Bydlím v paneláku s garáží. Ano, souhlasím, že pro většinu lidí je levné a spolehlivé benzinové auto lepší volba. Ale zase jsme u toho, máte v hlavě jakoby oponenta, Radka Šťastného, kterému se snažíte ovšem vysvětlit zbytečnost. Já jsem pro to, aby moc elektromobilů nejezdilo. Já jsem spokojený se současným stavem. Super infrastruktura a málo EV.
Nájezd neberte prosím stylem "vynásobím tři nestandardní měsíce dvanácti".
Výhody typu špičkové rozložení hmotnosti, rychlé reakce ne plyn (ne akcelerace), nižší těžiště, díky baterii větší torzní tuhost, více místa pro zavazadla a posádku, možnost mít čerpací stanici doma v garáži neberete? Mám pokračovat dalšími?
Co třeba 230V/16A zásuvka u některých vozů? Co absence převodovky? Možnost hlídat auto 24h denně z mnoha kamer? Idáelní teplotní komfort?
Pokud jedu EV na hory, nechám třeba 7 hodin puštěné topení. Auto v naprostém tichu ohřívá interiér, v létě ho několik hodin chladí..
Všechny ty výhody o kterých píšete, mají dvě strany. Rozložení hmotnosti? Ano, konstruktéři EV to mají snazší, ale ta hmotnost je o dost vyšší. Rychlé reakce na plyn? Záleží na jízdním stylu, ale ne vždy je to výhoda. Navíc ovládání ve stylu tramvaje, tedy jednopedálově, může být snesitelné na krátkých trasách po městě, ale jinak ne. Tedy alespoň já to tak mám. Nemyslím, že by torzní tuhost EV byla vyšší, než u moderních spalováků, jen to zase mají konstruktéři jednodušší. Opět za cenu vyšší hmotnosti. Převodovka? Do budoucna se o převodovce do EV uvažuje, protože jeden stálý rychlostní stupeň je na úkor efektivity, ve vyšších otáčkách na dálnici by se další stupeň hodil.
EV6 má kufr 520 litrů? To přece nijak neexceluje.
Čerpací stanice doma? Mám. Jmenuje se kanystr. A má oproti domácí nabíječce řadu výhod.
Na kamery nepotřebuji EV. A ten tepelný komfort? Hodiny puštěného topení nebo klimatizace si dovolíte, když nejste připojený k nabíječce?
Víte co je na tom nejzajímavější? Že podle průzkumu 78% českých řidičů nikdy v životě nesedělo v elektromobilu. Jak tedy mohu vědět, co jim přesně vyhovuje? Já jsem taky měl první elektromobil a vedle v garáži stála Audi SQ7 na dlouhé trasy a dovolené. Jenže po 3 měsících najel elektromobil 11 000 kilometrů a Audi SQ7 jenom 103, protože s tím autem už nikdo z rodiny nechtěl vůbec jezdit. Takže jsme prodali ty Audi SQ7 a jezdíme pouze elektromobily. Za rok najedu 80 000 kilometrů.
Abych to shrnul, tak ideální by bylo, kdyby každý z nás najel v obou pohonech třeba 50 000 kilometrů a pak zhodnotil, který pohon je pro něj výhodnější alepší. Protože jakmile zkusíte elektromobil na delší dobu, tak už těžko půjdete zpátky někam do spalovacího auta. Ten rozdíl je natolik dramatický.
Znovu opakuji, že máte velmi specifické podmínky. Dům, předpokládám se solárními panely. Takže můžete nabíjet doma za levno. Většina lidí žije někde na sídlištích a nabíjet můžou maximálně prodluzovačkou vytaženou z okna. Takže nemají vůbec šanci to vyzkoušet. Levný benzíňák je pro většinu lidí jediná rozumná volba.
Pokud najedete za 3 měsíce 11.000 km, pak mi roční nájezd 80.000 nevychází.
Já jsem v EV jel, je tiché a akcelerace je návyková. A ano, lokálně bez emisní. Tím výhody končí. Pár lidí, kteří měli EV a považoval jsem je za nadšence, s nimi skončili. Takže každému tak úžasné nepřipadají.
