Nejlevnější vozidlo v ceníku Mototechny pro rok 1977 a 1978? Moped Babetta 207/100 za 2800 korun.
Nejlevnější vozidlo v ceníku Mototechny pro rok 1977 a 1978? Moped Babetta 207/100 za 2800 korun.
To Jawa 50 byla o něco dražší. Verze 50/20 přišla na 3800 korun, vyobrazený typ 50/23 pak stál 4180 korun.
To Jawa 50 byla o něco dražší. Verze 50/20 přišla na 3800 korun, vyobrazený typ 50/23 pak stál 4180 korun.
Na vrcholku pyramidy motorek stála Jawa 350/634. V provedení 634-4 vycházela na 10 200 korun a v provedení 634-5 na rovných 11 tisíc korun. Sajdkár na fotce do toho samozřejmě započítán není.
Na vrcholku pyramidy motorek stála Jawa 350/634. V provedení 634-4 vycházela na 10 200 korun a v provedení 634-5 na rovných 11 tisíc korun. Sajdkár na fotce do toho samozřejmě započítán není.
Nejlevnějším autem v Československu byl před 48 lety Trabant 601. Německý dvoutakt se prodával za 36 500 korun, poloautomatická spojka Hycomat byla o tisícovku dražší.
Nejlevnějším autem v Československu byl před 48 lety Trabant 601. Německý dvoutakt se prodával za 36 500 korun, poloautomatická spojka Hycomat byla o tisícovku dražší.
Kombi s praktičtějším zavazadlovým prostorem už bylo za 39 500 korun. A o další tisícovku více s poloautomatickou spojkou Hycomat.
Kombi s praktičtějším zavazadlovým prostorem už bylo za 39 500 korun. A o další tisícovku více s poloautomatickou spojkou Hycomat.
Maluch, tedy Polski Fiat 126p, maličký polský hatchback, prodávala Mototechna za 42 tisíc korun.
Maluch, tedy Polski Fiat 126p, maličký polský hatchback, prodávala Mototechna za 42 tisíc korun.
S Moskvičem 2138 a 2140 už pomalu míříme mezi "plnohodnotná" rodinná auta. Sedan 2138 se čtrnáctistovkou stál 48 100 korun, model 2140 s patnáctistovkou vycházel na 53 700 korun. A kombík 2137 byl nejdražší: za 58 tisíc korun.
S Moskvičem 2138 a 2140 už pomalu míříme mezi "plnohodnotná" rodinná auta. Sedan 2138 se čtrnáctistovkou stál 48 100 korun, model 2140 s patnáctistovkou vycházel na 53 700 korun. A kombík 2137 byl nejdražší: za 58 tisíc korun.
Wartburg 353 platil za oblíbené auto nejen v Československu. Sedan stál 56 300 korun, kombík se sklopnými zadními opěradly byl o osm tisíc korun dražší.
Wartburg 353 platil za oblíbené auto nejen v Československu. Sedan stál 56 300 korun, kombík se sklopnými zadními opěradly byl o osm tisíc korun dražší.
Škoda nebyla nejlevnější, na druhou stranu ani nejdražší automobilkou. Vlastně tak jako dnes. Vstupním kamenem byl sedan 105 S za 56 tisíc korun, lépe vybavený model 105 L stál o tisícikorunu více. Oba vozy měly stejný 33kW motor vzadu.
Škoda nebyla nejlevnější, na druhou stranu ani nejdražší automobilkou. Vlastně tak jako dnes. Vstupním kamenem byl sedan 105 S za 56 tisíc korun, lépe vybavený model 105 L stál o tisícikorunu více. Oba vozy měly stejný 33kW motor vzadu.
Řada 742 byla v době, o níž píšeme, stále ještě novinkou a na vrcholu pyramidy stál model 120 GLS. Cena byla 65 tisíc korun. Komu ale stačil silnější motor než ve 105, mohl zvolit i 120 L za 58 800 korun nebo výkonnější 120 LS se 40,5 kW za 62 700 korun.
