...ze strany čínských prodejců, kteří nabízejí své zboží za ultra nízké ceny, jedná o nekalou soutěž.
Ne. Místní prodejci mají ultravysoké marže. Jestliže si např. silikonový obal na mobil koupím v Číně za necelé dva dolary a u nás tentýž (nejspíš dokonce ze stejné továrny) nejde pod 700 Kč tak je to absolutní nenažranost místních prodejců.
Druhá věc je, že spousta věcí tady prostě vůbec není k sehnání a nákup v zahraničí (nemusí to být zrovna Čína) je nutností.
Další problém je, že s touto vadou máte velice omezený výběr prací, které můžete dělat. Prakticky nemůžete dělat nikde, kde je styk se zákazníky a ne zcela tiché prostředí, nemůžete dělat ani v nesmyslu zvaném open space, nemůžete dělat telefonního operátora, nemůžete přijímat telefonické objednávky, hlášení atd, nemůžete dělat ani spoustu dalších třeba i manuálních prací, u kterých je důležitá komunikace.
Pokud se snad pokusíte získat oficiální doklad postiženého, máte smůlu. Pro úřady jste zdravý člověk. Tím pádem ale nemůžete pracovat ani tam, kde zaměstnávají zdravotně postižené.
Takže pokud se dostanete do situace, kdy hledáte práci, je to skoro nemožné. Spoustu toho dělat nemůžete a jinde vás kvůli vaší vadě nevezmou. Nakonec dospějete do situace, kdy v zoufalství vezmete cokoliv, bez ohledu na vzdělání, předchozí praxi atd. Samozřejmě za mizerné peníze takže vám nezbyde ani třeba na lepší naslouchátko (které pojišťovny samozřejmě nehradí).
V tomto směru by bylo opravdu žádoucí aby stát lidem s vadou sluchu nějakým způsobem pomohl třeba jen uznáním za zdravotně postiženého, aby měli šanci pracovat tam, kde zdravotně postižené zaměstnávají.
Mám podobnou vadu. A zažívám úplně přesně to samé.
Poprvé se to zjistilo po nějakých neotestovaných ruských lécích. Zpočátku to bylo mírné ale s postupem času se to horšilo. Nejdřív pomalu a nenápadně až to došlo do stavu, kdy naslouchátko bylo nutností. Jenže ono to moc nejde ani s ním. Zesílí to všechny možné zvuky, pokud mluví víc lidí naráz, všechny hlasy to zesílí stejně, smíchá dohromady a vytvoří nesrozumitelný mišmaš. Asi jako kdybyste se snažili rozumět nějakému konkrétnímu hlasu z hospodského hlaholu z větší vzdálenosti. Nejde to. Stejně tak mluvící osobu přehluší zvuky ulice, nebo třeba i jen silnější syčení vody z kohoutku. Stejný problém je venku, pokud fouká trochu vítr. V naslouchátku to frflá, chrčí, chrochtá ... a tento pazvuk přehluší naprosto cokoliv. Snad i sirénu. Normální ucho přitom nic takového nevnímá, maximálně lehký šum.
Je to vlastnost mikrofonu a nejde s tím nic dělat. Kdo nevěří, může si na mobilu zapnout nahrávání zvuku a zkusit si takovou nahrávku poslechnout. To, co je ve filmech, kdy se proti odposlechu brání vytvořením jiných zvuků, to je pravdivá realita. Mikrofon zachycuje zvuky prostě jinak než ucho. A žádné další zpracování zachyceného mišmaše s tím už nic neudělá. Resp. zpravodajské služby to z toho za pomoci výkonných počítačů dokážou vyfiltrovat ale to nějakou dobu trvá. Rozhodně to nejde v reálném čase a takové vybavení se do malého naslouchátka nevejde. Zvlášť když v reálném čase potřebujete vyfiltrovat pokaždé jiný zvuk.
Takže ve společnosti více osob mluvících najednou prostě nejsem schopen rozumět, v hlučném prostředí také.
...Naším ideálem je, abychom nemuseli dávat pokuty vůbec....
...Většina řidičů překračuje povolenou sedmdesátku jen o pár kilometrů v hodině, za což dostávají pokutu 750 korun. ...
Aha. Tak oni ty pokuty dávat vlastně nechtějí ale pár km/h navíc odměňují rovnou 750 Kč. Za naprosto bagatelní překročení rychlosti v situaci, kdy snad žádné stávající auto nemá přesný cejchovaný rychloměr. Navíc jak sami uvádějí na vcelku nebezpečné křižovatce, kde je lepší sledovat provoz než hypnotizovat tachometr.
Pokud je tam skutečně tak hraniční situace kdy 70 km/h je ještě bezpečná ale 72 km/h už nebepečná, dejte tam 60 km/h s tolerancí třeba 8 km/h.
Ale to by se asi nesypaly penízky do kasy že.
Úplně poprvé jsem je viděl před mnoha lety v Černé hoře. Několik jich bylo i zašlápnutých na chodníku a bylo vidět obrovské žihadlo. Tam jich létalo dost a šel z nich docela strach. Letos jsem ji poprvé viděl v Praze.
Mimo ně tam byla spousta obrovských černých vos, otravnějších a agresivnějších než ty naše. Jejich bodnutí taky stálo za to. Ty tady naštěstí zatím nejsou.
Poprvé v životě jsem v Praze viděl i tohoto motýla. Odkaz
Veřejná doprava je dobrá, pokud máte start i cíl v blízkosti metra nebo pokud jezdíte do centra. Pokud ale jedete z nějaké okrajové části do jiné okrajové části, vítězí auto i přes veškeré kolony atd. Množství přestupů a nenávaznost spojů (plus někdy i dlouhé intervaly) udělají z takového cestování veřejnou dopravou doslova očistec. A i u toho metra chybí spojky tras na koncích. Cesta třeba z Hájů do Hostivaře je metrem prakticky nereálná, protože byste musel z jedné konečné do centra, přestoupit a zase zpátky z centra na jinou konečnou ačkoliv ty konečné jsou pár km od sebe. Autobusy tam přímo buď nejedou vůbec (v určité hodiny) nebo mají dlouhé intervaly a bez přestupu se také neobejdete. Autem to je pár minut. Co vyhraje? A to byl jen jeden příklad z mnoha podobných.
Pokud nejezdíte pravidelně (nevyplatí se vám předplatné) , nenahrává tomu ani cena jednotlivých jízdenek, která je ve výsledku cenově srovnatelná s tou jízdou autem (v extrémních případech i dražší).
Co se týče cyklistiky, nechybí jen cyklostezky (leckde je cesta po silnici doslova nebezpečná) ale i možnost někde kolo bezpečně ponechat. Pokud na to nemáte třeba ve firmě vhodný prostor (třeba jen plácek nepřístupný veřejnosti) nepojedete na něm, protože nechat ho na ulici, už ho tam nemusíte najít, nebo ho najdete zcela očesané atd.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tak z hlediska Číny mi to přijde vcelku logické. Proč vyvážet suroviny když může vyvážet hotové výrobky s přidanou hodnotou.
Z hlediska evropy, kde se prakticky žádné suroviny nenacházejí, to katastrofa samozřejmě bude.