Ale já vás přece nenutím, abyste mi věřil. Já prostě mám natočená videa, kde jasně ukazuju jaký je vzorek pneumatik a to auto rozhodně nešetřím. Víte co bude nejlepší? Jezdete jako já Kia EV6 tři roky a 95000 km a zjistíte realitu. A na zimních pneumatikách mám vzorek stále použitelný pro další sezónu, na letních pneumatikách jsem najezdil asi 60 000 kilometrů A tento rok je měním za nové. Anebo si prostě projde the nějaké recenze tohoto auta a zjistíte jaká je pravda. Prostě ty řeči o pneumatikách berou za své, taky jsem z toho měl ze začátku strach, protože ropná lobby manipuluje a mlží.
Pokud je brzdný výkon při rekuperací 152 kW, tak při sundání nohy z akcelerátoru vás to totálně na tlačí na pásy. Chcete ještě další důkaz toho, že nepotřebujete pro 99% situací klasické třecí brzdy?
Že pneumatiky EV jsou více namáhané říkají i samotní výrobci pneumatik. A teď chápu, že letní měníte po 60.000 a zimní po 35.000 zvládnou ještě jednu sezónu. To už tak úžasně nezní. A mít nastavenou maximální rekuperaci na sundání nohy z plynu? To bych nechtěl ani zadarmo, preferuji jízdu výběhem a brzdění pedálem až když je potřeba.
Zase ekologie?
Řešíme ekologickou zátěž všeho zboží?
Nikdo za našich životů se nedočká nahrazení spalovacích aut. Je to nesmysl. Ekonomicky to nevychází.
Jako majitel EV jsem samozřejmě odpůrcem elektromobility jako směru.
Ano, ekologie je výhoda spalováků. Já chápu, že se vám s elektromobilem jezdí dobře, ale jste zřejmě jeden z mála, komu zcela pasuje k jeho potřebám. Drtivá většina lidí to má jinak, ať už kvůli cenám, nebo kvůli možnosti levného nabíjení. A většina sice najede za den jen pár kilometrů, ale občas prostě potřebují vyrazit například na dovolenou. Spalovák je univerzální, dá se bez omezení využít na obě varianty.
Hmotnost je opravdu problém? Já znám desítky až stovky aut V spalovacím světě, která jsou mnohem těžší než moje dva elektromobily. S těmi brzdami a pneumatikami je to snad nějaká líheň dezinformací.
Já brzdy nepotřebuju, brzdím rekuperací, brzdy použiju pouze v případě nouze. Takže po 905 000 kilometrech má moje elektrické auto 95% brzdové kotouče a 90% destičky. A pneumatiky po 95 000 kilometrech? Ještě jsem nekupoval nové. Takže i tady smůla. Ale my jsme se asi nepochopili. Já jsem nikde nepsal o nevýhodách elektromobilů. Já jsem přece psal o nevýhodách spalovacích aut.
Samozřejmě že i elektrické auto ve své konstrukci a technologii má pár limitů a nevýhod.
Aha, máte tam o nulu víc. Takže 95.000. Ale ani to vám nevěřím. To byste musel jezdit jak motýlek. Navíc, rekuperace opravdu není stoprocentní, v nižších rychlostech brzdí mechanické brzdy.
Zrovna ten Lavocki létal jen diky americkému motoru Wright R-1820 Cyclone 9... V roce 1945 tvořila vozidla poskytnuta spojenými státy třetinu vozového parku Rudé armády. Do Brna přijeli rusáci v amerických tancích Sherman.. Spojené státy rusakum poslali více než 400 000 džípů a nákladních automobilů; asi 13 000 obrněných vozidel (cca 7000 tanků, 1386 typu M3 Lee a 4102 M4 Sherman), cca 11 400 letadel (4 719 Bell P-39 Airacobra), 35 000 motocyklů, 131 633 ks automatických zbraní, 12 997 ks pistolí, 350 000 t výbušnin, 90 nákladních lodí, 15 417 000 párů vojenských bot, 622 100 tun kolejnic (56,5 % z produkce SSSR), 2000 lokomotiv... Ale ono když vy se podíváte na ty Kaťuše na podvozcích ZIS a na všechny Gaziky tak budete tvrdit že se podle nich deset let předtím inspiroval Ford...
Jistě, Spojené Státy posílaly pomoc SSSR i Velké Británii. Ale v roce 1945 vyrobili Sověti skoro 34.500 tanků, o rok dříve skoro 27.000... Schválně porovnejte s tím počtem dodaným USA. A ta pomoc nebyla zadarmo, VB i SSSR ji spláceli - tedy Sověti ve velmi krátké lhůtě, díky čemuž měli po válce velké hospodářské problémy. Tím netvrdím, že by jinak byli ve vatě, plánované hospodářství má hodně much.