Řada 742 byla v době, o níž píšeme, stále ještě novinkou a na vrcholu pyramidy stál model 120 GLS. Cena byla 65 tisíc korun. Komu ale stačil silnější motor než ve 105, mohl zvolit i 120 L za 58 800 korun nebo výkonnější 120 LS se 40,5 kW za 62 700 korun.
Vrcholem nabídky AZNP byla Škoda 110 R. V Československu jich zůstalo relativně málo a Mototechna za ně chtěla 66 800 korun.
Vrcholem nabídky AZNP byla Škoda 110 R. V Československu jich zůstalo relativně málo a Mototechna za ně chtěla 66 800 korun.
Kdo si počkal a měl v Mototechně známé, vzácně se mohl dostat k minibusu na základech Škody 1203, ale za tučných 122 100, respektive 126 400 korun za lépe vybavenou verzi.
Kdo si počkal a měl v Mototechně známé, vzácně se mohl dostat k minibusu na základech Škody 1203, ale za tučných 122 100, respektive 126 400 korun za lépe vybavenou verzi.
Ostatní karoserie 1203 se dodávaly jen podnikům za velkoobchodní ceny. Ale ceník počítal i s nimi, základní valník přišel na 38 100 korun, více ale zaujmou pohřebák za 40 300 nebo sanitka za 45 200 korun.
Ostatní karoserie 1203 se dodávaly jen podnikům za velkoobchodní ceny. Ale ceník počítal i s nimi, základní valník přišel na 38 100 korun, více ale zaujmou pohřebák za 40 300 nebo sanitka za 45 200 korun.
Žigulík v těchto dnech slaví 55 let a v roce 1977 se prodával jako základní sedan 1200 za 58 tisíc korun. Chtěli byste raději praktičtější kombi? Pak si připravte 66 tisíc korun. A pokud byste úplně nejraději VAZ 21011 ve vrcholné formě s benzinovou třináctistovkou, tak na Ladu 1300 jste si museli připravit 64 tisíc korun.
Žigulík v těchto dnech slaví 55 let a v roce 1977 se prodával jako základní sedan 1200 za 58 tisíc korun. Chtěli byste raději praktičtější kombi? Pak si připravte 66 tisíc korun. A pokud byste úplně nejraději VAZ 21011 ve vrcholné formě s benzinovou třináctistovkou, tak na Ladu 1300 jste si museli připravit 64 tisíc korun.
Dodávaly se ale i luxusnější verze žigulíku s většími motory a jinou maskou či vylepšeným interiérem. Lada 1500 alias VAZ 2103 stál 72 tisíc korun a Lada 1600 alias VAZ 2106 dokonce 76 300 korun.
Dodávaly se ale i luxusnější verze žigulíku s většími motory a jinou maskou či vylepšeným interiérem. Lada 1500 alias VAZ 2103 stál 72 tisíc korun a Lada 1600 alias VAZ 2106 dokonce 76 300 korun.
Vizuálně podobný, technicky ale více zastaralý Polski Fiat 125p překvapivě nebyl levnější než žigulík. Sedan s třináctistovkou vyšel na 62 400 korun a s patnáctistovkou ještě o šest tisíc korun dráž.
Vizuálně podobný, technicky ale více zastaralý Polski Fiat 125p překvapivě nebyl levnější než žigulík. Sedan s třináctistovkou vyšel na 62 400 korun a s patnáctistovkou ještě o šest tisíc korun dráž.
A nejlepší léta už měla v roce 1977 za sebou i Dacia 1300 alias Renault 12. Za sedan chtěla Mototechna 66 tisíc korun.
A nejlepší léta už měla v roce 1977 za sebou i Dacia 1300 alias Renault 12. Za sedan chtěla Mototechna 66 tisíc korun.
O dva tisíce levnější byl legendární stojadin, tedy Zastava 101 známá také jako Zastava 1100.
O dva tisíce levnější byl legendární stojadin, tedy Zastava 101 známá také jako Zastava 1100.
Zajímavou položkou v nabídce bylo rumunské ARO 24, což byl terénní socialistický vůz ještě z doby, kdy Lada Niva byla teprve ve vývoji. V nabídce byly dva typy: třídveřová 240 s plátěnou střechou za 87 500 korun a pick-up 242 za 89 200 korun. Fotka typu 241, ovšem ze stejné generace vozu, je tedy pouze ilustrační.
