Absurdita navrhovaného řešení je do očí bijicí. Půjdu do banky s prázdnou množinou peněz v Kč a budu se domáhat aby byla moje prázdná množina byla v intervalu tak 40 - 60 miliard Kč. Nějak mi to připomíná přístup vlády k rozpočtu.
Jinak samozřejmě formulace úlohy je nepřesná, stačilo by doplnit pokud existují řešení v R , pak hledejte atd. Bohužel čeština je třeba proti němčině méně přesný jazyk. Také se běžně používá "měl toho jednou tolik" a myslí se tím dvojnásobek. Formulace úloh by měla být jednoznačná, zrovna v této úloze se můžete držet smyslu úlohy, nebo najít absurdní interpretaci textu. Bohužel kultura vyjadřování upadá, stačí porovnat třeba přesnost formulacív knihách od prof. Jarníka Diferenciální/Integrální počet a nyní vydávaných publikací.
Když si to shrneme,tak v populačním ročníku 2006 (dnes devatináctiletých) bylo 114632 dětí, z toho v roce 2025 maturuje cca 80900 maturantů, tedy přes 70% ročníku. Vezmeme-li standardní rozdělení IQ v populaci (které je dost dobře kvantifikuje logické uvažování - průměr je 100), tak aby všichni dosáhli na úspěch musí cermat nastavit podmínky tak, aby všichni s IQ vyšším než cca 90 vypočítali alespoň 33% testu (podmínka, aby byli úspěšní). Prorože mezi IQ 90 - 100 je cca 25% možná úspěšných maturantů, kteří mají podprůměrnou inteligencí, přinejmenším s mezerami v logickém úsudku. Z opačného konce, kdo nemá maturitu, je na tom asi z pohledu logického myšlení bídně, nicméně to neznamená, že nemůže být v žovotě šťastný a spokejmý a ve společnosti úspěšný.
"Opět zde – tentokrát doslova – narážíme na exponenciální výpočet, konkrétně odpor vzduchu. Ten stoupá s druhou mocninou rychlosti"
Druha mocnina je kvadratická funkce, nikoliv exponenciála. Doporučuji autorovi zopakovat vyšší ročníky ZŠ .
Každý už asi zažil na D1 omezení ze 130 km/h na 80km/h a stažení do jednoho pruhu.
Dovolím si extrapolovat autorovy závěry, je nejlepší chodit pěšky, malá spotřeba, nízký odpor vzduchu, když zrychlíte ze 4 km/h na ostrou chůzi 6 km/h pak 24 km zvládnete místo 6 hodin za 4 hodiny a uspoříte tak 2 hodiny a ještě možná snížíte svoji hmotnost (zhubnete), prostě samá pozitiva.
Ještě mi vnuknul pocit , že francoužští inženýři při specifikaci TGV asi nečetli článek, jinak by nemohli navrhnou cestovní rychlost na 270 km/h.
V českém zákoně je něco špatně. Angličani se k tomu staví podstatně lépe, když i chodec, než vstoupí na přechod, se musí ujistit, že o něm řidič ví a zastaví
Highway Code Rule 18
At all crossings. When using any type of crossing you should
always check that the traffic has stopped before you start to cross or push a pram onto a crossing always cross between the studs or over the zebra markings. Do not cross at the side of the crossing or on the zig-zag lines, as it can be dangerous.
You MUST NOT loiter on any type of crossing.
Pravidlo 18 silničního řádu
Na všech přechodech. Při použití jakéhokoli typu přechodu byste měli
před přecházením nebo tlačením kočárku na přechod se vždy ujistěte, že se zastavil provoz.
Vždy přecházejte mezi sloupky nebo přes značení vyznačené cestou. Nepřecházejte po kraji přechodu ani po klikatých čarách, mohlo by to být nebezpečné.
Na žádném typu přechodu pro chodce se NESMÍTE zdržovat .
Zákon o silničním provozu č. 361/2000 Sb
§ 18
Rychlost jízdy
(1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.
