Během provozu probíhá sanace skal. „Některé nestabilní části se musí ubourat, ale to je minimální. Jinak se tam natáhne pletivo,“ vysvětlil Fajt.Během celé rekonstrukce zastávka v Srbsku fungovala za střídavého provozu, tedy vždy alespoň jedna její část. Postavily se zde nové ocelové přístřešky a přístup je bezbariérový. Po kompletní rekonstrukci šla do provozu v říjnu 2024. Pohled na zastávku Srbsko v roce 2022. Secesní přístřešek (žlutá budova na snímku) se musel zbourat, ale v současnosti se buduje nový podobný tomu původnímu.Na trati se kompletně vyměnilo trakční vedení, železniční spodek a svršek, koleje a pražce. Na snímku nová výhybna v odbočce Lom, díky které se zvýší průchodnost trati.První byla realizovaná kolej mezi odbočkou Lom a Berounem. Na snímku je možné vidět vyměněné pražce a nové koleje.Pohled z výšky na železniční trať kousek za Berounem (na snímku v pozadí). Na trati projíždí sanační stroj AHM 800R, který přes Velikonoce obnovoval železniční svršek a spodní stavbu mezi Karlštejnem a Srbskem. Odtěžuje starý materiál, který skládá na jednotlivé vagony, a zároveň ho nahrazuje materiálem novým.Stroj odhrnuje přebytečný materiál z druhé koleje mezi Karlštejnem a Srbskem.Takto vypadá železniční propustek během rekonstrukce. Osadí se zde nová nosná konstrukce a pak se provádí ražba vnitřku. Provoz probíhá vždy jen pod jednou kolejí, která je zrovna vyloučená.Propustky se osadí podpěrnými sloupy a následně se na ně aplikuje stříkaný beton.Podél trati se zbudovaly železobetonové opěrné stěny, které se na požadavek „agentury pro ochranu přírody obkládají místním vápencem,“ sdělil technický dozor stavby Martin Fajt. Zároveň výška obkladu odpovídá úrovni staleté vody, kdyby došlo v budoucnu k záplavám.Rekonstrukce v chráněné krajinné oblasti přináší určité výzvy, zatím stavařům způsobila komplikace řeka Berounka, která v srpnu 2024 částečně zaplavila přístupové komunikace k trati.Největší uzavírka z hlediska rekonstrukce probíhá v obci Srbsko, kde je omezen průjezd přes místní železniční přejezd, s jehož opravou se též počítá.Přes Velikonoce se pracovalo na jedné z kolejí mezi Karlštejnem a Srbskem. Sanační stroj kompletně vyměnil železniční spodek (štěrkový základ) a svršek.Podél trati mezi Karlštejnem a Srbskem lze ještě vidět bývalou pec.Cesta mezi Radotínem a Berounem vede tímto malebným údolím řeky Berounky obklopeným vápencovými skalami. I proto museli železničáři na projektu spolupracovat s agenturou pro ochranu přírody. Řešila se například hluková zátěž během stavby a též se muselo dbát na místní migrující živočichy.Natažení pletiva zajišťují horolezci. Ve finále materiál skoro není vidět a zabraňuje tomu, aby kameny nepadaly na trať.Nadjezd u vyhlídky Tětín se musel zvýšit kvůli novému trakčnímu vedení. Zbývá ještě dokončení nájezdové rampy a osazení zábradlí. Modernizace úseku je důležitá hlavně z ohledu zrychlení cestování mezi Prahou a západními Čechy, potažmo Bavorskem. Během rekonstrukce vždy fungovala minimálně jedna kolej a rychlost projíždějících vlaků se snížila na místo běžně používaných 50 km/h na 80 km/h.Rekonstrukci provázejí také stížnosti ze strany obyvatel žijících u trati. Kvůli bezpečnosti se musely vysekat koridory kolem trati a u zastávky se pokácely několik desítek let staré borovice, což se nelíbí místním.Loni v květnu se cestujícím po rekonstrukci otevřelo nádraží v Berouně. Oprava trvala 4 roky a byla o dva roky delší, než se předpokládalo.
NaN/20