem v kubatuře do 125 ccm.
V MS debutoval 25. 8. 2002 v Brně ve stopětadvacítkách. Už v premiérové sezoně předvedl v Austrálii spektakulární pád.
V MS debutoval 25. 8. 2002 v Brně ve stopětadvacítkách. Už v premiérové sezoně předvedl v Austrálii spektakulární pád.
Také v roce 2003 pokračoval v kubatuře do 125 ccm. Bylo to stále na stroji značky Aprilia.
Také v roce 2003 pokračoval v kubatuře do 125 ccm. Bylo to stále na stroji značky Aprilia.
Další pád v Austrálii. Tentokrát je to rok 2003 a kvalifikace na okruhu Phillip Island.
Další pád v Austrálii. Tentokrát je to rok 2003 a kvalifikace na okruhu Phillip Island.
Třídě do 125 ccm zůstal nadějný Ital věrný i nadále. Na první triumf čekal až do roku 2004, kdy vyhrál Velkou cenu Španělska v Jerezu. Na snímku jede ve skupině za dvěma jezdci na KTM.
Třídě do 125 ccm zůstal nadějný Ital věrný i nadále. Na první triumf čekal až do roku 2004, kdy vyhrál Velkou cenu Španělska v Jerezu. Na snímku jede ve skupině za dvěma jezdci na KTM.
Simoncelli slaví svůj první triumf v závodě světového šampionátu.
Simoncelli slaví svůj první triumf v závodě světového šampionátu.
Následující rok přešel do kubatury do 250 ccm. Závodil za tým Metis Gilera.
Následující rok přešel do kubatury do 250 ccm. Závodil za tým Metis Gilera.
Ve "čtvrtlitech" se mu dařilo, sezonu 2008 ukončil jako mistr světa.
Ve "čtvrtlitech" se mu dařilo, sezonu 2008 ukončil jako mistr světa.
Ital vyhrál šest závodů, v srpnové Grand Prix v Brně obsadil třetí místo.
Ital vyhrál šest závodů, v srpnové Grand Prix v Brně obsadil třetí místo.
Galerie šampionů ročníku 2008. Zleva Mike di Meglio (125 ccm), Valentino Rossi (MotoGP) a Marco Simoncelli (250 ccm).
Galerie šampionů ročníku 2008. Zleva Mike di Meglio (125 ccm), Valentino Rossi (MotoGP) a Marco Simoncelli (250 ccm).
Přesto se opět šestkrát podíval na nejvyšší ze stupňů vítězů. Zvítězil také na brněnském Masarykově okruhu.
Přesto se opět šestkrát podíval na nejvyšší ze stupňů vítězů. Zvítězil také na brněnském Masarykově okruhu.
Druhá koruna mistra světa Simoncellimu unikla o 30 bodů, celkově skončil třetí.
Druhá koruna mistra světa Simoncellimu unikla o 30 bodů, celkově skončil třetí.
V roce 2010 se dočkal přestupu do MotoGP, stal se jezdcem stáje San Carlo Gresini Honda.
V roce 2010 se dočkal přestupu do MotoGP, stal se jezdcem stáje San Carlo Gresini Honda.
Italští "mušketýři" v MotoGP Léta Páně 2010: zleva Loris Capirossi (Suzuki), Marco Melandri (Honda), Valentino Rossi (Yamaha) a Marco Simoncelli (Honda).
Italští "mušketýři" v MotoGP Léta Páně 2010: zleva Loris Capirossi (Suzuki), Marco Melandri (Honda), Valentino Rossi (Yamaha) a Marco Simoncelli (Honda).
Už od začátku se Simoncelli v MotoGP profiloval divokou jízdou. V předsezonních testech dvakrát spadl a jednou si přitom narazil helmu.
Už od začátku se Simoncelli v MotoGP profiloval divokou jízdou. V předsezonních testech dvakrát spadl a jednou si přitom narazil helmu.
Přesto v debutovém ročníku v MotoGP dokončil 16 z 18 Velkých cen.
Přesto v debutovém ročníku v MotoGP dokončil 16 z 18 Velkých cen.
Piloti MotoGP před sezonou 2011. Simoncelliho - na motocyklového závodníka velmi vysoká - postava ční z poslední řady.
Piloti MotoGP před sezonou 2011. Simoncelliho - na motocyklového závodníka velmi vysoká - postava ční z poslední řady.
