

Centrum Prahy, to se každému bezesporu ihned vybaví památky.


Panorámata ovšem často doplňují zaparkovaná auta.


Před volbami je v Praze opět velké téma automobilová doprava versus ta zbylá.


Spory se vedou zejména o dopravou zatížené centrum města.


Na procházku centrem Prahy vyrazil fotoreportér Aktuálně.cz


Takovýmto způsobem běžně stojí auta na Národní třídě.


Dvě parkovací místa na omezenou dobou mohou v praxi znamenat čtyři i víc na dobu libovolnou.


Někteří řidiči mohou dokonce chytit volné "garážové" místo přímo ve vstupu do Národního divadla.


Jiní to zkoušejí na chodníku na Smetanově nábřeží. Stání je i s panoramatem.


Řidiči se i do nejhistoričtějšího centra města dostanou bez omezení. Na rozdíl třeba od některých jiných historických měst na západě, jihu a severně od Česka.


I proto lze narazit na zaparkovaná auta i na místech, kde by je čekal málokdo.


Třeba před kostelem sv. Martina ve zdi z 12. století jsou oficiálně dvě parkovací místa. Pravidelně tu ale stojí zhruba takové množství aut a další tudy projíždějí.


Takzvaně "na blikačky" řidiči parkují téměř kdekoli.


Kritické místo - Národní třída.


Řidiči se zde musí vyhýbat i takto zaparkovaným autům


Prakticky každý den se na Národní třídě opakuje stejná situace. Zásobování obchodu nemá kde zastavit, protože všechna místa pro ně určená jsou plná osobních aut. Takže dodávka zastaví v jediném pruhu pro auta. Ta následně vjedou na koleje a zácpa je na světě.


Kdo spěchá, tomu řidič tramvaje otevře dveře a může jít pěšky.


Kdo si počká, ten se dočká.


Nevhodně řidiči parkují ale i v klidnějších částech. Třeba zde u kostela sv. Havla je to na ideálním místě - mezi největšími náměstími, za rohem je Stavovské divadlo. Jen je zde i značka zákazu zastavení.


Řidič z předchozího obrázku nebyl výjimkou. Pod svícnem...


Ti, kteří potřebují na Václavské náměstí, nechce se jim chodit pěšky a preferují stání pod střechou, to zkouší v pasáži Světozor.


Místo je využíváno pravidelně.


Tohle je Královská cesta. Pěší zóna s nejvíce turisty v Praze.


Parkovat je tu proto o něco těžší, ale dá se to.


I kočárky se sem nakonec pořád vejdou.


Pojďme dál po Královské cestě. Tady za Karlovým mostem je zde možné parkovat hned po obou stranách silnice.


Autům je přitom vyhrazena polovina Malostranského náměstí.


Městská část Praha 1 nedávno přimalovala nové parkování na opraveném chodníku pod Pražským hradem v Nerudově ulici.


Auto se v centru Prahy vejde prakticky všude, když se chce.


Staří architektoničtí mistři své stavby často naplánovali tak dokonale, že lze jejich blízké okolí využít i pro parkování.


I tato místa jsou plně legální.


I zde je hned několik možností, kde zaparkovat.


Oblouky mostu jsou postavené tak, že se pod ně pohodlně vejde šest aut. A když je vůle, i víc.


Několik takto zaparkovaných aut zde musí denně obejít desetitisíce lidí.


Na přechodu je to opravdu zakázané. I tak to někteří řidiči zkouší.


Podobně jako na žlutých křížích. Zde u Prašné brány.


Kombinace stání na křižovatce, přechodu a před vjezdem. Zde asi sto metrů od Staroměstského náměstí.


Z fotografií je patrné, že se spíš nedoporučuje chodit po centru s kočárkem.


A to často ani po chodníku.


Vedle modré zóny je vždy jedno místo navíc.


A chodci se vždy "nějak" vejdou.
49/52