Nové nádraží má Praha po 40 letech. Podle Správy železnic jde o budovy evropského formátu.
Nové nádraží má Praha po 40 letech. Podle Správy železnic jde o budovy evropského formátu.
Nádražní budova má rozměry 250 krát 50 metrů a vlaky vjíždí přímo do jejího interiéru. V Česku vůbec poprvé.
Nádražní budova má rozměry 250 krát 50 metrů a vlaky vjíždí přímo do jejího interiéru. V Česku vůbec poprvé.
Na nástupištích mohou cestující využívat skleněné čekárny.
Na nástupištích mohou cestující využívat skleněné čekárny.
Nádraží v Bubnech leží na dvou významných příměstských tratích. Do Kralup nad Vltavou a dále do Ústí nad Labem a také směrem do Kladna.
Nádraží v Bubnech leží na dvou významných příměstských tratích. Do Kralup nad Vltavou a dále do Ústí nad Labem a také směrem do Kladna.
Téměř celý zmodernizovaný úsek, skoro kilometr tratě, mezi Bubny a Výstavištěm je postavený na pilířích. Průchozí estakády nahradily železniční náspy, které oblast desetiletí rozdělovaly.
Téměř celý zmodernizovaný úsek, skoro kilometr tratě, mezi Bubny a Výstavištěm je postavený na pilířích. Průchozí estakády nahradily železniční náspy, které oblast desetiletí rozdělovaly.
Na pilířích stojí také bubenské nádraží. Ve spodní části se v následujících měsících začnou otevírat obchody a další komerční prostory.
Na pilířích stojí také bubenské nádraží. Ve spodní části se v následujících měsících začnou otevírat obchody a další komerční prostory.
„Bubenské nádraží se stává základním kamenem nové čtvrti, která zde v příštích letech vznikne. Železnice tak znovu plní svou historickou roli, kdy je impulsem k rozvoji širokého okolí,“ řekl k dalšímu významu nové stavby ministr dopravy Martin Kupka (ODS)
„Bubenské nádraží se stává základním kamenem nové čtvrti, která zde v příštích letech vznikne. Železnice tak znovu plní svou historickou roli, kdy je impulsem k rozvoji širokého okolí,“ řekl k dalšímu významu nové stavby ministr dopravy Martin Kupka (ODS)
Podle generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody šlo o technicky i organizačně mimořádně náročný projekt. Ocenil přitom i konstruktivní přístup místních obyvatel, s nimiž se podle něj podařilo najít shodu na některých detailech.
Podle generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody šlo o technicky i organizačně mimořádně náročný projekt. Ocenil přitom i konstruktivní přístup místních obyvatel, s nimiž se podle něj podařilo najít shodu na některých detailech.
5/14