Ani nevím proč, ale nějak jsem si vzpomněl na Babiše a jeho "slavné" šéfování za covidu, kdy se v pondělí něco vyhlásilo, ve středu se to změnilo a ve čtvrtek zrušilo. A výsledkem bylo 2x tolik "nadúmrtí" než ve cca stejně velikém Rakousku a 4x více než ve Švédsku.
Ostatně i měl i podobně velkohubé vyhlášení "Best of covid", které se nakonec obrátilo v pravý opak. Nějak tuším, že "Make America Great Again" dopadne podobně.
Jasně, zdanění PHM je +/-50%, tak ho zdaňme ještě více, navíc se blíží další uhlíková daň.
Přitom příjem z daní na PHM je "jen" cca 100miliard, takže i kdyby se to zvedlo o 25%, přínos bude stále relativně malý.
Ale že se ze státního a veřejných rozpočtů hezky živí 950 000 osob a náklady na to jsou +/- 500miliard, to zjevně nikoho nepálí. Co zredukovat tuto neefektivní armádu pracujících alespoň o 10%? Rázem by se získaly nemalé prostředky a navíc by odejití "pracující" v privátním sektoru přece jen něco užitečného dělali a byli by pro rozpočet přínosem. Ale na to nemá nikdo koule.
Pisálek je ekonom a analytik? Vyhodit na hodinu. Takže je špatně, že máme přebytek (!) vývozu do USA a současně je špatně, že máme deficit s Čínou. Jsem z toho "volajako zmetěný", to co udává jako výhodu pro USA proti EU, je současně nevýhoda pro EU ve vztahu s Čínou? Jejda, to je ale logické 🙂
Když dává jako příklad elektromobilitu, v které Evropě ujel vlak a současně tvrdí, že Trumpeta jedná logicky, co se týče cel, tak proč nenabídne stejné řešení? Nasadíme podobná cla na dovoz z USA a Číny a problém po trumptovsku vyřešen, ne? Nebo že by to tak jednoduše nefungovalo? ;-)
Reálnou možnost blokace měl jen Babiš, greendeal na vrcholné politické úrovni se musel schválit jednomyslně, mohl do toho hodit vidle. Po schválení v EP už žádná samotná země, natož tak malá jako my, s tím nic nenadělá. Nicméně i tak mohl Fiala být v době předsednictví méně vstřícný, jakkoliv obstrukce by změnu stejně nepřinesly. Změnit to mohou jen voliči velkých západních zemí, až zelené neobolševiky vymetou z politiky. Bohužel roky vymývání mozků zanechala velkou stopu, k rozumu je přivedou jen velké ekonomické problémy, až to bude "ložené".
Další neuvěřitelný rekord NBA:
"Phoenix bojující o účast ve vyřazovací části utrpěl doma vysokou porážku se San Antoniem 109:148 a prohrál potřetí za sebou..
Jednoznačné vítězství si připsali také basketbalisté Golden State, kteří deklasovali San Antonio 148:106."
Poprvé v historii ligy zvládlo některé mužstvo dva zápasy v jediný den, téměř ve stejný čas, navíc Phoenix a San Antonio jsou vzdáleny 1300km vzdušnou čarou, gratulujeme :-)
A to je takový problém nastavit stejná cla, jako uplatňují USA při dovozu automobilů/motorek z EU?
Když jsem v loni dovážel automobil z USA, bylo clo 10%, opačným směrem je to 2.5%.
Patrně zelené hlavy v EU nechtějí, aby se sem dovážela vozidla, která ještě nejsou poháněna "oturbenými" motorky ze sekaček na trávu, protože díky vyšším emisím neškodného CO2 přece "likvidují" planetu, jinak si to neumím vysvětlit. Ale že velkoobjemové US motory produkují řádově nižší hodnoty ostatních škodlivin, zejména pevných částic, NOx, CO, to už nikoho nezajímá.
Klasický elektolhář:
"Dnešní vozy již mají zpravidla větší baterie a nabíjecí výkony přes 100kW. S takovým vozem by celková doba u nabíječek dosáhla za celou dobu 5-10 hodin, což už je v poměru k celkovému času jízdy opravdu zanedbatelné. Zejména pokud bych porovnal ekvivalentní počet tankování, který by při zhruba 40ti tankováních pří velmi optimistických 5ti minutách v součtu tvořil asi 3,5h."
Takže prolhaný pisálku, tankování u čerpací stanice probíhá rychlostí 40l/min, je možno u větší nádrže použít i stojany s rychlostí 70l/min. To znamená, že ICE se spotřebou 7l/100 natankuje za minutu PHM na 1000km. Přitom při platbě kartou u stojanu jsou "obslužné" časy, tj. platba+manipulace s hadicí/kabelem stejné jako u EV.
Při dálniční rychlosti má obsazený EV spotřebu +/- 30kWh/100km, vzhledem k tomu, že se při dálkové jízdě obvykle nenabíjí víc jak 80% (protože pak to dlouho trvá) a ponechává se rezerva min. 10-20%, využívá se baterie z 60-70%, tj. to je cca 50-60kWh z baterie s využitelnou kapacitou 80kWh. Takže není řeč o tom, zda někdo dojede do Chorvatska na jeden zátah, ale ty budeš stavět na dobíjení co dvě hodiny.
Chápu, že někomu omezení elektromobility nevadí, dokonce si v nich podivným způsobem libuje. Nevadí mu přizpůsobovat se stroji, budiž. Ale co naprosto nechápu, proč tihle elektromobilní exempláře mají tu podivnou touhu přesvědčovat všechny okolo, jak je to super a že omezováni nejsou, jak jezdí za lacino atd.. Když už žeru z peněz ostatních (nejsem stejně zdaněn za stejnou činnost), tak u toho nemlaskám.
