Škoda typové řady 742 se poprvé ukázala v září 1976 v Brně. Úvodní nabídka čítala modely 105 S, 105 L, 120 L a záhy se přidalo i luxusnější provedení 120 LS.Provedení 105 znamenalo litrový motor, 120 měla pod kapotou dvanáctistovku. Koncepce s motorem vzadu a pohonem zadních kol byla stejná jako u 100/110, změnou byl především chladič umístěný vpředu.Provedení 120 LS se odlišovalo od tří zbývajících variant čtyřmi kruhovými světlomety, mělo také silnější verzi dvanáctistovky.Škoda typovou řadu 742 průběžně modernizovala, měnily se detaily designu i techniky.Tady nabídka typové řady 742 v první fázi výroby, v pozadí je k vidění i nejluxusnější varianta 120 GLS.V roce 1978 se objevila nejluxusnější varianta 120 GLS rozpoznatelná třeba podle jiné masky chladiče.V roce 1981 se objevila 105 a 120 s oválnými předními světlomety. Primárně byly určené na export, v Československu byla jejich přítomnost na voze podmíněná příplatkem.Jednoduchý interiér původní série typové řady 742.Auto mělo dva zavazadlové prostory. Ten větší byl pod přední kapotou...... menší místo na kufry bylo za zadními sedadly.Motor byl pro škodovky 60., 70. a 80. let typicky uložen vzadu.Na podzim roku 1983 se ke slovu dostala výrazná modernizace řady 742. Výrazně se proměnila přední část s nově umístěnými blinkry u světel. Ta byla u levnějších verzí oválná...... nicméně luxusnější varianty, jako třeba 120 GLS na snímku, měly světla zabudovaná do masky chladiče.Technicky dostaly nejprve luxusnější a později všechny verze přesnější hřebenové řízení místo maticového, došlo i na posilovač brzd nebo karburátor Jikov.Technický řez modelovou řadou Škoda 742 s motorem vzadu, chladičem vpředu a pohonem zadních kol.V roce 1984 přijela Škoda 130 s třináctistovkou o výkonu 43 kW a především pětistupňovou manuální převodovkou namísto čtyřstupňové.Škoda 130 ve verzích L a GL nicméně neměla úplně dlouhý životní cyklus, skončila v roce 1988.Ve stejném roce se v nabídce objevila Škoda 125 L,což byla vylepšená verze 120 L s pětistupňovou převodovkou.Kabina 125 L mimo jiné ukazuje i věnec volantu a hlavici řadicí páky z polyuretanové pěny, což jsou prvky, které se objevily ve druhé polovině 80. let i v dalších verzích řady 742.V roce 1987 se ukázal vrchol celé řady 742 - provedení 135 a 136 ve verzích L a GL, které dostaly motor z Favoritu. Především 136 s 46 kW byla nejsilnější nabízenou verzí své modelové řady.Pohled pod kapotu prototypu 742 C, který v roce 1978 ukazoval možnost přestavět auto s motorem vzadu a pohonem zadních kol na auto s motorem vpředu a pohonem předních kol.Činili se také konstruktéři v bratislavské automobilce BAZ. Toto je například koncept Oficiál z roku 1980, který měl být luxusní státnickou limuzínou a vznikl rozříznutím 120 a jejím rozšířením o 120 mm.Furgonet z let 1982 a 1983 je pro změnu ukázkou toho, jak mohla vypadat užitková verze řady 742. Do výroby se nedostal, Škoda ale mezi lety 1982 a 1988 ale nabízela sedan 105 SP bez zadních sedadel.
NaN/23