Zavřít

SMARTmania

Metaverse: čeká nás život ve virtuální realitě, nebo jde o promyšlený marketing?

Před 5 měsíci
Metaverse. Pojem, který ještě pár měsíců zpět znal málokdo, a dnes o něj zavadíte na každém rohu. Poděkovat za to můžeme Facebooku – resp. nově Meta – který ústy svého šéfa Marka Zuckerberga na nedávné tiskové konferenci vykreslil budoucnost, v níž pomalu všechno můžeme dělat v jakémsi pestrobarevném animovaném světě. Tím se spustila vlna zájmu o toto téma a se svými vlastními nápady přispěchala snad každá trochu významnější IT společnost. Ale třeba i módní značka Nike. Facebook se přejmenovává. Pomůže nový název smýt hříchy minulosti? Co ale vlastně metaverse znamená? Je to hra? Je to budoucnost? Je to jen marketingový buzzword? Jednoduchá odpověď neexistuje. Každý si pod tímto pojmem představuje něco trochu jiného, a co se z něj reálně vyvine, je zatím ve hvězdách. Podívejme se ale zatím aspoň na to, co o tomto trochu záhadném fenoménu víme. Co je metaverse? Pojem metaverse se skládá ze dvou prvků.
 Komentáře
Reklama