Zajímavou položkou v nabídce bylo rumunské ARO 24, což byl terénní socialistický vůz ještě z doby, kdy Lada Niva byla teprve ve vývoji. V nabídce byly dva typy: třídveřová 240 s plátěnou střechou za 87 500 korun a pick-up 242 za 89 200 korun. Fotka typu 241, ovšem ze stejné generace vozu, je tedy pouze ilustrační.
Pomalu se blížíme vrcholu socialistické nabídky: GAZ 24 Volha stál 105 tisíc korun, kombík pak ještě o 12 tisíc více.
Pomalu se blížíme vrcholu socialistické nabídky: GAZ 24 Volha stál 105 tisíc korun, kombík pak ještě o 12 tisíc více.
GAZ 14 Čajka vycházel na 118 tisíc korun. Jenže dostupnost těchto aut běžným občanům byla jen teoretická a přítomnost v ceníku Mototechny tedy jen formální.
GAZ 14 Čajka vycházel na 118 tisíc korun. Jenže dostupnost těchto aut běžným občanům byla jen teoretická a přítomnost v ceníku Mototechny tedy jen formální.
To naplno platí též pro Tatru 613, která se vyráběla pro vrcholné politiky nebo ředitele velkých podniků. Odpovídala tomu i ceníková cena 284 tisíc korun.
To naplno platí též pro Tatru 613, která se vyráběla pro vrcholné politiky nebo ředitele velkých podniků. Odpovídala tomu i ceníková cena 284 tisíc korun.
Mototechna nabízela samozřejmě i auta zpoza železné opony. Jedním z nejlevnějších byl Renault 5 TL za 96 tisíc korun.
Mototechna nabízela samozřejmě i auta zpoza železné opony. Jedním z nejlevnějších byl Renault 5 TL za 96 tisíc korun.
Z nabídky francouzského výrobce bylo v nabídce i kupé 15 TL, ovšem už za 101 tisíc korun.
Z nabídky francouzského výrobce bylo v nabídce i kupé 15 TL, ovšem už za 101 tisíc korun.
A ještě dražší byl Austin Allegro s benzinovou patnáctistovkou. Stál 102 tisíc korun.
A ještě dražší byl Austin Allegro s benzinovou patnáctistovkou. Stál 102 tisíc korun.
Nechyběl samozřejmě Fiat, konkrétně 131 Mirafiori s cenou 104 300 korun.
Nechyběl samozřejmě Fiat, konkrétně 131 Mirafiori s cenou 104 300 korun.
Vrchol cenového žebříčku obstarávala Simca 1307, tehdy relativně stále čerstvá novinka. Cena 115 tisíc korun, metalíza byla za tisícikorunu navíc.
Vrchol cenového žebříčku obstarávala Simca 1307, tehdy relativně stále čerstvá novinka. Cena 115 tisíc korun, metalíza byla za tisícikorunu navíc.
Nejdražší osobní auto ze západní produkce pak byl Saab 99. Ten se podle verze prodával až za 132 tisíc korun.
Nejdražší osobní auto ze západní produkce pak byl Saab 99. Ten se podle verze prodával až za 132 tisíc korun.
Už jsme to naznačili u Škody 1203, ale ceník Mototechny obsahoval i nákladní auta za velkoobchodní ceny. Mezi nejlevnější se řadila Avia 15 jako valník za 95 400 korun. Silnější Avia 30 s vyšší tonáží a delším rozvorem stála jako valník 107 tisíc korun.
Už jsme to naznačili u Škody 1203, ale ceník Mototechny obsahoval i nákladní auta za velkoobchodní ceny. Mezi nejlevnější se řadila Avia 15 jako valník za 95 400 korun. Silnější Avia 30 s vyšší tonáží a delším rozvorem stála jako valník 107 tisíc korun.
Z domácí produkce byla v ceníku i Praga V3S v různých verzích. Skříňová verze byla za 104 100 korun, třístranný sklápěč za 105 200 korun.
Z domácí produkce byla v ceníku i Praga V3S v různých verzích. Skříňová verze byla za 104 100 korun, třístranný sklápěč za 105 200 korun.
