To nařízení je hloupé a kontraproduktivní. Počítejte se mnou: výroba 1 kg hliníku Hallovým Héroultovým procesem spotřebuje asi 13 kWh, což je na jednu patnáctigramovou plechovku asi 200 Wh, neboli finančně přibližně jedna koruna. Když vezmu prázdné plechovky (nezmačkané, nepoškozené, abych dostal zpátky zálohu) a povezu je ekologicky elektromobilem Hyundai Kona do prodejny, projedu co kilometr (20 kWh/100 km, o moc níž jsem se nedostal) to jednu plechovku. Čistě za soukromou dopravu, bez další logistiky a zpracování. To je velice volatilní bilance, která dává velkou naději na úspěšné zpochybnění recyklace hliníku tímto způsobem. Oč je jednodušší přijmout těch 20 % ztrát předpokládaných nařízením EK a prostě házet sešlápnuté plechovky do vyhrazeného kontejneru, jak to ostatně sám dělám už léta (pokud si vůbec nějakou plechovku výjimečně koupím).
No, možná zabránilo, na druhou stranu, před 30 lety o solárech nikdo nic netušil, ve škole se takové věci neučily vůbec a obecné principy fajn, ale vyprchají, když to vzdělání 30 let nepoužíváte. Těžké. Spíše obecně přemýšlet a umět hledat. Ale témat je moc a člověk se věnuje jen tomu, co ho zrovna zajímá. Nikdo neobsáhne všechno. Tak proč zrovna tohle?
Protože je toho aktuálně všude plno a neznalost základů fyziky se tam projevuje naplno 🙂 Samozřejmě nečekám, že by se ve škole někdy učily soláry, jde o to nezaměňovat megawatty a megawatthodiny, umět si spočítat m.g.h a porovnat to s jinými možnostmi akumulace energie apod.
No, ale hodili jim to proč? Protože neměli na výběr? Tzv. solárního tunelu se před lety účastnili politici ze všech stran.
A další věc: fakt se ve volbách rozhodujete podle FVE legislativy? Nebo je to jen jeden střípek do mozaiky vládnutí?
Jedna věc je výběr té nejméně špatných kombinace hloupých nápadů které politici nabízejí, ale já mám na mysli jen to co jsem konkrétně psal, že denně vidím na nějakém serveru článek o solární energetice, ze kterého přímo čiší nepochopení jejích principů. Plus moje možná naivní představa, že kvalitnější vzdělání v základech přírodních věd by tomu zabránilo 😄
No, jen trochu vzdělaný jedinec by jim takové věci neuvěřil a kdo je zcela nevzdělaný a přesto se ho fve jakkoliv týká, tak to je divné. Kdo si to chce pořídit, napřed si alespoň minimum zjistí.
Nevím, kteří autoři, tak možná nějaký politik, ale od někoho z oboru jsem to neslyšel ani nečetl.
Koho se to týká tak bývá v obraze, ale třeba o výkupních cenách rozhodli neodborníci - a lidi to nepochopili a ve volbách jim to zase hodili.
Snůška nesmyslů. U nás může bezhlavá podpora oze za nejmasivnější zdražení elektřiny v historii 🙂 Poplatky na oze, povolenky, skryté náklady distribuce, to všechno se počítá. Krom toho fotovoltaika nemá moc společného s vf panely, ty jsou ta nejlevnější a nejsnazší část celého řetězce. Fve, to je především otázka akumulace, když ta není, není čím nahradit stabilní zdroje. A ona není a v dohledné době nebude. Až "někdo" vyřeší akumulaci, pak teprve nastane čas na oslavné články.
Na redaktora odborného webu to zjednodušujete až k nesmyslnosti. Pokud už chcete rozlišovat, tak podle plochy půdorysu vozidla.
Což by byl pro tyhle závistivce docela problém, protože SUV bývá pravidelně o pár centimetrů kratší než sedan stejné kategorie (Mercedes MLE je kratší než Mercedes E apod.). Důvod je jednoduchý, SUV je vyšší a zařízení v motorovém prostoru lze uspořádat spíš na výšku, čímž se ušetří na délce 😊
Je videt, ze MHD nepouzivate, takze uvadite nesmyslne udaje, asi, jak v tech zacpach tloustnete, zanasi se Vam tukem i mozek.
Je vidět, že nad tím co píšete příliš nepřemýšlíte. Třeba tady je šířka tramvajového tělesa hned 9 m: Odkaz .
S temi nemate pravdu, je to nedilna a cast MHD, po metru nejkapacitnejsi ekologicka doprava, kdy na renovovanych tratich na uplne jinych hodnotach hluku, s hlukem a prostorovou narocnosti osobnich aut nesrovnatelna...to auta, co vezou jeden linej zadek jsou v centru drahym problemem...
Prostorová náročnost je asi taková, že uprostřed ulice je tramvajové těleso (v Praze minimálně 8.0 m) nesdílitelné s jinými dopravními prostředky (občas nouzově s autobusy), po kterém jednou za deset minut přejede tramvaj 😄 To je opravdu nepatrná prostorová náročnost. O centru nemluvím, v článku jde o rozšiřování tramvají do okrajových čtvrtí.
Tak jiste, samozvane mluvite za nejakou skupinu lidi, a pritom jenom sam za sebe zaslepene, neschopen ujit par bloku "na adresu" ...ve meste jedine MHD, nebo na skutru, jinak se zasekam mezi Vam podobnymi...MHD je spasa historickych urbanizaci, nejsme v "mladych" USA, kde osobni doprava prevlada, a taky je to tam nejvetsi psycho v zacpach.
MHD je v pořádku, jen ty tramvaje jsou anachronismus, o těch píšu. Viz můj příspěvek výše.
23
Sledujících
0
Sleduje
23
Sledujících
0
Sleduje
Milión? Žabaři, svěřte to mně a prodělám desetkrát víc.