Tento § plně popisuje způsob chování řidiče. Rychlost samozřejmě nezabíjí, díky rotaci země letíme rychlostí cca 1070km/h kolem zemské osy, nebo kolem slunce dokonce 107 226 km/h a celkem žijeme. Zabíjí síla a je už dětem tuším v 7 třídě známá jako úměra ke změně rychlosti, tedy zrychlení. Protože mám více let, zažil jsem období bez dálnic a také bez omezení rychlosti mimo obec a dokonce v noci i v obci. Asi se mnou budete souhlasit, že bezpečnosti i u školy nepomůže omezení rychlostina 30 km/h v noci, spíše pújde o buzeraci.
V březnu 2022 během slyšení ve Výboru pro zahraniční vztahy Senátu USA náměstkyně ministra zahraničí Victoria Nulandová uvedla, že na Ukrajině existují biologická výzkumná zařízení. Vyjádřila obavy, že by se tato zařízení mohla dostat pod kontrolu ruských sil, a zdůraznila spolupráci s Ukrajinci na zajištění, aby žádné výzkumné materiály nepadly do nepovolaných rukou.
Jiný kraj, jiný mrav, tady je pár zákonů našeho vzoru USA
Castle Doctrine:
Tato doktrína (princip hradu) umožňuje majitelům domů používat přiměřenou sílu, včetně smrtící síly, aby ochránili své domovy před narušiteli. Specifické podmínky a rozsah použití této síly se liší podle jednotlivých států.
Stand Your Ground zákony:
Některé státy mají tzv. "Stand Your Ground" zákony, které umožňují lidem bránit se pomocí síly, aniž by museli nejprve ustoupit, pokud se cítí ohroženi na veřejném místě nebo na svém vlastním pozemku.
Tady řešíme situaci, jestli jsme dostatečně vlídní k nezvanému hostu.
Silniční zákon o předjíždění 2024
§ 17 Předjíždění
5.Řidič nesmí předjíždět
5.dává-li řidič vpředu jedoucího vozidla znamení o změně směru jízdy vlevo a není-li možné předjetí vpravo podle odstavce 1 nebo předjetí v dalším volném jízdním pruhu vyznačeném na vozovce v tomtéž směru jízdy,
Článek je asi neúplný a došlo zřejmě k porušení více předpisů z obou stran.
Když jako chodec sice mám přednost na přechodu, ale jako mrtvému mně bude přednost málo platná. Totéž beru v případě cyklisty a zvlášť motocyklisty, kde rychlosti jsou výrazně vyšší.
Mistrovství světa ve fotbale 2022 v Kataru bylo jednou z nejdražších sportovních akcí v historii. Odhady nákladů se pohybují mezi 220 až 300 miliardami USD. Tyto náklady zahrnovaly výstavbu a modernizaci stadionů, infrastrukturní projekty, jako jsou silnice, metro a letiště, a také ubytování a další související výdaje.
MS v Kataru trvalo cca 2-3 týdny, peníze nebyly asi problém.
Projekt ITER by tak měl vyjít na nějakých 22 miliard místo plánovaných 17 miliard.
Navýšení jsou pak drobné ve srovnání s MS ve fotbale.
Zkuste porovnat priority - o co má svět zájem?
Zde je Google překlad do češtiny
18
Na všech přechodech. Při použití jakéhokoli typu křížení byste měli
vždy zkontrolujte, zda se zastavil provoz, než začnete přecházet nebo tlačit kočárek na přechod
vždy přejíždějte mezi hřeby nebo přes značky zebry. Nepřejíždějte na straně přechodu nebo na klikatých čarách, protože to může být nebezpečné.
Na žádném typu přechodu se NESMÍTE loudat.
