

Nejblíže sériové výrobě má ze tří nových konceptů pro Čínu elektrické SUV ID. Evo, které vzniklo spolu s lokálním partnerem, nejspíše automobilkou Xpeng. Vyrábět ho bude podnik Anhui.


ID. Evo je SUV pro aktivní rodiny, odpovídá tomu i design. Základem je 800V architektura.


Hranaté sedmimístné SUV ID. Era bude vyrábět společný podnik s automobilkou SAIC a je to auto určené především pro velká města.


Poprvé jde v případě VW o model s takzvaným prodlužovačem dojezdu, tedy elektromotorem a baterií schopnou dát energii pro 300 km a benzinovým čtyřválcem s dojezdem dalších 700 km.


ID. Aura bude vznikat ve společném podniku s automobilkou FAW. Bude ze všech tří aut nejlevnější a hlavním odbytištěm liftbacku mají být menší města.


Základem je elektrická platforma CMP, auto má tak specifickou elektronickou architekturu.


Stánek Volkswagenu v obležení novinářů a influencerů.


To na minulých autosalonech v Číně prý zvykem nebývalo.


ID. Unyx 06 je elektrické SUV vyráběné v podniku Anhui, které prošlo zhruba po roce od představení modernizací. Nový je software, v útrobách pracuje 53,6- nebo 77kWh baterka.


Ano, nepletete si, jde o čínskou verzi Cupry Tavascan, která se z Číny do Evropy také dováží. Jen cena VW je poněkud nižší, v přepočtu ID. Unyx 06 začíná na asi 450 tisících korunách.


Pro Čínu má VW spoustu specifických modelů vyráběných ve společných podnicích s místními značkami FAW a SAIC. Třeba Passat je tady normálně sedan, jmenuje se Passat Pro (SAIC-VW) nebo Magotan (FAW-VW) podle podniku, kde se vyrábí. Základem je evropská verze B9.


Netypická jsou i SUV. Toto je třeba VW Tavendor...


... toto pro změnu model Talagon. Oba se dělají v podniku FAW-VW.


Čínský Tiguan L Pro s delším rozvorem náprav pro změnu z podniku SAIC-VW.


Ten vyrábí i MPV Viloran. Všechna auta - Passat, Tavendor, Talagon, Tiguan L i Viloran - mají benzinový motor.


Elektrické SUV ID.4 má v Číně přídomek Crozz nebo X, opět podle toho, v podniku s jakou čínskou značkou se vyrábí.


AUDI je nová značka Audi, která se zbavila čtyř kruhů. Obě budou koexistovat vedle sebe, AUDI je levnější a sází na elektromobily s technikou SAIC.


Prvním modelem AUDI je liftback či shooting brake E5 Sportback s 800V architekturou a dojezdem podle baterky až 770 km.


Nabízí se verze s pohonem zadních nebo všech kol.


Interiér se odlišuje 27palcovou 4K obrazovkou táhnoucí se přes celou šířku palubní desky. Místo zrcátek jsou kamery.


V příštích dvou letech plánuje AUDI další dva elektromobily.


Audi se čtyřmi kruhy ale pokračuje a nabízí třeba v Evropě neznámé benzinové SUV Q6.


Nová A5 Sportback má v Číně delší rozvor náprav a jinak tvarovaná zadní světla.


Koncepty Volkswagen ID. Era, ID. Aura a ID. Evo.
21/30






