

Nová platforma CMF-B zachovává měkčí charakter Dusteru, zároveň je ale auto klidnější ve stopě a jeho reakce jsou pro řidiče čitelnější.


Verze 4x4 má vyšší světlou výšku než předokolky, konkrétně 217 milimetrů.


Přední část působí robustně.


Paralelně jsou k dispozici dvě nejvyšší verze. Jedna spíše silniční, druhá více do terénu. Na obrázku je ta druhá, pozná se podle výraznějšího oplastování.


Čtyřkolka už nemá extrémně krátký první převodový stupeň vhodný pro jízdu v terénu.


Místo něj musí stačit elektroničtí asistenti. A jak jsme se přesvědčili, zvládnou toho hodně.


V terénu je s Dusterem zábava.


Zvládne toho víc, než na kolik vypadá.


Při přejezdu terénního zlomu přichází ke slovu ochranný štít podvozku.


Duster zvládá i výrazné boční náklony.


O tom, kolik stupňů náklonu si ještě může řidič dovolit, dostává informace na displeji.


Na terénní dráze umístila automobilka velké zrcadlo, aby si řidič mohl udělat selfie.


Všechny tři generace Dacie Duster pohromadě.


Nejstarší pochází z roku 2010.


Ještě minulá generace měla na dveřích kliku, která uměla štípnout do ruky.


Nová už má mnohem podařenější madlo.


Materiály na přístrojové desce kombinují modrou a zelenou barvu.


Levým tlačítkem v blízkosti dveří se dají vypnout všechny asistenty najednou.


Pod volantem je digitální přístrojový štít. Z pohledu řidiče je možná až příliš zapadlý, head-up displej ale Duster nemá.


Detail přístrojové desky před spolujezdcem.


Plasty na obložení dveří jsou tvrdé.


Takhle vypadá kufr hybridní verze Dusteru. Pod jeho podlahou už žádné místo nezbývá, do čistě spalovacích verzí se ještě vejde rezerva.


Mezi podlahou kufru a složenými zadními opěradly je schod.


V kufru je osvětlení i 12V zásuvka.


A na druhé straně přenosná LED lampička.


Na zadních sedadlech je víc místa než u minulé generace.


Přikoupit se dá i obytná výbava pro Duster.


Rozpočtové auto, ale protihluková izolace na víku motoru nechybí, stejně jako už tradiční plynokapalinové vzpěry.


Přední sedadla mají lepší boční vedení než kdysi, hodila by se ale nastavitelná bederní opěrka.


Pod kapotou hybridní verze pracuje čtyřválec.


Elektrický pohon zajišťuje elektromotor a startér-generátor. Oba jsou napájeny z kompaktní lithiové baterie o kapacitě 0,8 kWh.
2/42











