Alma Mater: FFUK / Stav: vdaná feministka / Děti: mám - a jaké! / Povolání: přece to "poslání" / Hobby: Historie, Literatura, Biologie, Cestování, Umění
Tak tohle je výstižné. Protože v tak slabé vyjednávací situaci Babiš ještě nikdy nebyl. Výfukboys a Strana pomocných dělníků ho drží pod krkem tím, že budou rozhodovat k jeho vydání k odsouzení (protože Vrchní soud už rozhodl, že je vinen). Takže pokud nechce za mříže (sazba je 5 - 10 let) - tak je musí poslouchat - i kdyby mu na ministerská křesla navrhli Kájínka a nebo vycpanou veverku.
Ano, zasmáli jsme se...ovšem tohle je takový ten "smjoch ksvjoz slzy". Protože tenhle člověk, který neměl ani tolik slušnosti, aby oceňovaným - byť jen jednou - zatleskal, bude patrně naším příštím premiérem. Takže neslušnost, úpadek kultury a morálky bude dále pokračovat, kdežto vzkvétat bude buranství, vulgarita, lhaní, podvádění a sebestředná nebetyčná drzost. Můžeme nad tím plakat - a nebo se tomu můžeme zasmát.
S ohledem na to, že nebyla zveřejněna ani metodologie ani znění testů, mám na tento výzkum velmi skeptický pohled. Jestli ono to není stejné jako s učebnicemi. Učebnice němčiny, které mají žáky dovést na úroveň A1, před 20 lety - a dnes - mají totiž zcela nesrovnatelné požadavky. Patrně A1 před 20 lety bylo úplně jiné než A1 dnes. Žáci, kteří zvládli látku z učebnice A1 před 20 lety by dneska byli mezi A2 a B1. Dnešní A1 odpovídá tehdejšímu A0. Na A1 před 20 lety se očekával minulý čas (oba minulé časy), skloňování, předložkové vazby atd. Nic z toho v dnešních A1 učebnicích nenajdete.
Poslušnost? A mohla bych ji vidět? Je čím dál větší problém dosáhnout základní kooperace a schopnosti uposlechnout pokynu bez předchozí diskuze. A mohu se zeptat paní autorky (která ve škole asi byla naposledy před 40 lety): Jak má učitel pracovat s 30 dětmi, které NEJSOU ochotné uposlechnout jednoduchého pokynu? A jak má zajistit jejich bezpečnost? Tím myslím pokyn typu: u silnice se zastavte, nelezte na plot, nelezte na okno, nesahejte do zásuvky, nestrkejte se na schodech atd. A nebo jak by asi vypadalo vyučování, pokud by žáci vedli zanícenou diskuzi i o pokynech typu: otevřete si sešit (učebnici), vytvořte dvojice, rozeberte si pomůcky atd. Kolik času na reálnou výuku zbude ze 45 minut vyučovací hodiny, pokud by jeden každý žák vznesl jeden minutový diskuzní příspěvek hned k prvnímu pokynu učitele? Ano...15 minut. A co takhle druhý pokyn? To už se nám do hodiny vejde pouze polovina diskuze...a žádná výuka, že?
Tak tohle je velmi povedené. Zdá se, že s novou vládou bude každý den spoustu prostoru pro velkou srandu. Kdybych nebyla český občan - a bylo mi tudíž šumafuk, co se s Českem stane - tak bych si tuhle estrádu 3 trestně stíhaných vládních lídrů a jejich dementních poskoků fakt užila. Tohle bude taková prča, že se zbytek Evropy částečně smíchy potrhá a částečně si hlavy uvrtí. Na to by stálo za to si skutečně koupit lístek do první řady a k tomu i kolu a popkorn. Moje smůla je, český občan jsem a není mi šumafuk, co se s Českem stane. A nejsmutnější bohužel je, že v téhle příšerně trapné frašce budeme muset my všichni účinkovat v roli nedobrovolného komparsu.
Vlastně nevím, jestli se mám smát nebo namíchnout. Autoři seriálu se zjevně neobtěžovali si vůbec zjistit, jak funguje (nefunguje) přeřazení žáka ze ZŠ na paragrafovou školu. Ta situace, jak paní ředitelka okamžitě našla "volný flek" a ředitelka speciálky lákala nového žaka...tak ta je z říše bájí - jak ví každý, kdo s tím měl kdykoli cokoli společného. Jsou žáci se skutečně podhraniční inteligencí (špatně mluví, mají problém si zapamatovat jména svých učitelů a jaké vlastně mají předměty, občas mají problém trefit po škole, vvýuce rozumějí asi tolik, jako by byla vedena ve svahilštině, mají asistenta, 3. stupeň podpory a přesto ani snížené výstupy nenaplňují ani ze 30%), rodiče si přejí přeřazení na paragrafovou školu, učitelé s tím souhlasí, žák s tím souhlasí, třeba i poradna dá doporučení...ale prostě NENÍ MÍSTO. Představa jak poradna padělá papíry, aby mohla žáka přeřadit je tak strašlivě trapně hloupá, že člověk z rezortu pouze vrtí hlavou. Poradny se naopak kroutí jako hadi, aby tohle doporučení dát nemusely ani v případech skutečně tristních - protože přece inkluze - a protože NENÍ MÍSTO. O tom by měl být film. Jak se na ZŠ zbytečně frustrují děti, které tam absolutně nemají co dělat, jak obtížně navazují kontakty, jak nedokáží porozumět tomu, co se vlastně v hodině děje, jak se trápí učitelé, kteří jim nechtějí dávat samé pětky a nechávat je propadat - ale CO mají dělat, když žák třeba na otázku: Vysvětli podmínky života na zemí - odpoví "bagr". A nedělá si srandu...jen prostě vůbec netuší, o čem je řeč. Ano, i takové žáky na ZŠ máme. A není to dobré pro nikoho.
Alma Mater: FFUK / Stav: vdaná feministka / Děti: mám - a jaké! / Povolání: přece to "poslání" / Hobby: Historie, Literatura, Biologie, Cestování, Umění
160
Sledujících
2
Sleduje
Alma Mater: FFUK / Stav: vdaná feministka / Děti: mám - a jaké! / Povolání: přece to "poslání" / Hobby: Historie, Literatura, Biologie, Cestování, Umění
160
Sledujících
2
Sleduje
Čekají nás 4 roky hanby, chaosu, nekompetentnosti, "čerpání", evropských žalob a zvyšování dluhu. Co jste si zvolili, to budete mít. My ostatní, bohužel, s vámi. Však to nějak přežijeme. A možná se to Babišovi rozsype podstatně dřív...
9 odpovědí