

Vojenský třítunový speciál se zapsal do povědomí veřejnosti jako vejtřaska. Snímek vůz zachycuje během československé expedice do Tibetu v roce 1956.


„Vejtřasky“ se prosadily schopností projet prakticky jakýmkoli terénem. Spolu s obojživelnými vozy projíždějí na vojenské přehlídce na Letenské pláni 9. května 1956.


Na třetí výstavě československého strojírenství v Brně v roce 1956 se představil i tento parádní fekálvůz.


Výroba probíhala v Automobilových závodech Klementa Gottwalda (ATKG) v pražských Vysočanech.


Praga V3S na strojírenském veletrhu v Brně v září 1956.


Konstrukce vozu vycházela z amerických válečných studabakerů, ale získala i nová vylepšení. Průchodnost terénem zlepšovalo umístění redukcí do nábojů kol, které zvýšily světlou výšku podvozku. Na snímku první směna roku 1960.


V roce 1958 během československé pomoci Egyptu v roce 1958. Vlevo je Praha V3S, vpravo Tatra 805.


V květnu 1962 sjel z výrobní linky 50tisící vůz. Za 37 let se tohoto typu vyrobilo přes 130 tisíc kusů.


Jen v Československé lidové armádě jich sloužilo kolem 25 tisíc. Snímek ukazuje přehlídku při příležitosti 16 let výročí osvobození 9. května 1961.


S brutálním překřížením si poradil žebřinový rám. Řízení byla řehole, protože chyběl posilovač. Do kabiny se také přenášel veškerý hluk a otřesy.


Zde se účastní soutěže lesníků ve svážení dřeva, které se konalo ve Šternberku na Olomoucku v září 1966.


V různých úpravách na strojírenském veletrhu v Brně v roce 1967. Jen s menšími změnami se vejtřaska vyráběla až do 80. let minulého století.


V roce 1968 před nově zřízenou sušárnou mléka OLMA. Technologii sušení tehdy dodali Dánové.


I z dnešního pohledu jsou obdivuhodné její schopnosti brodit až metrovou hloubkou nebo překonat až 40 cm vysokou kolmou překážku. Na snímku z března 1970 brodí rozvodněnou Dyjí.
7/14