Chybět nemůže Škoda 706. Valník MT se prodával za 129 tisíc, šlo o jakýsi mezityp s původní kabinou, ale už novými nápravami nebo motory řady M. Za drobný příplatek se dodávaly radiální pneumatiky. Sklápěč MTS pak byl za 133 tisíc korun.
Chybět nemůže Škoda 706. Valník MT se prodával za 129 tisíc, šlo o jakýsi mezityp s původní kabinou, ale už novými nápravami nebo motory řady M. Za drobný příplatek se dodávaly radiální pneumatiky. Sklápěč MTS pak byl za 133 tisíc korun.
Tatra 148 byla z československých nákladních aut nejdražší: nejlevnější byl valník 6x6 za 192 tisíc, následoval třístranný sklápěč s velkoobchodní cenou 193 tisíc korun. Další verze už přesáhly hranici 200 tisíc.
Tatra 148 byla z československých nákladních aut nejdražší: nejlevnější byl valník 6x6 za 192 tisíc, následoval třístranný sklápěč s velkoobchodní cenou 193 tisíc korun. Další verze už přesáhly hranici 200 tisíc.
Z východoněmecké produkce byl levnější robury, které už ale v roce 1977 byly značně zastaralé. Možná i proto stál valník 73 880 korun, skříňová verze pak vycházela na minimálně 79 560 korun. Ceník z nějakého důvodu uvádí i vojenskou skříň za 123 900 korun nebo třeba žebřík za 132 300 korun.
Z východoněmecké produkce byl levnější robury, které už ale v roce 1977 byly značně zastaralé. Možná i proto stál valník 73 880 korun, skříňová verze pak vycházela na minimálně 79 560 korun. Ceník z nějakého důvodu uvádí i vojenskou skříň za 123 900 korun nebo třeba žebřík za 132 300 korun.
A stejný základ měl nakonec i autobus, který Mototechna anoncovala za velkoobchodní cenu 122 300 korun.
A stejný základ měl nakonec i autobus, který Mototechna anoncovala za velkoobchodní cenu 122 300 korun.
IFA W50 byla modernější, větší, s vyšší tonáží i výkonem a také pochopitelně dražší než robury. Valník s plachtou byl nejlevnější, stál 98 300 korun. Objevovaly se ale také sklápěče nebo skříně.
IFA W50 byla modernější, větší, s vyšší tonáží i výkonem a také pochopitelně dražší než robury. Valník s plachtou byl nejlevnější, stál 98 300 korun. Objevovaly se ale také sklápěče nebo skříně.
A na vrcholu pak byla verze LA opatřená pohonem všech kol. Třeba sklápěč byl za 129 100 korun.
A na vrcholu pak byla verze LA opatřená pohonem všech kol. Třeba sklápěč byl za 129 100 korun.
Pokud jste z nějakého důvodu chtěli rumunský nákladní vůz, i takový byl k dispozici. Roman v licenci německého MAN se jako valník prodával za 131 500 korun a jako sklápěč za skoro 144 tisíc. Připomínáme, jde o velkoobchodní ceny.
Pokud jste z nějakého důvodu chtěli rumunský nákladní vůz, i takový byl k dispozici. Roman v licenci německého MAN se jako valník prodával za 131 500 korun a jako sklápěč za skoro 144 tisíc. Připomínáme, jde o velkoobchodní ceny.
A tak se mohly v ceníku objevit i autobusy jako kloubový Ikarus 280. V městské verzi za 730 700 korun, v linkové za 737 200 korun.
A tak se mohly v ceníku objevit i autobusy jako kloubový Ikarus 280. V městské verzi za 730 700 korun, v linkové za 737 200 korun.
Levnější byl výrazně starší polský Jelcz 041 alias licenční verze Škody 706 RTO. Prodával se za 245 300 korun. Na fotce je typ 043, který přišel na 249 900 korun.
Levnější byl výrazně starší polský Jelcz 041 alias licenční verze Škody 706 RTO. Prodával se za 245 300 korun. Na fotce je typ 043, který přišel na 249 900 korun.
1/39