Za socialismu jsem jako malý v TV viděl reportáž o autobusech na baterky co je vozily ve vozíku za autobusem a byl u toho automat na jejich výměnu. (autobus k němu zajel a mechanismus bez lidského zásahu tu baterku vyměnil).
Ty autobusy byly hranaté a nebyly desingové, ale byly opravdické a jezdily. Ale asi to nedávalo soudruhům ekonomický smysl, tak v tom experimentu nepokračovali.
Podobný projekt běží ve Francii, ale pro osobní auta. Jmenuje se to "EP Tender".
Když chcete jet s elektromobilem někam dál, prostě si půjčíte dvoukolový přívěs s větší baterkou. A fór je v tom, že se s tím dá i snadno couvat, neb se přívěs nějak zafixuje a pojíždí po volně otočných menších kolečkách.
Nápad krásný, rozhodně lepší než bateriové kraviny za 3 miliony do každé rodiny, nicméně ekonomicky a organizačně nemožné. Výplod idealistů, co mají rádi vlaky.
Z našeho okresního města do krajského města tahá hlavní železniční spojení dodnes dieselová lokomotiva s pomočenými vagony z roku 1970, každého čtvrt roku výluka na trati, cesta 20 km trvá cca 45 minut, boží ! Obecně jízdní řády v této zemi nedosahují běžně lepších rychlostí spojení než v roce 1930.
tedy výše zmíněný koncept si dovedu představit možná někde v japonsku nebo jiné civilizované hi-tech zemi, tady na zaostalém balkáně zhola nemožné. Nikdy na to nebudou peníze ani infrastruktura.
Pokud vaše okresní město neleží na hlavní trati a nepojedete nikam daleko, tak to auto se ve vlaku nepoveze. Buď tedy pojede na elektřinu, nebo si vymění baterii za range extender (elektrocentrála poháněná čímkoliv od benzínu až po vodík). Teprve na dlouhé vzdálenosti se vyplatí použití vlaku.
Ono se pořád mluví o tom, jak je spalování vodíku ekologické, protože přitom vzniká voda. To ovšem, žel, platí jen v případě, že ke spalování vodíku nedochází v okolní atmosféře, ale pouze za přítomnosti kyslíku. Jinak vznikají obdobné škodliviny, jako např. u spalovacích motorů bez katalyzátoru, zejména nebezpečné oxidy dusíku. Tzn. mít kromě vodíku současně k dispozici čistý stlačený kyslík. Čímž se to dále prodražuje.
Jenže ten vodík se nemusí spalovat, ale může se měnit v elektřinu v palivovém článku, kde žádné oxidy dusíku nevznikají.
Stejně tak je pro mne otázka v čem se liší vodík vyrobený ze zemního plynu a z metanu, když zemní plyn se skládá v průměru z 95 % metanu. Nějak v tom mají soudruzi nepořádek, resp. chybí mi tam nějaká logika.
Zemní plyn kdysi vznikl a je v něm uloženo množství CO2 jako v konzervě. Když z něj budeme vyrábět vodík, bude se v něm uložený CO2 vracet do atmosféry, což je nežádoucí.
Metan naproti tomu vzniká dnes neustále po každém dobrém i nedobrém jídle v živých organismech (včetně vás) a je vypouštěn k nebesům, kde škodí mnohem více, než CO2. Kdyby se tedy z tohoto vámi (i ostatními včetně volů a krav) vypouštěného metanu vyráběl vodík a navíc by se velmi nebezpečný metan nahrazoval méně nebezpečným CO2, bylo by to velmi chvályhodné.
Zajímavé na tom je, že vládnoucí vrstvy se tak dobře oddělil od technického základu civilizace, že věří tomu, že když se někde utratí miliardy, tak lze vynaleznout cokoliv. Včetně perpetum mobile.
Jejich plány s přelolovými objevy počítají. Ale při tom v nich není nic sofistikovanějšího, než proložení přímky do budoucích trendů v excelu.
Článek patří do kategorie "nová zázračná baterka" co se jednou za cca půl roku objeví a pak o ní už není nikdy slyšet. Tipuji že nějaký hledač vodíku shání investory, co by v jeho "projetku" spálili miliardy a tohle je součást kampaně.
Ta "zázračná" baterka je tady.
Její zázračnost spočívá v tom, že ji je možno vyměnit kdekoliv a kdykoliv bez účasti řidiče a že si ji tudíž nemusíte kupovat.
