

Fasádu praktického domu doplňují dřevěné obklady a podtrhují tak charakter místa.


„Péče o dřevo se přeceňuje. Vydrží hodně, a dlouho i bez drahých nátěrů. A když ne, tak se po letech vymění,“ říká Miroslav Vlček.


Krbová vložka je připravena v samém středu domu.


Střídmý interiér rámují velká okna. Z krásného kusu dřeva – nepoužitelného na výrobu kytar – se stala police na televizi s kamennými nohami.


„Dřevo, které použiji, ovlivní přenos vibrací do těla nástroje a mohu tak lépe nastavit výsledný charakter zvuku,“ dodává autor k výrobě nástrojů.


„Když v zimě svítí slunce, tak vlastně netopíme, protože vzduch se ohřeje přes velká okna,“ pochvaluje si náš hostitel.


Návrh na dům si náš hostitel vymyslel sám, plány mu pak překreslila kamarádka architektka, která poradila i s různými detaily.


Z obytné části domu se projde kolem předsíně rovnou do dílny.


Mnoho kusů nábytku si náš hostitel vyrobil sám.


Na místě, kde dnes stojí prostorný rodinný dům, stávala stodola.


Zde vznikají nástroje podle přání zákazníka, třeba s různými roztečemi strun a podle toho, jaký hudební žánr hraje.


„Už jak vezmete dřevo do ruky musíte cítit, jakou bude mít rezonanci a pak ho můžete začít ručně opracovávat,“ říká Miroslav Vlček.


„Jak to tak bývá, když jsem chtěl hrát na kytaru podle svých představ, tak jsem si ji pro sebe postavil,“ vzpomíná Miroslav Vlček.


Povrchová úprava kytar je jen přírodní olej, který dává vyniknout kresbě dřeva.


Z krásného kusu dřeva – nepoužitelného na výrobu kytar – se stala police na televizi s kamennými nohami.
19/21