Škoda loni omladila nejen standardní Octavii, ale také sportovní verzi RS.
Škoda loni omladila nejen standardní Octavii, ale také sportovní verzi RS.
U té došlo kromě vzhledových změn i k výrazné redukci nabídky, protože už nekoupíte naftovou motorizaci, plug-in hybrid ani pohon všech kol.
U té došlo kromě vzhledových změn i k výrazné redukci nabídky, protože už nekoupíte naftovou motorizaci, plug-in hybrid ani pohon všech kol.
Zůstal jen dvoulitrový benzinový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem.
Zůstal jen dvoulitrový benzinový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem.
Zachován je výběr karoserií, liftback startuje na 1 059 900 korunách.
Zachován je výběr karoserií, liftback startuje na 1 059 900 korunách.
Kufr zůstává stejný, v základu má 600 litrů. Nechybí háčky, síťový program a další praktické vychytávky.
Kufr zůstává stejný, v základu má 600 litrů. Nechybí háčky, síťový program a další praktické vychytávky.
Kombi je o 40 tisíc korun dražší než liftback, stojí tak 1 099 900 korun.
Kombi je o 40 tisíc korun dražší než liftback, stojí tak 1 099 900 korun.
Obě karosářské verze umí jet až 250 km/h, liftback je se 6,4 vteřinami o desetinu rychlejší ve sprintu z 0 na 100 km/h než kombi.
Obě karosářské verze umí jet až 250 km/h, liftback je se 6,4 vteřinami o desetinu rychlejší ve sprintu z 0 na 100 km/h než kombi.
Sportovní verze RS kromě doplňků karoserie a interiéru dostala i o 15 mm snížený podvozek. Volitelně za 25 tisíc korun má RS i adaptivní tlumiče.
Sportovní verze RS kromě doplňků karoserie a interiéru dostala i o 15 mm snížený podvozek. Volitelně za 25 tisíc korun má RS i adaptivní tlumiče.
Kromě něj dostalo RS též elektronicky řízenou uzávěrku diferenciálu VAQ.
Kromě něj dostalo RS též elektronicky řízenou uzávěrku diferenciálu VAQ.
Matrix LED přední světla jsou standardní výbavou všech RS. Podobně jako černé doplňky karoserie...
Matrix LED přední světla jsou standardní výbavou všech RS. Podobně jako černé doplňky karoserie...
... včetně rámečku masky chladiče, krytů zrcátek, lišt kolem dveří...
... včetně rámečku masky chladiče, krytů zrcátek, lišt kolem dveří...
Standardní výbavou jsou černá 18palcová kola, tyto "devatenáctky" přijdou na nejméně 14 500 korun.
Standardní výbavou jsou černá 18palcová kola, tyto "devatenáctky" přijdou na nejméně 14 500 korun.
Výfuk nemá umělý zvuk, co slyšíte v kabině je tak "árie" dvoulitrového benzinového turbomotoru.
Výfuk nemá umělý zvuk, co slyšíte v kabině je tak "árie" dvoulitrového benzinového turbomotoru.
Také u kombi se kufr oproti standardní verzi nezměnil, objem tedy je 640 litrů. Nechybí ani všechny praktické prvky.
Také u kombi se kufr oproti standardní verzi nezměnil, objem tedy je 640 litrů. Nechybí ani všechny praktické prvky.
Dvoulitrové TSI zůstalo jedinou motorovou volbou Octavie RS. Nově má 195 kW, ale stále stejných 370 Nm.
Dvoulitrové TSI zůstalo jedinou motorovou volbou Octavie RS. Nově má 195 kW, ale stále stejných 370 Nm.
Kabině dominuje sportovní volant, především ale dostalo i omlazené RS přepracovaný multimediální systém. 13palcová obrazovka je standardem, stejně jako navigace. Systém funguje plynuleji a rychleji než u předchůdce. Na nastavení teploty nebo hlasitosti je tu ale pořád jen dotyková lišta.
Kabině dominuje sportovní volant, především ale dostalo i omlazené RS přepracovaný multimediální systém. 13palcová obrazovka je standardem, stejně jako navigace. Systém funguje plynuleji a rychleji než u předchůdce. Na nastavení teploty nebo hlasitosti je tu ale pořád jen dotyková lišta.
Jak jsme u Octavie zvyklí, kabina je dobře zpracovaná a sestavená z kvalitních materiálů.
Jak jsme u Octavie zvyklí, kabina je dobře zpracovaná a sestavená z kvalitních materiálů.
Volant už nemá logo okřídleného šípu, ale nápis "Škoda". Postupně se tohoto prvku dočkají všechny modely automobilky.
Volant už nemá logo okřídleného šípu, ale nápis "Škoda". Postupně se tohoto prvku dočkají všechny modely automobilky.
Ve spodní části nechybí označení RS, kromě toho padne věnec výborně do ruky. Obšitý je perforovanou kůží a standardně vyhřívaný.
Ve spodní části nechybí označení RS, kromě toho padne věnec výborně do ruky. Obšitý je perforovanou kůží a standardně vyhřívaný.
Dvouspojkový automat DSG je jedinou volbou mezi převodovkami, nabízí i sportovní režim řazení...
Dvouspojkový automat DSG je jedinou volbou mezi převodovkami, nabízí i sportovní režim řazení...
... a také možnost volit si sedm převodových stupňů manuálně pádly pod volantem.
... a také možnost volit si sedm převodových stupňů manuálně pádly pod volantem.
Digitální budíky mají deset palců a umí zobrazovat i navigaci. Ve sportovním jízdním režimu "zčervenají".
Digitální budíky mají deset palců a umí zobrazovat i navigaci. Ve sportovním jízdním režimu "zčervenají".
Takto vypadají základní látková sedadla Octavie RS, která potěší výrazným bočním vedením, které dobře drží tělo v zatáčkách. Standardně mají vyhřívání.
Takto vypadají základní látková sedadla Octavie RS, která potěší výrazným bočním vedením, které dobře drží tělo v zatáčkách. Standardně mají vyhřívání.
Volitelně se dodávají sedadla potažená kůží a mikrovláknem suedia, navíc s elektrickým ovládáním nebo ventilací. Ta ale stojí 56 tisíc korun.
Volitelně se dodávají sedadla potažená kůží a mikrovláknem suedia, navíc s elektrickým ovládáním nebo ventilací. Ta ale stojí 56 tisíc korun.
Mít samozřejmě můžete Octavii RS i v nejtypičtější červené barvě Rallye, která přijde na 18 tisíc korun.
Mít samozřejmě můžete Octavii RS i v nejtypičtější červené barvě Rallye, která přijde na 18 tisíc korun.
Právě v kombinaci s tímto odstínem výborně vyniknou černé doplňky karoserie.
Právě v kombinaci s tímto odstínem výborně vyniknou černé doplňky karoserie.
Zelená pojmenovaná Mamba je jedním z laků, který má Octavia RS už v ceně. Nejde však o metalízu.
Zelená pojmenovaná Mamba je jedním z laků, který má Octavia RS už v ceně. Nejde však o metalízu.
A pokud byste se chtěli odvázat, za 18 tisíc korun klidně můžete dostat zlatou Dragon skin nebo modrou Sea.
A pokud byste se chtěli odvázat, za 18 tisíc korun klidně můžete dostat zlatou Dragon skin nebo modrou Sea.
29/36