

S elektromobily kdysi začínal Mercedes-Benz předělávkou spalovací třídy B.


Vrchol současné nabídky, Mercedes EQS, má mimořádně nízký odpor vzduchu Cx = 0,20, kritici mu ale vyčítají nedostatek emocí.


Automobilka bere kritiku vážně, budoucnost elektrických mercedesů má vypadat nějak takto.


Koncept CLA vychází z designu současných spalovacích mercedesů.


Automobilka chce postupně zrušit také označení EQ. Když budou všechny mercedesy elektrické, ztratí smysl.


ID.3 byl prvním od základu postaveným elektrickým Volkswagenem, jakýmsi pokračovatelem Golfu na baterky. Víc než na design si jeho první uživatelé stěžovali na chyby softwaru.


A takhle by měla vypadat elektrická budoucnost pro všechny. Zahájení prodeje Volkswagenu ID.2all však automobilka posunula až na rok 2025.


S elektřinou to zkoušel Renault od roku 2012, kdy představil městský hatchback Zoe. Nebyl to žádný krasavec, automobilka mu ale v průběhu let věnovala péči, díky níž se nakonec stal velmi úspěšným.


Nástupce Zoe, Renault 5, vyjede ještě letos. Pokud automobilka nasadí přiměřenou cenu, může to být velký hit.


Citroën C-Zero dobře ilustruje, jak vypadaly elektromobily před pár lety. Přeznačkované Mitsubishi i-MiEV ujelo při pěkném počasí asi 100 kilometrů. Vozík však nepostrádal chlazení baterie a díky tomu rychle nabíjel.


Jeho úzká a vysoká karoserie však byla natolik zvláštní, že byl na silnici velmi nápadný.
4/11