Jako opravdu si myslíte že by rusáci dokázali vzdorovat Němcům bez Spojených států? U nás se o tom nesmělo mluvit ale nepřijde vám divné proč se Ruska vojenská technika po druhé světové válce tak moc podoba té co používali Američané ve druhé světové? Rusáci mají jednu jedinou výhodu. Vysoké procento lidí které může bez obav o ztrátu vlivu obětovat jejich vůdce. Nic víc...
Myslíte Kaťuše, tank t-34, střemhlavé bombardéry, nebo Lavočkiny? Vy jste další, co si myslí, že jejich vlastní zbraní je jen polní lopatka obohacená čipy z kradených praček?
Takže dojezd a rychlost doplnění energie.
Souhlasím. To je vše. Pak jsou tady už jen nevýhody.
A pokles hodnoty EV, atd. Nevýhod EV je spousta. Nedokážou nahradit spalováky. Ale samozřejmě v konkrétních případech dávají smysl. Jenže jsou/byly dotované a skládali se na ně všichni daňoví poplatníci. To je zásadní pokřivení hospodářské soutěže.
Já také nevím co by získali okupací Česka, na druhou stranu jejich politická rétorika je dost agresivní, takže oni asi ví.
Já ani nevím co získali, nebo hodlají získat napadením Ukrajiny. Ty jejích cíle speciální operace jsem jim nikdy nevěřil.
Pokud šli na pomoc utlačované ruské menšině na Ukrajinu, tak jim tou válkou akorát zničili domovy.
Pokud vím, Rusové deklarovali, že chtějí zabránit vstupu Ukrajiny do NATO - a následném vzniku vojenských základen. Což se jim nejspíš podařilo. Proto neočekávám jejich další postup na Západ.
Mám problém s tím, že VB a Kanada jsou neštěstím lidstva, já bych za neštěstí lidstva spíš označila země totalitní, jako je např. Severní Korea, nebo s nefunkčními vládami, jako je většina Afriky anebo země imperiální, jako je např. Rusko. Asi záleží na osobním nastavení pořadí hodnot a morálky, do značné míry také na znalostech a schopnosti pochopit souvislosti a představit si možné scénáře vývoje.
Šílenstvím bych snahy evropských politiků také nenazývala, zorientovali se dost rychle, na to, jak je poslední vývoj překotný a překvapivý. Budu hodnotit až později, pokud se toho dožiju.
Ano, lze jim vyčítat leccos do minulosti, zpětně se to jeví vždy jasné. Ale kdo by čekal, že nás zradí klíčový spojenec? t Za sebe můžu říct jen to, že jsem si myslela, že to bude průšvih a že Trump zastaví pomoc Ukrajině. Ale to, že bude aktivně předávat informace o poloze ukrajinských vojáků Rusům, znehodnotí jimi dodané zbraně a všechny ty další šílenosti, jsem nečekala při všech svých obavách a neúctě k němu.
Nejsem odborník na zbraně, nicméně bych si troufla tvrdit, že i útočné zbraně jsou pro obranu potřebné, minimálně jako zastrašení, ale i pro obranu vlastního vzdušného prostoru. O F35 mám nyní velké pochybnosti. Lepší o něco horší, ale funkční, než špičkové, závislé na podpoře, která může být kdykoli vypnuta.
Melloniová je zvláštní, a ne ve všem s ní souhlasím. Ale v tom, co považuji za klíčové, bych řekla, že je velmi konzistentní.
Pozor, já říkám, že VB a Kanada jsou neštěstím lidstva pod současným vedením. Nijak nepopírám jejich zásluhy pro západní civilizaci. Jen mi vadí, kam ji v současnosti posouvají.
Trump je pragmatik, chce zastavit válku, která kdyby pokračovala, skončí buď porážkou západu, nebo může vyeskalovat do jaderného konfliktu. To nejsou dobré možnosti.
Zároveň potichu převádí svět z unipolárního na multipolární, prostě proto, že Amerika není schopná a ochotná udržet unipolární stav. Je to celkem delikátní situace. Evropa ani Ukrajina to příliš neulehčují. Vřele vám doporučuji knihu Válka na Ukrajině a eurasijský světový řád od Glenna Diesena.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
100 let v existenci státu je asi jako 10 let v lidském životě. Takže to Mexiko a Haiti je vlastně nedávno.
Humanitární bombardování Srbska bylo v rozporu se současným mezinárodním právem, ale dokázali jsme si ho omluvit.
S těmi smlouvami je to ošemetné, Západ a Ukrajina jich taky pár porušili. Rozhodně to není černobílé.
