Inženýři ze skupiny Unified Command, která má na starosti odklízení trosek z místa, nainstalovali na železné nosníky výbušniny, které pak detonovali při „kontrolovaných explozích“, 13. května 2023Tyto exploze umožnily technikům  „použít jeřáby a čluny k odstranění těchto částí mostu a nakonec odstranit nákladní loď Dali z kanálu,“ uvedla skupina Unified CommandMostní konstrukce padá do vody po kontrolované detonaci trhavinPři odvážení nákladní lodi do 4 kilometry vzdáleného přístavu muselo asistovat 5 remorkérů, které se podle NBC pohybovaly rychlostí jen 1,6 kilometrů za hodinuNa lodi došlo ke čtyřem výpadkům elektřiny během zhruba 10 hodin: ke dvěma den před havárií a dalším dvěma pár minut před srážkou. První přišel poté, co člen posádky během údržby omylem zavřel výfukovou klapku, což způsobilo zastavení jednoho z lodních dieselových motorů, uvádí zpráva z incidentuTěsně před srážkou opět došlo k výpadku elektřiny, posádka obnovila proud, ale bylo příliš pozdě. Jeden z operátorů lodi nařídil otočit kormidlo, ale protože hlavní motor zůstal vypnutý, nebyl zde žádný pohon, který by pomáhal s řízením, uvedla zpráva z incidentuMaryland plánuje přestavět most během čtyř let s odhadovanými náklady mezi 1,7 miliardy a 1,9 miliardy dolarů, uvedl ve čtvrtek představitel úřadu státní dopravyDíra v lodi po srážce s mostemPohled na uvězněnou loď Dali plující pod singapurskou vlajkou a zhroucený most Francis Scott Key, 4. dubna 2024Pracovníci agentury NTSB (Národní úřad pro bezpečnost dopravy) zkoumají zřícený most Francis Scott Key v Baltimoru, 27. března 2024. Ke srážce došlo 26. březnaPři zhroucení mostu přišlo o život 6 dělníků, všech latinskoamerického původu, kteří zrovna pracovali na místěNákladní loď Dali, vlastněná společností Grace Ocean PTE, na níž jsou trosky mostu Francise Scotta Key Bridge v řece Patapsco, 27. března 2024Loď Dali je zhruba 300 metrů dlouhá a může unést až 95 tisíc tun nákladu, na palubě převážela nejméně 56 kontejnerů s nebezpečným materiálem, z nichž některé spadly po nárazu do vodyNa lodi byla během vyšetřování a odklízení trosek uvězněná 21 členná posádka, která nesměla Dali opustit. Jednak neměli potřebná víza a za druhé museli udržovat loď v provozu
NaN/14