V ročníku 2011 dostal SImoncelli, na rozdíl od týmového kolegy Hirošiho Aojamy, od Hondy tovární motocykl.
V ročníku 2011 dostal SImoncelli, na rozdíl od týmového kolegy Hirošiho Aojamy, od Hondy tovární motocykl.
S tím byl už blízko triumfu, ale znovu doplatil na svůj riskantní jezdecký styl. V mokrém Jerezu spadl z vedoucí pozice.
S tím byl už blízko triumfu, ale znovu doplatil na svůj riskantní jezdecký styl. V mokrém Jerezu spadl z vedoucí pozice.
Na tovární Hondě od Gresiniho byl Ital poprvé na "bedně" v Brně, kde skončil třetí.
Na tovární Hondě od Gresiniho byl Ital poprvé na "bedně" v Brně, kde skončil třetí.
Pádů si italský jezdec během své kariéry užil nepočítaně.
Pádů si italský jezdec během své kariéry užil nepočítaně.
Marco Simoncelli a Casey Stoner si užívají úspěch v australské Grand Prix.
Marco Simoncelli a Casey Stoner si užívají úspěch v australské Grand Prix.
Na okruhu Phillip Island to dost klouzalo, do cíle dojelo jen deset jezdců.
Na okruhu Phillip Island to dost klouzalo, do cíle dojelo jen deset jezdců.
Osudnou se stala ve druhém kole zatáčka číslo 11. V ní se Simoncelli dostal do kolize a spadl pod soupeřovy motorky.
Osudnou se stala ve druhém kole zatáčka číslo 11. V ní se Simoncelli dostal do kolize a spadl pod soupeřovy motorky.
Yamaha Američana Colina Edwardse mu přejela spodní část těla a krajan Valentino Rossi s Ducati dokonce hlavu.
Yamaha Američana Colina Edwardse mu přejela spodní část těla a krajan Valentino Rossi s Ducati dokonce hlavu.
Jezdec byl v bezvědomí a s těžkými zraněními odvezen do lékařského centra v areálu malajsijského okruhu.
Jezdec byl v bezvědomí a s těžkými zraněními odvezen do lékařského centra v areálu malajsijského okruhu.
Otec Paolo Simoncelli a s ním celý motocyklový svět pak uslyšel tuto tragickou zprávu: V 16:56 místního času, méně než hodinu po závodě, byl 24letý Marco prohlášen za mrtvého. Závod už nebyl restartován, nebyly vyhlášeny výsledky ani uděleny body.
Otec Paolo Simoncelli a s ním celý motocyklový svět pak uslyšel tuto tragickou zprávu: V 16:56 místního času, méně než hodinu po závodě, byl 24letý Marco prohlášen za mrtvého. Závod už nebyl restartován, nebyly vyhlášeny výsledky ani uděleny body.
Marco Simoncelli absolvoval ve světovém šampionátu silničních motocyklů celkem 148 závodů, z nichž 14 vyhrál. 31krát stál na stupních vítězů a získal dohromady 1255 bodů.
Marco Simoncelli absolvoval ve světovém šampionátu silničních motocyklů celkem 148 závodů, z nichž 14 vyhrál. 31krát stál na stupních vítězů a získal dohromady 1255 bodů.
Jezdec Yamahy Colin Edwards si z karambolu odnesl zranění levé ruky.
Jezdec Yamahy Colin Edwards si z karambolu odnesl zranění levé ruky.
Rossi nesl celou situaci, kdy byl u smrti u smrti svého kamaráda, velmi těžce. Vedle rodiny doprovázel Simoncelliho tělo v letadle na cestě do Itálie.
Rossi nesl celou situaci, kdy byl u smrti u smrti svého kamaráda, velmi těžce. Vedle rodiny doprovázel Simoncelliho tělo v letadle na cestě do Itálie.
Rossi nechyběl ani na pohřbu, který se konal v městečku Coriano čtyři dny po tragédii.
Rossi nechyběl ani na pohřbu, který se konal v městečku Coriano čtyři dny po tragédii.
Rozloučit s motocyklovým závodníkem se přišlo na 20 000 lidí.
Rozloučit s motocyklovým závodníkem se přišlo na 20 000 lidí.
Poslední sbohem přišli svému idolu dát mladí motorkáři z celé Itálie.
Poslední sbohem přišli svému idolu dát mladí motorkáři z celé Itálie.
