

Trojboký píst pohybem v oválné skříni mění objem uzavřených komor.


V každé skříni tak probíhají tři cykly současně.


Rotační motory Mazdy od 60. let měly dva rotory.


S veškerým příslušenstvím byl motor velmi kompaktní.


To umožnilo postavit i kupé Cosmo Sport maličké a levné.


To umožnilo postavit i kupé Cosmo Sport maličké a levné.


Vysoké emise nespálených uhlovodíků si už v roce 1975 vyžádaly spojení s katalyzátorem. Na snímku kupé Savanna.


Krátká a nízká příď zůstala i v osmdesátých letech modelu RX 7, kde se objevilo přeplňování turbodmychadlem. V roce 1982 šlo o nejrychlejší japonské auto.


Stejné proporce měla i další generace v devadesátých letech.


V roce 1991 Mazda s Wankelem zvítězila v závodě 24 hodin v Le Mans.


Poslední v řadě byl typ RX 8 z let 2003 až 2012.


Zachoval typické rozvržení mechaniky s veškerou hmotou mezi nápravami, rozhodující pro jízdní obratnost.


Přidala na vnitřním prostoru, přístupném protisměrně otevíranými dveřmi.


V roce 2005 se objevil i prototyp s Wankelem spalujícím vodík.


První elektrická Mazda s názvem MX-30 se představila na jaře 2019.


Sleduje módní trend pseudoterénních crossoverů.


Obrácenými dveřmi odkazuje na typ RX 8.


Přední část vychází ze spalovacího modelu CX-30. Pod kapotou elektrické verze zbývá hodně nevyužitého místa. Sem se Mazda rozhodla doplnit Wankelův motor.
6/18

