

Škoda Auto poprvé ve své historii vstupuje do závodního simulátoru Gran Turismo 7 na konzolích PlayStation.


Připravila proto vlastní speciál po vzoru značek jako Bugatti nebo Lamborghini.


Její Vision Gran Turismo je inspirovaný závodním speciálem 1100 OHC z roku 1957, který byl zamýšlený jako účastník 24hodinovky Le Mans.


Politická situace ale start na Západě neumožnila, takže největším "úspěchem" tohoto vozu zůstává výhra v mezinárodním závodě v Leningradu.


Aktuální virtuální speciál má samozřejmě plně elektrický pohon s celkovým výkonem 800 kW a točivým momentem 1020 Nm.


Vision Gran Turismo je vysoký jen 94,9 cm a má na délku ani ne 4,3 metru.


Nezávislé zavěšení ramen typu push-rod pak bere inspiraci ve Formuli E.


Design vozu vychází z jazyka Modern Solid, který se poprvé představil na konceptu Vision 7S.


Kromě zelené matné zelené barvy je možné zvolit také lakování ve stylu Škody 130 RS.


V útrobách je 87kWh baterie.


Navzdory pohonu váží virtuální auto jen 1300 kilogramů.


Obě verze vozu bok po boku.


Obě verze vozu bok po boku.


Volant, jehož design automobilka navrhovala ve spolupráci s profesionálními hráči závodního simulátoru.


Řidič sedí uprostřed, jako v monopostu formule 1.


Displej v kokpitu zobrazuje nejen aktuální rychlost, zvolený jízdní režim a úroveň
nabití baterie, ale slouží také jako zpětné zrcátko, které neustále zobrazuje prostor za
vozidlem.


Virtuální prototyp samozřejmě postrádá střechu.


Vision Gran Turismo s modelem 1100 OHC, který jej inspiroval.


Skici Škody Vision Gran Turismo.


Skici Škody Vision Gran Turismo.


Skici Škody Vision Gran Turismo.


Skici Škody Vision Gran Turismo.


Skici Škody Vision Gran Turismo.


Skici Škody Vision Gran Turismo.
18/24