Pietní vzpomínka na Marca Simoncelliho se konala spontánně také v Brně, stalo se tak už 30. října 2011.
Pietní vzpomínka na Marca Simoncelliho se konala spontánně také v Brně, stalo se tak už 30. října 2011.
Rekordní účast je hlášena z roku 2014, kdy na Masarykův okruh dorazilo 3795 motocyklů.
Rekordní účast je hlášena z roku 2014, kdy na Masarykův okruh dorazilo 3795 motocyklů.
Simoncelliho číslo 58 bylo staženo ze všech tříd MS silničních motocyklů teprve jako třetí v historii.
Simoncelliho číslo 58 bylo staženo ze všech tříd MS silničních motocyklů teprve jako třetí v historii.
Ještě větší legendou než startovní číslo byla závodníkova bujná kštice.
Ještě větší legendou než startovní číslo byla závodníkova bujná kštice.
V den tragédie začaly všechny zápasy italské fotbalové Serie A začaly minutou ticha za zesnulého Simoncelliho.
V den tragédie začaly všechny zápasy italské fotbalové Serie A začaly minutou ticha za zesnulého Simoncelliho.
Hráči AC Milán při minutě ticha věnované památce jejich krajana.
Hráči AC Milán při minutě ticha věnované památce jejich krajana.
Na Simoncelliho mysleli i fanoušci v ochozech. A bylo jedno, jestli šlo o Brescii...
Na Simoncelliho mysleli i fanoušci v ochozech. A bylo jedno, jestli šlo o Brescii...
Pilot F1 Jenson Button věnoval vítězství v Grand Prix Indie 2011 SImoncellimu a pilotu IndyCar Dane Wheldonovi, který se zabil týden před indickým závodem v Las Vegas.
Pilot F1 Jenson Button věnoval vítězství v Grand Prix Indie 2011 SImoncellimu a pilotu IndyCar Dane Wheldonovi, který se zabil týden před indickým závodem v Las Vegas.
Na místě tragédie na okruhu v Sepangu byla umístěna pamětní deska.
Na místě tragédie na okruhu v Sepangu byla umístěna pamětní deska.
Po Velké ceně Malajsie formule roku 2012 se v 11. zatáčce poklonili jezdcově památce piloti Ferrari Fernando Alonso a Felipe Massa i další členové stáje Ferrari.
Po Velké ceně Malajsie formule roku 2012 se v 11. zatáčce poklonili jezdcově památce piloti Ferrari Fernando Alonso a Felipe Massa i další členové stáje Ferrari.
Okruh v Misanu přijal na počet rodáka z nedalekého městečka Cattolica oficiální název Misano World Circuit Marco Simoncelli.
Okruh v Misanu přijal na počet rodáka z nedalekého městečka Cattolica oficiální název Misano World Circuit Marco Simoncelli.
Mísano hostilo závody světového šampionátu poprvé v roce 1985. Loni i letos se jeho jméno kvůli koronavirové pandemii objevilo v kalendáři dokonce dokonce dvakrát během jediné sezony.
Mísano hostilo závody světového šampionátu poprvé v roce 1985. Loni i letos se jeho jméno kvůli koronavirové pandemii objevilo v kalendáři dokonce dokonce dvakrát během jediné sezony.
Tribuna na jiném italském okruhu v Mugellu s číslem 58 na počet Marca Simoncelliho
Tribuna na jiném italském okruhu v Mugellu s číslem 58 na počet Marca Simoncelliho
V sezoně 2013 založil otec Paolo Simoncelli závodní tým Sic58 Squadra Corse.
V sezoně 2013 založil otec Paolo Simoncelli závodní tým Sic58 Squadra Corse.
Předloni v Jerezu dosáhli jeho jezdci Niccolo Antonelli a Tacuki Suzuki double.
Předloni v Jerezu dosáhli jeho jezdci Niccolo Antonelli a Tacuki Suzuki double.
Valentino Rossi s připomínkou Simoncelliho na své závodní kombinéze.
Valentino Rossi s připomínkou Simoncelliho na své závodní kombinéze.
Marco Simoncelli na kresbě tužkou amerického umělce Alexe Wakefielda.
Marco Simoncelli na kresbě tužkou amerického umělce Alexe Wakefielda.
Marco Simoncelli na Hondě stíhá v sezoně 2011 Valentina Rossiho na Ducati.
Marco Simoncelli na Hondě stíhá v sezoně 2011 Valentina Rossiho na Ducati.
17/75