Zatím prý sonduje názory evropského publika, ostatně ještě ani nezačala sériová výrobě vozu v Nevadě, mezitím ale už hledá obchodního šéfa právě pro prodej elektrických tahačů v Evropě.
Zatím prý sonduje názory evropského publika, ostatně ještě ani nezačala sériová výrobě vozu v Nevadě, mezitím ale už hledá obchodního šéfa právě pro prodej elektrických tahačů v Evropě.
Technicky je Tesla na konkrétní data poměrně skoupá, o pohon se každopádně starají tři nezávislé elektromotory z Modelu S Plaid. Umístěné jsou vzadu.
Technicky je Tesla na konkrétní data poměrně skoupá, o pohon se každopádně starají tři nezávislé elektromotory z Modelu S Plaid. Umístěné jsou vzadu.
Auto má údajně 1000V elektrickou architekturu a na jedno nabití má ujet až 805 kilometrů. Musk se chlubí, že tuto hodnotu testuje v reálném provozu i s přívěsem.
Auto má údajně 1000V elektrickou architekturu a na jedno nabití má ujet až 805 kilometrů. Musk se chlubí, že tuto hodnotu testuje v reálném provozu i s přívěsem.
Zatím nicméně produkce Semi vázne, fabrika v Nevadě ještě není ani dostavěná.
Zatím nicméně produkce Semi vázne, fabrika v Nevadě ještě není ani dostavěná.
Vnější design je podřízený aerodynamice, rozhodně ale neurazí.
Vnější design je podřízený aerodynamice, rozhodně ale neurazí.
Podobně jako u Cybertrucku má čelní sklo jediný gigantický stěrač.
Podobně jako u Cybertrucku má čelní sklo jediný gigantický stěrač.
Musk dojezd testoval na voze s celkovou hmotností soupravy 36,74 tuny.
Musk dojezd testoval na voze s celkovou hmotností soupravy 36,74 tuny.
Dostali jsme se i za volant Tesly Semi, kde je nezvyklá centrální pozice se dvěma displeji vedle volantu. Blinkry a stěrače mají ještě klasické páčky, světla už se ale ovládají tlačítkem na volantu.
Dostali jsme se i za volant Tesly Semi, kde je nezvyklá centrální pozice se dvěma displeji vedle volantu. Blinkry a stěrače mají ještě klasické páčky, světla už se ale ovládají tlačítkem na volantu.
Díky bohatému prosklení je z vozu dobře vidět, pořád je to ale oproti evropským tahačům nezvyk.
Díky bohatému prosklení je z vozu dobře vidět, pořád je to ale oproti evropským tahačům nezvyk.
Vpravo je odkládací polička včetně tří fyzických ovladačů.
Vpravo je odkládací polička včetně tří fyzických ovladačů.
Spolujezdec se do auta vejde, je ovšem odkázaný na sklápěcí nouzové sedadlo "v rohu".
Spolujezdec se do auta vejde, je ovšem odkázaný na sklápěcí nouzové sedadlo "v rohu".
Čínská kopie Tesly Semi se jmenuje Windrose a na výstaviště v Hannoveru se dopravovala na návěsu jiného tahače. Vyrábět by ji Číňané každopádně chtěli i v USA.
Čínská kopie Tesly Semi se jmenuje Windrose a na výstaviště v Hannoveru se dopravovala na návěsu jiného tahače. Vyrábět by ji Číňané každopádně chtěli i v USA.
Na stánku se Číňané chlubili baterií s kapacitou 729 kWh s LFP i NMC chemií, dojezdem 670 kilometrů na jedno nabití a výkonem přes 1000 kW. Základem má být 800V architektura, na 60 procent se má baterka dostat za 35 minut.
Na stánku se Číňané chlubili baterií s kapacitou 729 kWh s LFP i NMC chemií, dojezdem 670 kilometrů na jedno nabití a výkonem přes 1000 kW. Základem má být 800V architektura, na 60 procent se má baterka dostat za 35 minut.
Ironicky musel na pomoc čínskému tahači přispěchat člověk v Tesle.
Ironicky musel na pomoc čínskému tahači přispěchat člověk v Tesle.
Osiřelý stánek čínského elektrického tahače, jehož cena by v USA měla být v přepočtu kolem 5,65 milionu korun.
Osiřelý stánek čínského elektrického tahače, jehož cena by v USA měla být v přepočtu kolem 5,65 milionu korun.
2/22