

2. prosince 1966 vyjela z továrny v Otahuhu první Trekka.


Jednalo se o terénní automobil, jehož karoserie byla navržena na Novém Zélandu, ale podvozek s motorem byl dodáván Škodovkou.


Z Československa se o Trekku nejvíce zasloužil konstruktér karoserie Josef Velebný (uprostřed). Vlevo je designér karoserie George Taylor, vpravo vedoucí výroby John Catchpole.


Podvozek Octavie byl zkrácen, rozvor náprav tak měl délku jen 2165 mm.


Základní karoserií byl pick-up s volitelnou laminátovou nebo plátěnou střechou, zakrytá mohla být i ložná plocha.


K dispozici ale byly i verze pro převoz až osmi cestujících s pevnou, plátěnou nebo laminátovou odnímatelnou střechou.


Auto slavilo úspěch především na Novém Zélandu, v Austrálii (na snímku Trekka před budovou opery v Sydney) se prodalo několik desítek kusů.


Trekka jako plážové vozítko s kompletně otevřenou karoserií.


Pod kapotou byla zážehová dvanáctistovka OHV s výkonem 34 kW, poháněná byla zadní náprava.


Vedle Nového Zélandu se auto úspěšně dováželo i do Oceánie nebo na Fidži, sloužilo i novozélandským zdravotníkům ve Vietnamu.


Výroba skončila v roce 1972 (nebo 1973), vzniklo asi 2800 kusů SUV.


Několik vozidel s různými karoseriemi se dochovalo dodnes, pár jich je i v Česku.


Jedno vlastní přímo mladoboleslavská automobilka.


Další jsou v soukromých rukou, případně je možné je vidět v automobilových muzeích (jeden pick-up je například v Retroautomuzeu ve Strnadicích).


Design karoserie výrazně připomíná modely Land Roveru.


Tvary ale nejsou samoúčelné, kdyby byly více zaoblené, bylo by potřeba speciálních nástrojů.


Zadní dveře se u některých vozů vyklápěly do strany.


Vzadu se sedělo na dvou podélných lavicích.


Strohá kabina, přičemž původ ve Škodovce prozrazuje logo na volantu. Jinak ale odkazů na mladoboleslavskou automobilku mnoho nenajdete.
13/36
















