
Na „severní“ trase z Prahy do Ostravy dopravu komplikovalo omezení u osmého kilometru D11. Práce mají skončit na začátku listopadu.


Vysoké Mýto čeká na obchvat dlouhá desetiletí. Dočká se letos před Vánoci. Redaktor se tam v koloně zdržel asi 10 minut.


Poblíž Vysokého Mýta stavbaři razí také více než půlkilometrový tunel Homole. Otevírat jej chtějí příští rok.


Na kýžený obchvat čeká také Litomyšl. Průjezd tranzitní dopravy zpomalují i semafory. Zdržení bývá okolo desíti minut.


Polská stavební firma je na úseku Džbánov - Litomyšl napřed.


A vyrážíme na cestu „jižní“ trasou. Pouť po D1 začíná za pražským Chodovem.


První drobné zdržení nastane asi po dvaceti kilometrech. Tam se po letech zanedbávání opravuje most přes údolí potoka Šmejkalka.


Výraznější problémy začínají před Brnem, kde náporu aut dlouhodobě nestačí křižovatka dálnic D1 a D2. Ta se nyní rozšiřuje, s tím ale souvisí další zdržení a uzavírky. První kolona začíná už u Velké Bíteše…


...další pak navazuje v Brně.


Za Vyškovem sjíždíme z D1 na D46. Na té musíme zpomalit, platí na ní maximální rychlost 110 kilometrů v hodině.

Samotná D1 totiž není na střední Moravě dokončená - chybí obchvat Přerova. Ten by měl být hotový letos v prosinci. Cestu přes D46, která vede třeba přímo přes Prostějov, tak bude v budoucnu užívat méně řidičů.
2/11

