

Vozy vystavené před NTM si prohlédl prezident Petr Pavel. Podle všeho bude autům mávat i na startu z Pražského hradu.


Posádka s Fordem Mustang se přihlásila až poté, co organizátor Josef Zajíček oznámil, co se chystá. Více než sedm aut prý ale jet nemůže i kvůli organizaci.


Na startu budou dvě Škody Octavia. Tato je z roku 1961. Ivo Tůma se většinu prací snaží na autě dělat sám. "Na rozdíl od ostatních jedu takový low cost. Mě zatím práce vyšly asi na 300 tisíc korun, to jsou tu jiní, kteří mají neomezené možnosti," směje se Tůma.


Tatra bude v čele, na kapotě má mapu, kudy se pojede.


Posádka má na střeše nosič na rezervní kola, nářadí a také sprchu.


Motor Tatry prošel generální opravou.


Česká a japonská vlaječka nesmí na střeše chybět.


T603 je nejstarším autem na startu, je jí 66.


Expedice by měla stanout v červenci před českým pavilonem na Expo v Ósace.


Mechanici vyměnili sedadla za bezpečnější i s pásy.


Zásadní změnou je řazení, přesunulo se zpod volantu klasicky s řadičkou na zemi.


Do Tatry půjde načerpat 165 litrů paliva.


I proto se ostatní účastníci smějí, že když jim dojde benzin, naštěstí s nimi jede tanker.


Toyota je jediným japonským autem na startu.


Celicu vlastní Lubomír Pešák, který je ředitelem muzea Veteran Arena v Olomouci.


Celicu koupili proto, aby je vítali v Japonsku.


"Bereme s sebou klobásy a slivovici," smějí se Pešák a Uher.


Josef Zajíček pojede v Tatře.


Posádka zvoucí se "Východňare", Miroslav Kuchár a Mikuláš Koščo pocházejí ze Slovenska.


Pojedou nejmladším autem na startu, Škodou 120 z roku 1980.
10/20

