Golf osmé generace má po faceliftu bezmála třináctipalcový středový displej. Na něm vše konečně funguje, Volkswagen napnul síly a vytvořil jeden z nejpřehlednějších infiotainmentů současnosti.
Golf osmé generace má po faceliftu bezmála třináctipalcový středový displej. Na něm vše konečně funguje, Volkswagen napnul síly a vytvořil jeden z nejpřehlednějších infiotainmentů současnosti.
Jako vůbec první evropské auto má nově Golf svítící přední logo. Není ovšem v sériové výbavě - dostane jej ten, kdo si objedná adaptivní světla.
Jako vůbec první evropské auto má nově Golf svítící přední logo. Není ovšem v sériové výbavě - dostane jej ten, kdo si objedná adaptivní světla.
Pod kapotou stále najdeme i naftový dvoulitr TDI. Ten podle automobilky vypouští ještě méně emisí než jeho benzinový protějšek.
Pod kapotou stále najdeme i naftový dvoulitr TDI. Ten podle automobilky vypouští ještě méně emisí než jeho benzinový protějšek.
První generace Golfu vyjela v roce 1974. V Německu se auto okamžitě stalo hitem, ročně si jej pouze v této zemi pořídilo 400 tisíc motoristů. Ve výrobě zůstal devět let, v jižní Africe se pod názvem Citi vyráběl až do roku 2009.
První generace Golfu vyjela v roce 1974. V Německu se auto okamžitě stalo hitem, ročně si jej pouze v této zemi pořídilo 400 tisíc motoristů. Ve výrobě zůstal devět let, v jižní Africe se pod názvem Citi vyráběl až do roku 2009.
Druhá generace se stejně jako ta první vyráběla devět let, od roku 1983 až do roku 1992. Do délky narostla skoro o 30 centimetrů a vážila podle provedení o metrák až dva víc.
Druhá generace se stejně jako ta první vyráběla devět let, od roku 1983 až do roku 1992. Do délky narostla skoro o 30 centimetrů a vážila podle provedení o metrák až dva víc.
Volkswagen Golf III se vyráběl celkem šest let (1991 až 1997). V roce 1994 sjel z pásů Golf s pořadovým číslem 15 milionů.
Volkswagen Golf III se vyráběl celkem šest let (1991 až 1997). V roce 1994 sjel z pásů Golf s pořadovým číslem 15 milionů.
Golf IV se také dožil šesti let, vyráběl se od roku 1997 až do roku 2003. Za jeho éry překonal Golf v celkovém počtu vyrobených kusů svého předchůdce Brouka.
Golf IV se také dožil šesti let, vyráběl se od roku 1997 až do roku 2003. Za jeho éry překonal Golf v celkovém počtu vyrobených kusů svého předchůdce Brouka.
Šestá generace přišla v roce 2008 a pobyla jen čtyři roky.
Šestá generace přišla v roce 2008 a pobyla jen čtyři roky.
Sedmá generace vydržela ve výrobě dlouhých devět let (2012 až 2021,) už na sklonku roku 2019 se však objevila generace osmá. V roce 2013 dosáhl Golf 30 milionů vyrobených kusů, v roce 2020 však po dlouhých letech přišel o titul nejprodávanějšího auta v Evropě, kdy jej na první pozici vystřídal Renault Clio.
Sedmá generace vydržela ve výrobě dlouhých devět let (2012 až 2021,) už na sklonku roku 2019 se však objevila generace osmá. V roce 2013 dosáhl Golf 30 milionů vyrobených kusů, v roce 2020 však po dlouhých letech přišel o titul nejprodávanějšího auta v Evropě, kdy jej na první pozici vystřídal Renault Clio.
I takhle mohl vypadat první Golf. Na snímku jeden z prototypů z konce 60. let.
I takhle mohl vypadat první Golf. Na snímku jeden z prototypů z konce 60. let.
29/34