

Třetí generace Touaregu právě prošla modernizací.


Šestiválcové motory včetně dieselů však autu zůstaly.


Nové jsou HD Matrix světlomety jemně vykrývající detaily díky použití velkého množství segmentů.


Jedenadvacetipalcová kola se hodí víc na silnici než do terénu.


Žádné kamery, ale stará dobrá zrcátka velkých rozměrů s varováním před mrtvým úhlem.


Podélná lišta propojující záď v noci svítí, tentokrát včetně loga VW.


Na přední masce však znak automobilky zůstává v noci ve tmě.


Couvací kamera má své místo těsně nad SPZ.


Teď v zimě se ale rychle zašpiní.


Karoserie působí střízlivěji než u předchozích generací, Touareg však zůstává velkým autem.


Na délku měří 488 centimetrů...


...na šířku bezmála dva metry. A to bez zrcátek.


Co se v Touaregu opravdu povedlo, je nenásilná integrace středové obrazovky do přístrojové desky.


Pod volantem je pak další, o něco menší obrazovka.


Zobrazit je tu možné třeba aktuální trasu uloženou do navigace.


Ale také otáčkoměr a rychloměr v klasické podobě.


Volič automatické převodovky má "chlapácký" rozměr. Hned vedle je místo na dva nápojové kelímky - jen pozor na rozlití tekutin, ovladačům v těsném okolí by to jistě neprospělo.


Nechybí ani otočný ovladač jízdních režimů, ovladačem vpravo lze nastavovat výšku podvozku nad silnicí.


Klimatizaci lze na zadních sedadlech nastavit pro levou i pravou stranu zvlášť.


Pod ní je výklopný box se zásuvkami na telefon a jednou na 230 Voltů.


Středový sloupek prozrazuje vyladěné detaily: Výškové nastavení bezpečnostních pásů i výdechy klimatizace k zadním sedadlům.


Na stropě v blízkosti středového sloupku je kotevní místo pro síť, případně oddělující náklad od pasažérů na předních sedadlech.


Polohu předních sedadel lze uložit do paměti.


Seřízení polohy volantu probíhá elektricky.


Naměřená spotřeba je o čtyři deci nafty na sto kilometrů nižší, než udává automobilka.


Na zadních dveřích najdeme výsuvnou roletku.


Zavazadelník Touaregu má v základu 810 litrů, počítá se i prostor pod podlahou.


Sklopená zadní sedadla rozšíří jeho objem na 1800 litrů.


Nákladovou hranu chrání před poškrábáním kovový práh.


Do prostoru pod podlahou se vejde povinná výbava i další drobnosti, lze si sem objednat i nouzové dojezdové kolo.


Tlačítky v kufru lze spustit ale i zasunout tažnou kouli nebo snížit výšku podvozku při nakládce těžkých předmětů.


Víko kufru se otevírá i zavírá elektricky.


Prostřední díl zadních opěradel je samostatně sklopný.


Sedadla lze také posouvat podélně.


Přední sedadla v provedení R-Line.


V noci interiér zkrášluje elegantní ambientní osvětlení.


Světelné obrazce se znakem VW vznikají i na silnici vedle vozu.


Nejefektnější je ale osvětlené logo na zádi.


Na přední masce však logo VW nesvítí.
35/39