Oficiální čísla, která asi voliči Babiše nepoberou, protože obvykle jsou na tom se vzděláním a rozumem podobně, jako jejich "guru".
Babiš:
2018-2021 dluh 1622-2465, tj. + 843miliard, poměr dluhu k HDP 2018 30%, 2021 40%,
tj. zhoršení o 10%
Fiala tři roky:
2022-2024 dluh 2895-3365, tj. + 470miliard, poměr dluhu k HDP 2022 42.7%, 2024 42.8%
tj. zhoršení o 0.1%
A to ještě autor z nějakého neznámého důvodu neuvedl možná nejvýznamnější evropské "želízko", holandskou AMSL, na které je USA a vlastně celý svět naprosto závislý v oblasti výroby nejpokročilejších "čipů". Její litografické stroje jednak kupuje přímo například americký Intel či GlobalFoundries, tak smluvní výrobci, kteří pro US zákazníky vyrábějí - TSMC, Samsung.
Bez EUV strojů ASML by nebylo možné vyrábět nejpokročilejší procesory - např. Apple, AMD, Intel či grafiky Nvidia atd.atd.
Dnes se bez vyspělých čipů neobejde skoro nic a v tomto směru drží trumfy Evropa - tyto stroje se neobejdou bez neustálé přímé podpory výrobce a je je daleko jednodušší "vypnout" než ony F-35.
A ještě bych připomněl britskou ARM, jejíž licence používají mimo jiné i americké firmy Qualcomm i Apple.
Ono si stačí poslechnout místopředsedu Smeru Blahu, jak blábolí o tom, že mír a svoboda vždy přichází z východu a že je Slovensko okupováno Američany, vzpomenout si co vykládá Fico a kam jezdí, o Orbánovi nemluvě. Pokud by padla Ukrajina, možná bychom se divili.
Doporučuji to celé, popřípadě alespoň kousek od 10minuty..
Proti elektromobilu jako takovému nemám nic. V současném stavu vývoje, zejména baterií, může bez problému a omezování vyhovovat dejme tomu 30% motoristů. Další desítky procent by se s jistými omezeními jistě smířili, pokud jim to kompenzuje třeba právě nižší cena za provoz a risknou si koupit ojetý EV, u kterého již proběhl propad ceny a je vlastně laciný na pořízení.
Ale nepochybně jsou desítky procent těch, jimž EV nevyhovuje a pro některý typ provozu je to nepochybné.
Je příšerné, že někdo po bolševicku od stolu rozhodne, že za deset let se ICE nesmí prodávat. Proti tomu mám naopak všechno.
Přitom by se EV měly prosadit svými výhodami a ne přes zákazy a dotace.
Já už chci mít jen jedno vozidlo a žádné soudobé EV mi nesplní mé požadavky. Až bude na trhu sedmimístné EV, se slušnými jízdními výkony - tj. 0-100 okolo 7s, reálný dojezd +400km za každých podmínek, které si mohu v minutě překonfigurovat tak, abych do něho dal dvě nesložená MTB, popřípadě za dvě minuty měl ložnou plochu 3.5 m2, kde klidně mohu kempovat, s šancí, že bude funkční ještě za 15let, popřípadě po sedmi letech při jeho prodeji neprodělám kalhoty, bude slušně vypadat a pro jeho pořízení nebudu muset prodat obě ledviny, tak ať se mi nějaký výrobce EV ozve. Mercedes-Benz EQV to fakt není.
Takže pisálku a analytiku. Jeden blok Temelína vyrobí cca 8TWh za rok. Při životnosti 60let je to 480TWh elektrické energie. To je 480 miliard kWh, cena silové složky je dnes v ČR 2.6Kč/kWh, tj. v dnešních cenách
jeden blok za dobu provozu vyprodukuje elektřinu v hodnotě 1.25bilionu Kč a to při vstupní investici 200miliard, kterou nabízejí Korejci. Roční náklady na provoz a údržbu JE Temelín se odhadují na 9miliard Kč, tj. zaokrouhlíme to na 5miliard/rok na jeden blok. Za 60let to je tedy dalších 300miliard v dnešních cenách.
Sečteno podtrženo, jeden blok výstavba+provoz vyjde na dnešních cca 500miliard, vyprodukuje elektřinu o hodnotě1.25bilionu. Hodnota výroby je více jak 2x vyšší než vstupní investice. Lze to vzít i obráceně, dnes postavená JE dokáže produkovat silovou elektřinu za cenu 1.10Kč. Vážně to je ta drahota?
V zásadě je jedno, zda v reálu bude blok stát o 100miliard více, zda provoz bude stát o 100miliard více. Stačí k ceně silové elektřiny přihodit 0.5Kč a opět to bude krásně vycházet.
Samozřejmě časové ceny budou vyšší, ale to budou vyšší ceny všeho a i příjmy, jde o jejich relaci.
Podstatné ale je, že elektřina dodávaná JE je stabilní a předvídatelná a několikanásobně nižšími emisemi než FVE. Co takhle zavázat poskytovatele OZE elektřiny k plnění dodávek a postihovat je za jejich neplnění? To by bylo řevu.
Je jednoduché vyzobávat jen samé výhody a náklady se zajištěním stability dodávek elektřiny a samotné sítě, nechávat na jiných. Ať si OZE do ekonomického modelu započtou akumulaci v potřebném měřítku, pokuty za neplnění a rázem OZE bublina splaskne.
8
Sledujících
0
Sleduje
8
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Psal jsem to už včera - z 212 gólů Bostonu má prsty v 100 z nich, tj. v 47%. A protože jistě zakládal i nějaké gólové akce, z nichž bod nemá, tak lze tvrdit, že se podílel na polovině všech branek, které Boston vstřelil.