Expediční Tatra, které majitel Václav Kvapil říká Jitka, se dočkala velmi věrné zmenšeniny od firmy Kaden.
Expediční Tatra, které majitel Václav Kvapil říká Jitka, se dočkala velmi věrné zmenšeniny od firmy Kaden.
Je v měřítku 1/43, skládá se z více než 150 dílů a vznikala několik měsíců.
Je v měřítku 1/43, skládá se z více než 150 dílů a vznikala několik měsíců.
Dohromady jich firma z Nového Hrádku vyrobí jen 500 kusů, každý bude stát 4900 korun.
Dohromady jich firma z Nového Hrádku vyrobí jen 500 kusů, každý bude stát 4900 korun.
Celé auto si Kaden vyrobil sám v Česku: všechny díly, polepy, lakování. Krabička pak obsahuje i krátké povídání od majitele Kvapila.
Celé auto si Kaden vyrobil sám v Česku: všechny díly, polepy, lakování. Krabička pak obsahuje i krátké povídání od majitele Kvapila.
Konstrukční práce zabraly přes měsíc, další čtyři měsíce se pak modely reálně vyráběly.
Konstrukční práce zabraly přes měsíc, další čtyři měsíce se pak modely reálně vyráběly.
Ovšem normální Jitka vznikala pomalu čtyři roky, takže zmenšenina je na tom ještě dobře.
Ovšem normální Jitka vznikala pomalu čtyři roky, takže zmenšenina je na tom ještě dobře.
Jitka je přitom zkratkou pro Jedinečný Individuální Terénně-Karavanový Automobil.
Jitka je přitom zkratkou pro Jedinečný Individuální Terénně-Karavanový Automobil.
Protože Václav Kvapil chtěl auto pro více lidí a dvoumístná kabina klasické T815 Terra byla malá, stala se základem speciálu hasičská verze s dvojitou kabinou.
Protože Václav Kvapil chtěl auto pro více lidí a dvoumístná kabina klasické T815 Terra byla malá, stala se základem speciálu hasičská verze s dvojitou kabinou.
Na stavbě se podílely mnohé specializované firmy, které pomáhaly s návrhem, podle nichž pak Kvapil ve své firmě Laser Centrum mnohé komponenty vyráběl.
Na stavbě se podílely mnohé specializované firmy, které pomáhaly s návrhem, podle nichž pak Kvapil ve své firmě Laser Centrum mnohé komponenty vyráběl.
Kvapil původně počítal s tím, že by auto mohlo stát kolem sedmi milionů korun, nakonec ale bylo dražší.
Kvapil původně počítal s tím, že by auto mohlo stát kolem sedmi milionů korun, nakonec ale bylo dražší.
V zadní části je držák na dvě náhradní kola, je to jeden z prvků, který se stal pro expediční speciál typický.
V zadní části je držák na dvě náhradní kola, je to jeden z prvků, který se stal pro expediční speciál typický.
K pohonu slouží naftový osmiválec s objemem 12,7 litru o výkonu 325 kW. Spojený je s ručním řazením.
K pohonu slouží naftový osmiválec s objemem 12,7 litru o výkonu 325 kW. Spojený je s ručním řazením.
Základem je přitom klasická tatrovácká koncepce s páteřovým rámem a výkyvnými polonápravami.
Základem je přitom klasická tatrovácká koncepce s páteřovým rámem a výkyvnými polonápravami.
Vpředu je to klasická Terra, k motoru je přístup mezi sedadly.
Vpředu je to klasická Terra, k motoru je přístup mezi sedadly.
Opravdovým unikátem je obytná nástavba, která byla navržena tak, aby posádka čítající až pět lidí byla úplně soběstačná.
Opravdovým unikátem je obytná nástavba, která byla navržena tak, aby posádka čítající až pět lidí byla úplně soběstačná.
Tři lidé se vyspí uvnitř auta, další dva na střeše. Nechybí 600litrová nádrž na pitnou vodu včetně filtračního mechanismu, na odpadní vodu má Jitka nádrž o objemu 180 litrů.
Tři lidé se vyspí uvnitř auta, další dva na střeše. Nechybí 600litrová nádrž na pitnou vodu včetně filtračního mechanismu, na odpadní vodu má Jitka nádrž o objemu 180 litrů.
Plně zařízená kuchyň, auto má i pračku. Energii dodávají solární panely na střeše, případně dva alternátory za jízdy dobíjejí šest lithiových baterií.
Plně zařízená kuchyň, auto má i pračku. Energii dodávají solární panely na střeše, případně dva alternátory za jízdy dobíjejí šest lithiových baterií.
Koupelna je prostorná, záchod samostatný s drtičem, to znamená bez nutnosti používat chemii.
Koupelna je prostorná, záchod samostatný s drtičem, to znamená bez nutnosti používat chemii.
17/20