Silnice v okolí Blanska lemují staré výrobní haly. Některé zůstávají nevyužité.Okolí jedné z budov blanenské radnice.Blansko postrádá větší historické centrum. Nejvíc lidí prochází Rožmitálovou ulicí.Ve špičce jezdí vlaky do Brna třikrát i čtyřikrát do hodiny. Jedno z náměstí v centru BlanskaČKD Blansko Holding podniká v hydroenergetice a strojírenském odvětví, dodává mimo jiné komponenty pro vodní elektrárny. Nicméně Finanční analytický úřad loni v prosinci pravomocně zmrazil akcie ruského poslance Andreje Trifonova.Další osud slavné strojírenské značky zůstává nejistý. Správní budova bývalé firmy Ježek, veřejnosti nepřístupná. Město i jeho okolí je plné zajímavých průmyslových staveb. Páteční odpoledne. Silnice I/43 je ve směru od Brna totálně ucpaná.Podle starosty Jiřího Crhy (ODS) město v posledních letech ročně investuje stovky milionů korun.Současná průmyslová zóna v severní části města také zaměstnává tisíce lidí.„Vstupní brána do Moravkého krasu“, přezdívá si Blansko. Místní si však stěžují, že do města tolik turistů nedokáží přilákat. Důchodkyně Jana si život v Blansku chválí, trápí ji jen nízký důchod a zdražování. Milan Křivánek lituje, že velké továrny zanikly.
NaN/14