alea iacta est
Tak asi už s Novinkami definitivně končím. Sice to nikdy nebyla žádná novinářská špička, ale teď už je tak polovina jejich článků přebíraná ze zahraničních bulvárů. Tudíž se z nich stal bulvární derivát, což je ještě horší než být bulvár.
Vlastně jen překládají (často nepřesně) články zahraničních bulvárů. Kdybych chtěl takové věci číst, tak budu raději číst přímo ten Daily Mail, Bild, Focus a další. 😋
Pokud je nafta nebo benzín drahá, tak ze to může V4, jelikož u nás dnes máme jen státně ovládané distributory, jeden je Český (Čepro), jeden je Polský (Orlen) a jeden je Maďarský (MOL). Tudíž jsou čeští řidiči vlastně rukojmími českých, polských a maďarských politiků, kteří když budou chtít mohou "nakázat" a ceny poletí do nebes.
Zatím tyhle hrátky u nás hráli jen Orbán a Kaczinski (navíc v omezené míře), ale nedivil bych se kdyby to někdy v budoucnu zlákalo i české politiky. 😎🤫
Zákazník si vždy vybere to co je pro něj nepohodlnější a nejpříjemnější.
Do budoucna očekávám, že tohle vyřeší online nákupy potravin, kdy ty firmy které to rozvážejí budou vybírat zpět nejen papírové tašky a vratné obaly jako dnes, ale nakonec budou vybírat zpět všechny odpady, krom biologických. To povede k tomu, že se budou opouštět jednorázové (zejména platové) obaly, jelikož to pro ty firmy nebude výhodné.
Proč by to ty firmy dělali?:
To je přece jasné, že soudce ani nikdo z jeho rodiny se nemůže účastnit exekučních dražeb. Naprosto nechápu, jak je možné, že hned po tom prvním případě v roce 2012 na něj nešla kárná žaloba.
Jestli takhle získal množství nemovitostí, tak to je evidentní zneužití pravomoci a bezdůvodné obohacení. Tudíž tenhle člověk by nejen měl skončit jako soudce, ale nejspíš i v base.
Vzhledem k tomu, že se toho nikdo za více jak 10 let nevšiml, tak je namístě, aby kromě soudce byli na hodinu na dlažbu vyhozeni i další lidé. Buď ho někdo kryl a měl by být stíhán s ním nebo někdo projevil gigantickou neschopnost a měl by být ihned vyhozen.
Ostuda českého soudnictví. Fuj. 😥
Paní Zadražilová ráda přebírá články z německých bulvárů. Možná by ale někdy chtělo si to aspoň pořádně přečíst.
Pak by se nemuselo stávat, že se napíše "René Springer ze Spolkového úřadu práce", když správně je "René Springer z AfD (Alternativa pro Německo)". Jako splést si úřad práce a politickou stranu, no nevím nevím 🤦♂️
Když tak nad tím přemýšlím, tak se nic podobného nepočítalo u žádné dopravní stavby. 🤔 A souhlasím, že to je špatně.
Rychlovlaky jsou ale jednoznačně potřeba. Zejména pro vyřešení regionálních rozdílů. Když bude z každého místa ČR možné dojet maximálně do 2h do Prahy, tak to absolutně změní možnosti lidí kde pracovat a kde bydlet. Bude si pak někdo kdo pracuje v Praze kupovat 1kk na Jižním Městě nebo ve středních Čechách za 5 milionů, když mu pak bude trvat cesta do práce 1 hodinu nebo si radši koupí za stejné peníze vilu v Ústí, odkud bude cesta do Prahy trvat 30 minut? 🤑
A trochu chápu, že tohle vyčíslovat není jednoduché a že se do toho asi nikomu nechtělo. Ale mělo se to minimálně zkusit. 🤨
Osobně bych preferoval co nejméně regulací. Za mě by úplně postačovala daň z emisí, kdyby se prostě platilo za vyprodukované emise CO2. Ne žádné emisní povolenky, limity nebo dokonce nařízení, jaký typ motorů vyrábět.
Výnosy z té daně by se pak použili na "zelené" projekty, které by bojovali s globálním oteplováním. A výše té daně by se stanovila z toho, kolik budeme na tyhle projekty potřebovat peněz.
Zkusím to vypočítat: Když bysme brali, že bude v přístích 10 letech potřeba na zelené investice 1 bilion euro, tak to vychází na 100 miliard na rok. EU ročně vypustí cca 3 gigatuny CO2. Tudíž by ta daň měla být ve výši cca 30 euro za tunu vypuštěného CO2.
Prostě klasické zdanění negativních externalit. Vypuštěný CO2 nám způsobuje a do budoucna bude způsobovat náklady a ty by se tedy měli vybrat na tom kdo ho vypouští.
Doplnění: Průměrné auto se spalovákem vypustí ročně asi 4 tuny CO2, tudíž by měl průměrný řidič zaplatit ročně 120 euro. Což už vlastně dnes teroreticky platí ve spotřební dani na benzín a naftu.
Za mě by bylo nejlepší Máj zbourat, jelikož na to místo vůbec nepatří. Ta obří betonová zeď úplně ničí prostorové a pocitové prostředí ve Spálené.
Ale když už tam má být, tak na ty obří plochy fasády, které jsou bez oken, umělecká díla patří. Rozhodně je to lepší než když to je prázdné nebo když tam jsou obří reklamní poutače (jako tomu bylo dřív).
Ve škodovce v Boleslavi pracuje cca 20 000 lidí. Jestli je v Boleslavi 15 000 tisíc cizinců, tak předpokládám že velká část z nich bude pracovat právě ve škodovce. Takže nějakých 7-10 tisíc? To by znamenalo, že to 1/3 - 1/2 všech pracovníků tam. To jsem upřímně nečekal. Vždy jsem si myslel, že vzhledem k výši mezd jaké tam jsou bude ve škodovce valná většina zaměstnanců místních. 😮
To je hodně lichý argument.
Nabít si auto "u paneláku" není většinou úplně jednoduché, ale teoreticky to může udělat každý, jelikož každý má doma elektřinu. Ale natankovat si auto "u paneláku" nemůže takřka nikdo, protože nikdo nemá u paneláku tank s benzínem nebo naftou a jen pár lidí bude možná mít v panelákovém bytě plný kanystr.
Navíc ta dostupnost dobíjecích stanic (podle čísel co uvádí autor) je evidentně lepší než u stojanů u klasických pump. Protože mi to vychází na jednu nabíječku na 5 elektroaut, oproti 1 tankovací stanici na 100 aut.
Takže něco brzdit je holý nesmysl. Stejně jako si nemyslím, že je nutné něco podporovat. Trh si s tím nakonec velmi dobře poradí sám.
alea iacta est
66
Sledujících
0
Sleduje
alea iacta est
66
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Hezké. Jen houšť! 🤩💥🥰