

Silnice v okolí Blanska lemují staré výrobní haly. Některé zůstávají nevyužité.


Okolí jedné z budov blanenské radnice.


Blansko postrádá větší historické centrum. Nejvíc lidí prochází Rožmitálovou ulicí.


Ve špičce jezdí vlaky do Brna třikrát i čtyřikrát do hodiny.


Jedno z náměstí v centru Blanska


ČKD Blansko Holding podniká v hydroenergetice a strojírenském odvětví, dodává mimo jiné komponenty pro vodní elektrárny. Nicméně Finanční analytický úřad loni v prosinci pravomocně zmrazil akcie ruského poslance Andreje Trifonova.


Další osud slavné strojírenské značky zůstává nejistý.


Správní budova bývalé firmy Ježek, veřejnosti nepřístupná. Město i jeho okolí je plné zajímavých průmyslových staveb.


Páteční odpoledne. Silnice I/43 je ve směru od Brna totálně ucpaná.


Podle starosty Jiřího Crhy (ODS) město v posledních letech ročně investuje stovky milionů korun.


Současná průmyslová zóna v severní části města také zaměstnává tisíce lidí.


„Vstupní brána do Moravkého krasu“, přezdívá si Blansko. Místní si však stěžují, že do města tolik turistů nedokáží přilákat.


Důchodkyně Jana si život v Blansku chválí, trápí ji jen nízký důchod a zdražování.


Milan Křivánek lituje, že velké továrny zanikly.
8/14