Sorry, ale na přelomové "jednoduché" objevy v roce 2023, v době superpočítačů, supervědců, a výzkumných institucí nevěřím. To šlo někdy v roce 1850 přijít s jednoduchým revolučním nápadem a změnit svět. Už civilizace za 2. světové války byla tak neskutečně složitá a promakaná, že se toho principiálně od té doby moc přelomového nevynalezlo. Všechny principy byly známy už tehdy, poslední velký průlom byly polovodiče, elektronika, počítače před 50 lety. Od té doby se jen dobrušuje existující technologie, včetně těch idiotických elektromobilů.
Už 60 let jsme "pár let" od rozjetí fúze. Když byl můj otec, toho času důchodce, malý kluk, tvrdilo se, že je to za rohem. Čekali létající auta a města na měsíci, místo toho máme výpadky dodávek základních potravin a 3/4 populace planety žijící ve starověku.
Echo24 1.2.23 "Anonymní oznamovatelé nejsou udavači ani práskači, říká poslankyně STAN"
Je zajímavé, že Piráti se udáváním do Bruselu přímo vytahovali. Dohromady se dala organizace, která na netu vyhledává diskutující s "nevhodnými názory" a udává je policii. Přitom se pohoršují, že dříve se udávalo a dělají to sami.
Jsou to tzv. udavači ze záliby, jsou mezi nimi studenti, advokáti, doktoři apod.
Když někoho nejdříve veřejné vyzvete, aby nekradl, a on to ignoruje a krade dál, a když pak jeho protizákonné počínání oznamíte, je to udávání?
Tento článek vyšel dnes, jde o shrnutí za téměř rok po začátku války, nikde se nepíše o poklesu, natož pak, že jde ke dnu, tohle je přesně ta rétorika, která byla právě minulý rok a ejhle, někdo se jí drží navzdory článku, který to popírá.
A pokud funguje ekonomika, pak funguje průmysl a tím pádem i zbrojní.
Jiná je situace v oblasti elektroniky, tam mají sankce svůj smysl a i dopad.
A ropa stále teče ropovodem Družba do ČR...
Takže, kdo kvičí?
Asi naše vláda...
Vy v tom článku čtete něco jiného , než tam je.
V tom článku se píše, že Rusům je navzdory sankcím nějak přístupné zboží, na které byli zvyklí. O ekonomice se tam moc nepíše.
Ale píše se třeba tady
Mé hlouposti?
Ačkoliv jsem jasně popsal důvod své reakce a stupiditu dané věty, tak jsem ten ten hloupý, přestože ani poté nic nechápete?
Bohužel, situace je zcela opačná.
Ale skutečně hloupý člověk nemůže poznat svou hloupost.
Už vůbec nechápete, ačkoliv se tím oháníte v čem spočívá právě to vyjadřování, které mně, znovu opakuji, vadilo a vadit vždy bude.
A jasný důkaz je to, že opět své chování přisuzujete druhému...
Napsat, že jsem byl v padesátých letech na nějaké akci daného typu je opravdu hodně hloupé. Vážený, je to 70 let, tyhle akce rozhodně nebyly pro teenagery, další ukázka hloubky vaší úvahy, je zjevné, že se snažíte o něco na co nemáte, před čímž jsem vás varoval, ale co se dá dělat, sebereflexe, rozhled a úroveň myšlení je ve vašem případě značně omezená.
Absolutní hloupost je spojovat sankce se situací na bojišti, zvláště u článku, který popisuje opačnou situaci.
Celá Evropa dodává zbraně Ukrajině, současný stav, kdy dochází munice a firmy nemají kapacity na navýšení výroby jsou důsledek čeho? Tudíž dochází munice Ukrajině, tak co mysliteli? Žeby sankce od Ruska, nebo prostě dlouhý konflikt, na který nikdo nebyl připraven?
Blbosti si nechte pro sobě rovné...
Napsal jsem. že vy jste na té celostátní konferenci KSČ v padesátých letech určitě byl, nebo že byste tam alespoň patřil. Co je vám na tom nejasného?
Vy jste asi ten článek nepochopil - ten se týká běžného života Rusů, nikoliv stavu na bojišti. Neměl byste příště takové články číst - jsou na vás moc složité.
Čeho jsou důsledkem chybějící kapacity na výrobu munice v Evropě, mysliteli?