No a co se týče bolševika Putina, to doufám nemyslíte vážně? Víte, kdo byli bolševici???
Taky nemá jednotnou výzbroj a někde jsem četl, že pokud v případě konfliktu člensky stát nechce, tak se přímo vojensky účastnit nemusí.
Máte pravdu, že u Rusu nejsme nyní na pořadu dne. Ale výhledově si myslím že ano.
V 68. dalších 20 let u nás drželi posádky bez problémů a nechtělo se jim od nás i když Husák v 70. letech vše pevně vrátil do rukou našich komunistů, takže primární důvod pobytu jejich vojsk pominul. A přesto tu byli a nebýt perestrojky, jsou tu dodnes. Podle mě se chtějí postupně vrátit tam, kde kdysi byli za SSSR, bohužel.
Dokonce si myslím, že i na konci války se USA dohodla že SSSR o rozdělení Evropy, jako to možná probíhá nyní mezi Trumpem a Putinem.
Ty vojenské posádky po 68. byly obdobou posádek US Army v Německu. Žádný odboj tady v podstatě neexistoval, situaci měly v rukou československé úřady. Kdyby tu ovšem měl být odboj jako za II. světové, ty posádky by to území neudržely.
Nevím, co by Rusko okupací východní Evropy získalo? Kromě těžkých ztrát. A připustíme-li možnost, že by ostatní státy NATO, nespustily kolektivní obranu?
Tak nevím, co přesně považujete za liberální agendu, protože toto slovo je v poslední době prazvláštně zneužíváno, takže si netroufnu odpovídat, v co doufám či nedoufám. Ani netuším jak si představujete ty "nové lidi" - třeba Melloniová je pro vás nová nebo patří k těm hloupým a neschopným? A za schopného považujete spíše Fica, Orbána a Weidelovou, nebo Merze? Pokud tím však myslíte, že odmítáte svobodu a rád byste se sklonil pod nějakým diktátorem, tak v tom bychom se určitě neshodli. Já bych přidala na budování jednotné obranné politiky (včetně zintenzivnění spolupráce s VB a Kanadou), podpoře obranného průmyslu a na ochraně vnějších hranic a snížila ekologickou agendu (nemyslím tím její úplné zrušení, protože snižování závislosti na fosilních palivech je i v zájmu obrany). A k tomu evropská reprezentace teď (konečně!) začala směřovat, takže bych ji úplně nezatracovala.
Zeširoka: jednotná obranná politika mi zní jako nesmysl, máme NATO a to se bortí, protože jeho členové mají rozdílné zájmy. Mělo by se zrušit. Nahradit by mělo smyslu menšími, lokálními aliancemi. VB a Kanada pod současným vedením jsou neštěstí lidstva. Podpora průmyslu, včetně obranného ano, ale ten obranný bych nevypichoval. Současné šílenství evropských politiků ohledně zbrojení krásně ukazuje jejich neschopnost. Chybí analýzy, jaké zbraně jsou potřebné, čemu se máme v budoucnu bránit. Politici chtějí válčit, takže o obranných systémech příliš neuvažují, chtějí spíš útočné zbraně. Viz nákup F35.
Meloniová je zvláštní, poněkud ve svých postojích osciluje. Až oportunistický, řekl bych.
41
Sledujících
1
Sleduje
41
Sledujících
1
Sleduje
Obecná životnost pneumatik se pohybuje podle používání mezi 45-60 tisíci kilometry. Zajímavé je, že moje 2,5 tunová Audi SQ7 taky nežrala pneu (a to byla ta nádherná naftová auta, která obdivujete).
Já si jak v Tesle, tak v Kia nastavuju rekuperaci podle potřeby. Nešlapu na brzdy, neopotřebovávám je a ještě šetřím zdraví v okolí.
To spalovák nedokáže.
Tady je můj test 50 km dálnice, okresky, město: Odkaz
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Dobře, nesypete na silnici tolik železného prachu z brzd. Ale to není to nejhorší znečištění. Máte běžné pneumatiky, nebo speciální pro EV? Vyšší nájezd a menší spotřeba je za cenu vyššího opotřebení vozovky, okolí tedy vlastně možná znečišťujete víc, než ostatní, prachem z cest. Jinak spalovák samozřejmě umí brzdit motorem.
Ještě k vaší SQ7 - to není úplně typický představitel spalovacího auta.
A účinnost rekuperace přece klesá s rychlostí, pokud jedete třeba krokem, musíte použít brzdy?
2 odpovědi