V roce 1966 uzavřelo Rumunsko smlouvu s Renaultem na licenční výrobu jeho modelu R12. Než se však auto vůbec představilo, dostali Rumuni licenci na výrobu staršího typu Renault 8, který pojmenovali Dacia 1100.
V roce 1966 uzavřelo Rumunsko smlouvu s Renaultem na licenční výrobu jeho modelu R12. Než se však auto vůbec představilo, dostali Rumuni licenci na výrobu staršího typu Renault 8, který pojmenovali Dacia 1100.
Dne 20. srpna 1968 sjela z továrny v Colibasi první sériová Dacia 1100. Tu dostal rumunský vůdce Nicolae Ceausescu, nicméně o úplně první vyrobený kus nešlo. Dát nejvyššímu politickému představiteli potenciálně vadný kus nebylo možné, jednalo se tedy o předem prověřený vůz, který byl za první vyrobený pouze označen.
Dne 20. srpna 1968 sjela z továrny v Colibasi první sériová Dacia 1100. Tu dostal rumunský vůdce Nicolae Ceausescu, nicméně o úplně první vyrobený kus nešlo. Dát nejvyššímu politickému představiteli potenciálně vadný kus nebylo možné, jednalo se tedy o předem prověřený vůz, který byl za první vyrobený pouze označen.
Renault 8, vzor Dacie 1100. Obě auta se až na drobné detaily v oblasti čelní masky nebo označení na zádi a v kabině nikterak nelišila.
Renault 8, vzor Dacie 1100. Obě auta se až na drobné detaily v oblasti čelní masky nebo označení na zádi a v kabině nikterak nelišila.
Továrna v Colibasi, dnešním Mioveni, nedaleko Pitešti byla pro účely produkce automobilů postavená mezi lety 1967 a 1968.
Továrna v Colibasi, dnešním Mioveni, nedaleko Pitešti byla pro účely produkce automobilů postavená mezi lety 1967 a 1968.
Auta vznikala z dovezených dílů z Francie, v Rumunsku se jen dávala dohromady. Postupně ale určitá lokalizace alespoň některých dílů nastala.
Auta vznikala z dovezených dílů z Francie, v Rumunsku se jen dávala dohromady. Postupně ale určitá lokalizace alespoň některých dílů nastala.
Pod kapotou mělo auto zážehový čtyřválec o objemu 1108 cm3. Umístěný byl vzadu, přes čtyřstupňovou manuální převodovku poháněl zadní kola.
Pod kapotou mělo auto zážehový čtyřválec o objemu 1108 cm3. Umístěný byl vzadu, přes čtyřstupňovou manuální převodovku poháněl zadní kola.
Auto mělo rozvor náprav o délce 2270 mm a délku čtyři metry.
Auto mělo rozvor náprav o délce 2270 mm a délku čtyři metry.
Pro svou spolehlivost a robustnost byly Dacie 1100 ve své domovině oblíbené.
Pro svou spolehlivost a robustnost byly Dacie 1100 ve své domovině oblíbené.
Kabina se snažila působit luxusně, Dacia 1100 ale měla být autem pro široké vrstvy obyvatel.
Kabina se snažila působit luxusně, Dacia 1100 ale měla být autem pro široké vrstvy obyvatel.
V roce 1970 prošla Dacia 1100 jedinou modernizací, která proměnila přední masku. Nakonec vzniklo 37 546 kusů tohoto vozu.
V roce 1970 prošla Dacia 1100 jedinou modernizací, která proměnila přední masku. Nakonec vzniklo 37 546 kusů tohoto vozu.
Jen sto vyrobených kusů bylo v silnější verzi 1100S určené pro ministerstvo vnitra a automobilové soutěže.
Jen sto vyrobených kusů bylo v silnější verzi 1100S určené pro ministerstvo vnitra a automobilové soutěže.
Dacii 1100 už v roce 1969 vystřídal modernější typ 1300, oba vozy se ale na jedné lince vyráběly spolu až do roku 1971, pár posledních kusů 1100 smontovali Rumuni na počátku roku 1972.
Dacii 1100 už v roce 1969 vystřídal modernější typ 1300, oba vozy se ale na jedné lince vyráběly spolu až do roku 1971, pár posledních kusů 1100 smontovali Rumuni na počátku roku 1972.
12/15