To, že hlupák nepozná, že je hlupákem, je jediné správné sdělení vašeho posledního příspěvku. Nazývá se to Dunning-Krugerovým efektem. Jste na dobré cestě si to uvědomit.
Četl jsem to písmeno po pismenu..teď se nevymlouvej.napsal jsi prostě kravinu
Číst písmeno po písmenu je sice fajn, ale takhle to dělají ty nejmenší děti, které ovšem text nepochopí.
Zkus slabiku po slabice, pak slovo po slovu a nakonec větu po větě.
A pak zkus pochopit co tam je napsáno.
Ale zkus to chápat ne jako pitomec, ale jako člověk, který právě nespadl z Měsíce.
Předpokládám, že to zvládneš tak do pozejtří.
A pak napiš. Ale ne dřív, protože dřív to nepochopíš a budeš psát ouplně zbytečně.
Logika je strašně cizí slovo a pro vás naprosto neznámé, když napíšu o vašem projevu, že je jaký je, pro vás to znamená, že jsem to psal já?
Proto tam patřím?
Gratuluji, asi dobrej voddil...
Dále je zajímavé, že zrovna dnes je článek o množství zbraní nasazených v bojích, nepřipadá mně, že by to podporovalo vaši teorii, navíc sankce byly už před válkou, ale to přece nemůžete vědět!!!
Ale vše je nepodstatné, věta:
"A potom se ještě zamyslete nad tím, da byste chtěl odstranit sankce, a z jakého důvodu, a zda by vám nevadilo, že díky tomu rusáci zabíjejí Ukrajince." je tou agitkou a ještě jednou se ptám, Rusové by zabíjeli kvůli sankcím, nebo kvůli jejich zrušení?
Třeba vám to prohlášení dává smysl, já se tomu směji a přirovnávám to k padesatkam vy jeden logiku.
Vím co tím mělo být řečeno, takže si reakci nechte pro sebe, určitě by byla stejně hloupá, jako vše doposud...
Přemýšlíte jako tehdejší soudruzi - proto na ten jejich sjezd patříte.
V posledních týdnech ubývá na intenzitě ruských útoků - to jste snad zaznamenal.
Ta logika je jasná a divím se, že vy ji nevidíte, když se pyšníte logickým přemýšlením.
Sankce vedou k tomu, že rusové nejsou schopni obnovovat zbraně v dostatečném množství, což vede k tomu, že nemohou tolik útočit a zabíjet Ukrajince. Již vám to došlo?
Jestli se tomu opravdu smějete, tak se smějete jen vlastní hlouposti. Gratuluji.
Dokážete vysvětlit jakým způsobem ovlivní sankce zabíjení kohokoliv?
Je to jako agitka z celostátní konference KSČ v padesátých letech.
Hlavně nadšení, obsah není důležitý a logika už vůbec ne.
Vy jste na té celostátní konferenci KSČ v padesátých letech určitě byl. Nebo byste tam alespoň patřil.
Sankce způsobují nedostatek prostředků na vedení války. Možná jste zaznamenal, že intenzita útoků na Ukrajinu se v poslední době snížila. Škoda, že sankce nepřišly mnohem dříve - už mohlo být po válce. Ale Evropa se bála o energie, a tak přistupovala k sankcím opatrně - aby lidé jako vy nemohli tolik kňučet.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Všichni ale nejezdí jen ve městech. A jak je to s výsledky Crash testů, rád bych se pletl, ale od pohledu nebudou převratné? A kdo bude vlastnit baterie?
1 odpověď
5
Sledujících
0
Sleduje
5
Sledujících
0
Sleduje
Pro pojíždění ve městech slouží baterka, pro jízdu na větší vzdálenost "range extender", což je elektrocentrála, která se vymění za baterii a je poháněná čímkoliv od benzínu po vodík. Pro jízdu na největší vzdálenosti slouží vlak, což je ekvivalentem autonomní jízdy.
Výsuvné nápravy používají pracovní válce/aktuátory, které při nárazu pohlcují nárazovou energii.
Baterie bude vlastnit distributor energie. Čili nebudete je muset kupovat a elektromobil tudíž nebude drahý. Cenu baterií budete splácet po kouskách s každým dobitím baterie - kdo bude jezdit víc, zaplatí větší část baterie, kdo míň, zaplatí méně.
Všechny baterie se využijí až do hranice poklesu kapacity pod přijatelnou úroveň, pak ještě poslouží ve stacionárních úložištích.