Zákony ZPPPCRGD reg 19 & RTRA § 25(5)
19
přechody pro chodce. Dejte provozu dostatek času, aby vás viděl a zastavil, než začnete přecházet. Vozidla budou potřebovat více času, když je silnice kluzká. Před přechodem počkejte, dokud se provoz z obou směrů nezastaví nebo se silnice uvolní. Pamatujte, že provoz se nemusí zastavit, dokud někdo nepřejde na přechod. Řidiči a jezdci by měli dát přednost chodcům čekajícím na přechod a MUSÍ dát přednost chodcům na přechodu pro chodce (viz Pravidlo H2 ). Dívejte se na obě strany a poslouchejte pro případ, že by vás řidič nebo jezdec neviděl a pokusili se předjet vozidlo, které zastavilo.
Bohužel náš silniční zákon a jeho interpretace o absolutní přednosti chodců na přechodu pro chodce může a často také vede k fatálním následkům.
Výtah z Highway code, tedy jak řeší v Anglii přechody pro choce, kde je provoz řádově intenzivnější, než v Česku
18
At all crossings. When using any type of crossing you should
always check that the traffic has stopped before you start to cross or push a pram onto a crossing
always cross between the studs or over the zebra markings. Do not cross at the side of the crossing or on the zig-zag lines, as it can be dangerous.
You MUST NOT loiter on any type of crossing.
Laws ZPPPCRGD reg 19 & RTRA sect 25(5)
19
Zebra crossings. Give traffic plenty of time to see you and to stop before you start to cross. Vehicles will need more time when the road is slippery. Wait until traffic has stopped from both directions or the road is clear before crossing. Remember that traffic does not have to stop until someone has moved onto the crossing. Drivers and riders should give way to pedestrians waiting to cross and MUST give way to pedestrians on a zebra crossing (see Rule H2). Keep looking both ways, and listening, in case a driver or rider has not seen you and attempts to overtake a vehicle that has stopped.
Wikipedie:
V březnu 2019 Koudelka obdržel Tenetovu cenu za zahraniční spolupráci, která je pojmenovaná po Georgi Tenetovi, jenž byl ředitelem CIA v době útoků 11. září 2001 a války v Iráku.
Ústřední zpravodajská služba (CIA, anglicky Central Intelligence Agency) je zpravodajská služba USA s vnějším polem působnosti (tj. špionážním) mající zároveň za úkol provádět po celém světě operace ve prospěch USA.
Co víc dodat?
Pokud se nechceme v krátké době vrátit do středověku, je výstavba stabilních energetických zdrojů nezbytná. Rozvoj je determinován mobilitou jak pracovní síly, tak komodit, služeb atd. a mobilita je podmíněná zdroji energie. Bombastický nadpis - záruky 1000 miliard - rozprostřené do mnoha let výstavby, jsou z pohledu dluhu státního rozpočtu za loňký rok cca 500 miliard zanedbatelné. Bohužel celému západu ujel vlak ve vývoji bezpečného reaktoru, kde v současné době je vedoucí Čína, ktrerá uvedla do zkušebního provozu TSMR (thoriový) reaktor v roce 2022 , který je připojený do sítě. Za Čínou je nejdále ve vývoji Indie. Sice z Číny dovážíme a asi budeme dovážet FVE elektrárny (panely i baterie včetně řídících jednotek), ale jaderné elektrárny z Číny jsme z ideologických důvodů zavrhli. Modulární jaderná elektrárna GE-Hitachi (klasická uranová) je sice na papíře v pokročilém stádiu vývoje, ale v provozu žádná není. Distribuované menší občasné zdroje (FVE,Větrné elektrárny) vyžadují obrovské investice do distribuční sítě a extrémní nároky na regulaci (nebo riziko výpadků sítě), tedy lze očekávat další zvyšování ceny distribuční položky a dalších poplatků na OZE (tedy občasných zdrojů) v účtu za elektrickou energii. To je důsledek ideologických a propagandou zmanipulovaných rozhodnutí EU, které je masivně již 20 let tlačeno nesmyslnou dotační politikou (u nás FVE tunel)
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
K chybě v maturitních příkladech: