Do klasicistního Salmovského paláce na Hradčanském náměstí umístila pražská Národní galerie novou stálou expozici asijského umění. Zahrnuje více než pět stovek děl.
Do klasicistního Salmovského paláce na Hradčanském náměstí umístila pražská Národní galerie novou stálou expozici asijského umění. Zahrnuje více než pět stovek děl.
Přehlídku nazvanou Umění Asie napříč prostorem a časem může veřejnost navštívit od minulého týdne. Přípravy trvaly bezmála deset let.
Přehlídku nazvanou Umění Asie napříč prostorem a časem může veřejnost navštívit od minulého týdne. Přípravy trvaly bezmála deset let.
Expozice zabírá 24 historických sálů ve dvou patrech.
Expozice zabírá 24 historických sálů ve dvou patrech.
Lidé zde uvidí umění z Japonska, Koreje, Číny, Tibetu, jižní a jihovýchodní Asie či islámské kulturní oblasti.
Lidé zde uvidí umění z Japonska, Koreje, Číny, Tibetu, jižní a jihovýchodní Asie či islámské kulturní oblasti.
Rukopis Koránu, Írán, 1462, inkoust, barvy a zlato na papíře, tlačená kůže.
Rukopis Koránu, Írán, 1462, inkoust, barvy a zlato na papíře, tlačená kůže.
Sedící bódhisattva Kongósatta s vadžrou, Japonsko, 17. století, dřevo, polychromie a zlacení.
Sedící bódhisattva Kongósatta s vadžrou, Japonsko, 17. století, dřevo, polychromie a zlacení.
Buddhistický ochránce Mahákála, Tibet, 18. až 19. století.
Buddhistický ochránce Mahákála, Tibet, 18. až 19. století.
Čchi Paj-š’: Domky v bambusovém háji pod horami, Čína, 1930.
Čchi Paj-š’: Domky v bambusovém háji pod horami, Čína, 1930.
Jü Fej-an: Dvě pivoňky a dva čmeláci, Čína, 1954, tuš a barvy na papíře.
Jü Fej-an: Dvě pivoňky a dva čmeláci, Čína, 1954, tuš a barvy na papíře.
Mytická říše Šambhala, Tibet, počátek 19. století, barvy na plátně.
Mytická říše Šambhala, Tibet, počátek 19. století, barvy na plátně.
Emil Filla: Žena s kobercem, 1921, olej na plátně.
Emil Filla: Žena s kobercem, 1921, olej na plátně.
23/28