

MG HS zamířilo loni na podzim do Česka ve druhé generaci. Posun je přitom vidět více než generační.


Už jen design vozu je výrazně atraktivnější a především je originální. Předchůdce čerpal inspiraci třeba i u Mazdy CX-5, což se trochu změnilo až s jeho průběžnou modernizací.


HS ale dospělo i po technické a jízdní stránce, rozhodně se může rovnat se zavedenou evropskou i asijskou konkurencí.


Na délku má SUV 4655 mm, na šířku 1890 mm a na výšku 1664 mm a zapadá přesně mezi Škody Karoq a Kodiaq. Konkurenti jsou třeba Hyundai Tucson, Dacia Bigster nebo KGM Torres.


Na českém trhu se HS nabízí s přeplňovanou benzinovou patnáctistovkou v kombinaci s manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou, případně jako plug-in hybrid.


Základní HS stojí 674 900 korun, automat startuje na 734 900 korunách. Vyšší výbava, na fotkách, je o 70 tisíc dražší. Plug-in hybrid pak pořídíte za nejméně 949 900 korun.


Přední diodová světla dobře svítí a vypadají atraktivně.


Vypadá to jako lišta s boční kamerou, je to ale jen ozdobná lišta.


Kolem prahů dveří je pro změnu falešný karbon.


19palcová kola mají všechna MG HS ve standardní výbavě.


MG je prakticky jedinou čínskou značkou již dokonale etablovanou na českém trhu.


Zadní světla s grafikou písmene X patří k nejatraktivnějším prvkům celé karoserie.


Takovéto falešné koncovky výfuku působí, tím spíše u rodinného SUV, možná trochu bizarně.


Kabina MG HS prošla mezigeneračně velkou proměnou. Na první pohled působí luxusně, pomáhá dobré zpracování a výběr na dotek měkčených materiálů. Alespoň v horní části palubní desky.


Dvě sdružené 12,3palcové obrazovky jsou standardní výbavou vozu. Vše je tam, kde byste čekali, chyběl nám ale samostatný panel klimatizace.


Volant má příjemný tvar i potah, ale postrádá vyhřívání. A to i za příplatek.


Joysticky na volantu jsou praktické a velmi dobře se nám s nimi funkce auta ovládaly.


Páčky blinkrů i stěračů trochu připomínají některé modely Audi.


12,3palcové budíky mají tři režimy zobrazení...


... a v jednom z nich umí promítat i navigaci.


Systém v MG HS je přehledný, nicméně reakce na stisk některé položky v menu by mohly být i rychlejší. Není to ale nic hrozného...


Klimatizaci nastavíte jen takto...


Vestavěná navigace je fajn, nicméně její načítání nepatří k nejrychlejším.


Vyšší výbava má standardně 360stupňovou kameru s velmi slušným rozlišením.


USB porty vpředu i přes bezdrátové nabíjení telefonů budete potřebovat. Apple CarPlay a Android Auto jinak než přes kabel v HS k dispozici nejsou.


Jediná fyzická tlačítka, klimatizaci tu nenastavíte. Alespoň ofuk předního a vyhřívání zadního okna ano.


MG HS má klasický volič dvouspojkové automatické převodovky.


Klavírní lak vypadá efektně, ale je brzy plný otisků prstů.


Kamera hlídající pozornost řidiče je umístěná trochu netradičně na bočním sloupku. Je velmi citlivá a pípání dost silné.


Naštěstí lze systém, podobně jako držení v pruhu a čtení značek, vypnout přes centrální obrazovku. Není to zdlouhavé, ale musíte tak učinit před každou jízdou.


Prolis v plastu výplní dveří nás esteticky nezaujal.


Přední sedadla jsou velmi komfortní a dobře drží i v zatáčkách. Ve vyšší výbavě mají vyhřívání i koženkový potah, elektrické ovládání je standardem všech HS.


Také vzadu si cestující na nepohodlí stěžovat nemohou.


Vzadu je spousta místa, pomáhá tomu rozvor s délkou 2767 mm. Středový tunel není příliš vysoký, takže tři lidé se vedle sebe posadí.


Loketní opěrka nechybí, průvlakem na lyže ale není.


Zadní cestující mají k dispozici vlastní výdechy ventilace a USB porty.


Kufr je na poměry podobně velkých rivalů o něco menší, v základu má 507 litrů.


Když sklopíte zadní opěradla, naroste na 1484 litrů.


Na bocích zavazadelníku jsou praktické odkládací plochy.


Přeplňovaná benzinová patnáctistovka o výkonu 125 kW je kultivovaná a hodí se spíše k pohodlné klidné jízdě. Vyložený sprinter to není.


Plynové vzpěry kapoty i přes vyšší kategorii auta překvapí.
22/41

