Na dálnici D1 u Senohrab se rekonstruuje most Šmejkalka. Stavbaři rozebírají jeho první polovinu.
Na dálnici D1 u Senohrab se rekonstruuje most Šmejkalka. Stavbaři rozebírají jeho první polovinu.
Doprava na D1 je svedena na polovinu mostu, rozebírat a rekonstruovat se budou postupně.
Doprava na D1 je svedena na polovinu mostu, rozebírat a rekonstruovat se budou postupně.
Most nad údolím Hrusického potoka se začal stavět už na konci 30. let. Šmejkalka tak patří mezi tzv. „Hitlerovy mosty.“
Most nad údolím Hrusického potoka se začal stavět už na konci 30. let. Šmejkalka tak patří mezi tzv. „Hitlerovy mosty.“
Jízdní pruhy v obou pruzích jsou zúžené a rychlost je snížena na 80 kilometrů v hodině. Proto se v okolí Šmejkalky zahušťuje provoz.
Jízdní pruhy v obou pruzích jsou zúžené a rychlost je snížena na 80 kilometrů v hodině. Proto se v okolí Šmejkalky zahušťuje provoz.
Historický oblouk zůstane zachován a čeká ho oprava, mostovka se ale rozebírá.
Historický oblouk zůstane zachován a čeká ho oprava, mostovka se ale rozebírá.
Provoz má být omezen maximálně dva roky. Rekonstrukce Šmejkalky byla vypsaná jako samostatný projekt.
Provoz má být omezen maximálně dva roky. Rekonstrukce Šmejkalky byla vypsaná jako samostatný projekt.
Most Šmejkalka byl ve 30. letech inspirován mostem Teufelstalbrücke v Durynsku. I ten pro rekonstrukci a rozšíření slouží dodnes.
Most Šmejkalka byl ve 30. letech inspirován mostem Teufelstalbrücke v Durynsku. I ten pro rekonstrukci a rozšíření slouží dodnes.
Většinu materiálu se firmy, které rekonstrukci obstarávají, chystají znovu použít.
Většinu materiálu se firmy, které rekonstrukci obstarávají, chystají znovu použít.
I za tmy je na rekonstruovaném mostě hustější provoz. Hotovo má být v roce 2027.
I za tmy je na rekonstruovaném mostě hustější provoz. Hotovo má být v roce 2027.
4/14