Já chápu ekologická nařízení a jsem podporovatel i zrušení starých kotlů na tuhá paliva, ale co fakt nechápu, je zatížení plynových kotlů. My máme v malé bytovce plynové kotle a nevyprodukujeme ani zdaleka tolik emisí jako soused ve starém baráku, který topí dřevem. Ten je schopnej zamořit půlku ulice brutálním kouřem a smradem (nevím, jestli do toho háže i odpad), to se u plynu nestane ani náhodou. Navíc dřevo se taky musí vytěžit a mnohdy s horším dopadem na ekosystémy než zemní plyn. Takže za mě nonsense.
Nemám problém s tím, že se někde přidá, ale chci slyšet, kde se na to vezme? Budou to peníze, které přinese EET? Nebo konečně zruší nékteré nesmysly, jako podpora stavebka, vrátí superhrubou mzdu? Nechci, aby mi jako učiteli rostl plat na dluh. Mám 2 kluky - jeden teď začal chodit do školky a druhý se narodil před pár týdny a trochu se děsím v jakém stavu mu dnešní politici přenechají tuto republiku...
Myslím, že je to naprosto správná změna. V mnoha školách se k učitelům dostal jen zlomek peněz na odměny, protože jimi ředitelé zachraňovali směšné platy právě uklízeček a kuchařek. O to víc pak roste frustrace u učitelů, protože se pořád mluví o 130% průměru, ale ve skutečnosti jsou rádi, když mají ten průměr kolem 49 000 hrubého (se vším všudy - odměny, příplatky atd.).
Jsem taky učitel a nových RVP se také na škole děsíme. Já osobně bych byl pro nastavení osnov, které by byly jasně formulované a stručné. Např. v matematice 8. třídy se musí probrat zlomky, v zeměpise 9. třídy se musí probrat jednotlivé kraje ČR atd. atd. Tak, aby nebyl problém je aplikovat do tematických plánů a pak už bych nechal na učitelích jak kreativně tento základ obohatí (jestli projektivní výukou, digitálníma technologiemi, návštěvou muzeí atd.), ale ten základ by měl být jasný a striktně dodržovaný. Ono by to pak bylo snazší i pro tvůrce učebnic a pracovních sešitů i pro testování žáků a v konečném důsledku i u centrálních přijímaček - když už je máme.
Na 3 hodiny to u nás není, ale pravidelně tak o 20-30 minut. Když řeknu, že musíme vyjet ve dvě vyrazit, abychom to v klidu stihli a já nemusel jet autem jak blázen, tak to je jak mluvit do dubu. Takže se postupně učím jí hlásit čas o půl hodiny dřív. Takže místo ve 2 říkám o půl 2 a doufám, že vyjedeme ve 2. Fakt nerad spěchám...
Za jaký úvazek ? Kolik hodin odučíte týdně (bez přípravy). Já své informace čerpám, z učitelských ročních zúčtování, které pro ně dělám. Všechny učitele, jak ze základy, střední nebo ZUŠ znám navíc osobně. Co jsem napsal se zakládá, na skutečnostech posledních let a z různých krajů i okresů.
Za klasický 100% úvazek.
Já vidím zakletý, už ten samotný základ. Za práci velmi nízký příjem. Jsem obeznámen, jak s příjmy, ze ZUŠ, tak soukromých škol a 33 tísíc hrubého, to snad není, ani za plný úvazek 23 hodin týdně. Učitelé si dnes mohou přijít, na skutečně důstojné příjmy. Osobně znám učitele, kteří mimo Prahu, na krajské a okresní úrovni vydělají i více jak dvojnásobek (bez funkcí), toho co uvádí mladá žena, v článku. Samozřejmě bez práce to není možné. Ti učitelé musí pracovat 40 hodin týdně a ve více školách....Pracovat více a v Praze by neměl být se zájemci o výuku problém, bych bral, jako dobrý racionální začátek, snu o vlastním bytě, v Praze.
Jsem učitel a vím, jaké jsou naše příjmy. Většina nás se pohybuje od 35 000 do 40 000 hrubého. Cokoliv navíc jsou buď odměný, které jsou nárazové a nejisté a nebo drobné příplatky za další specializované funkce.
Dal bych sem anketu, kdo si skutečně užil svatební noc? U nás to dopadlo tak, že mě někdy po druhé ráno odtáhli kámoši do postele (já si to nepamatuju). A moje ženuška to chvíli po mně taky zabalila a zatuhla. Svatební noc bych si dovedl představit snad jen v případě, že se bereme sami a bez oslav třeba někde u moře. To by byla hezká romantika no 🙂
Doba se otočila. Dřív se skutečně vyplatilo jít na vysokoškolské profese. Dnes už to kromě doktorů a právníků neplatí. Učitelé mají nějakých 35 000 hrubého nástup, vzdělaní lidé v sociálních službách ještě méně, policisté a hasiči mají podobně jak učitelé (jim to trochu vynahrazují výsluhy). Mám 2 známí, co mají jen učňák, jezdí s různými stavebními vozy a mít 60 000 pro ně přes letní sezónu není žádnej problém. No tak oproti tomu jsem já se sotva 40 000 hrubého jako učitel fakt chudina.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jsem učitelem 9. rokem a peníze už nejsou až tak hrozné, podobně mají i policisté nebo hasiči, takže ok. Ale co je průšvih je přetěžování učitelů hromadou dalších povinností a nulová podpora v začátku. Já na rovinu říkám, že první 3 roky jsem byl na zhroucení- psychicky, fyzicky, pocit marnosti. Až tak po 5 letech si to začalo trošičku sedat. Kdo si to nezkusí, tak nemá tušení jaké je to postavit se před 28 puberťáků a být jim vzorem i průvodcem ve vzdělávání.
1 odpověď