Na Vysočině se s novým jízdním řádem mírně zvýší rozsah vlakové dopravy
Před 1 dnem
Na Vysočině se s novým jízdním řádem platným od 14. prosince mírně zvýší rozsah vlakové dopravy. Cestujícím bude po roční přestávce znovu sloužit přestavovaná stanice Jihlava město. Víc spojů bude jezdit mezi Jihlavou, Horní Cerekví a Táborem. Změny ale způsobí stavební práce na trati mezi Havlíčkovým Brodem a Žďárem nad Sázavou. Informace sdělil Petr Pošta z oddělení komunikace Českých drah (ČD). Nový jízdní řád bude platit do 12. prosince 2026. Na většině regionálních tratí nastanou jen drobné úpravy spojů, jejich cílem je i zlepšit vazby na přípoje. Regionální vlaky ujedou v kraji za rok 4,527 milionu kilometrů, proti nynějšímu jízdnímu řádu to bude víc o 1,9 procenta. Na trati 250, po níž jezdí vlaky mezi Prahou, Havlíčkovým Brodem a Brnem, budou mít dopad na provoz rekonstrukce dvou úseků, a to mezi Žďárem nad Sázavou a obcí Sázava a mezi Přibyslaví a Pohledem. "Cestujícím proto doporučujeme, aby si před cestou vždy ověřili aktuální jízdní řády," uvedl Pošta. Ve Žďáru nad Sázavou nebudou navazovat některé přípoje a u původně přímé linky mezi Havlíčkovým Brodem a Novým Městem na Moravě budou lidé nově přestupovat. Ve stanici Jihlava město, která bude po přestavbě sloužit krajskému městu jako centrální dopravní terminál, by nová staniční budova měla být dokončená příští rok v květnu. Do té doby tam bude cestujícím sloužit v náhradních prostorách pokladna, čekárna a toalety. Přestavbu městského vlakového nádraží v Jihlavě zahájila Správa železnic (SŽ) spolu s městem loni. Tehdy uvedla, že to bude stát přes 1,7 miliardy korun. Regionální vlaky a autobusy objednává kraj a hradí jejich prokazatelné ztráty. V návrhu rozpočtu na příští rok počítá Vysočina s výdaji na autobusy zhruba 853 milionů korun a na vlaky 815 milionů korun. České dráhy vypraví na území Kraje Vysočina denně v průměru 349 vlaků.