Poprosil bych autora článku o odkaz na legislativu, ze které čerpal. Podle aktuálního znění zákona 361/2000 -
do skupiny B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti
Tak kde je ta výjimka?
Vážený autore, v závěru článku uvádíte, cituji - přestože jsou pravidla na kruhovém objezdu jasná, řidiči je často nechápou správně. – Domnívám se, že je tomu tak díky pisálkům, jako jste vy a je vás bohužel hodně. Obecně vzato řídit se na silnici pravidly prezentovanými v takovýchto článcích na internetu je koledování si o velký malér.
Ale k věci. Co se týče přejíždění z pruhu do pruhu platí na kruhovém objezdu stejná pravidla jako na rovině. Takže opět citace z článku - řidič, který přejíždí z jednoho pruhu do druhého, musí signalizovat změnu směru jízdy a nesmí ohrozit ani omezit vozidlo v pruhu, do něhož přejíždí. S tím nelze nesouhlasit. Ale o několik vět dále tvrdíte, že - při přejíždění mezi pruhy na kruhovém objezdu, který má pruhů více, platí přednost zprava a tedy ten, kdo jede z vnějšího kruhu do vnitřního dává přednost. A naopak, ten, kdo jede z vnitřního kruhu do vnějšího, má přednost. Krom toho, že si sám nedokážete ujasnit, který pruh je vnitřní a který vnější a zřejmě si pletete i pravou a levou stranu, je toto v naprostém rozporu s předchozím tvrzením. Jediná situace, kdy se uplatňuje přednost zprava při přejíždění z pruhu do pruhu nastává, pokud na třípruhové komunikaci vozidla jedoucí v krajních pruzích chtějí obě současně vjet do pruhu středního. V tom případě má přednost vozidlo jedoucí v pravém krajním pruhu a opět to platí jak na kruhovém objezdu, tak na rovné komunikaci.
Tolik asi k vašemu nebezpečně zavádějícímu článku.
Pane redaktore, vraťte řidičák a přestaňte publikovat. Na předmětné křižovatce NIKDE ZE ŽÁDNÉHO SMĚRU nesvítí zelená šipka doleva, takže váš výplod je totální blábol, který na tuto křižovatku vůbec nelze aplikovat. Jinak jste správně ocitoval § 21 odst. 5 -
" Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům, jezdcům na zvířeti, protijdoucím organizovaným útvarům chodců a průvodcům hnaných zvířat se zvířaty, tramvajím jedoucím v obou směrech a vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen, a cyklistům jedoucím v jízdním pruhu pro cyklisty."
Zapoměl jste ale na § 70, odst. e, který říká, že -
" signál se zelenou směrovou šipkou nebo šipkami (například "Signál pro přímý směr", "Kombinovaný signál pro přímý směr a odbočování vpravo") znamená možnost pokračovat v jízdě jen ve směru, kterým šipka nebo šipky ukazují. Směřuje-li zelená šipka VLEVO, NEPLATÍ pro odbočování vlevo § 21 odst. 5).
Takže, suma sumárum, vezměte se za ruku i se strážníkem, který si naštěstí pro něj nepřeje být jmenován, neboť by možná mohl přijít i o místo a jděte oba do háje. Kvůli takovým, jako jste vy, se motá po silnicích spousta trubků, kteří zaviní dopravní nehodu, protože jedou tak, jak to psali na internetu...
Optimismus je neurologická porucha, která nám zabraňuje pamatovat si a vytěžovat informace, které si nechceme pamatovat, protože se nám nelíbí. Odmítáme si připouštět, že nám hrozí nebezpečí, nevěříme, že se nám může něco špatného přihodit. Z tohoto úhlu vypadá velmi nepravděpodobné, že by se lidstvo dokázalo vypořádat s ekonomickými, ekologickými i sociálními problémy, které mu hrozí. Brání mu v tom optimismus…
Ano, zdražuje se. ale novináři si z nás dělají jako vždycky srandu. Jaký smysl má srovnávat ceny před a po Novém roce, když zhruba polovinu uváděných příkladů srovnávat nelze, protože buď jedna nebo druhá položka je zcela evidentně akční cena? Takže opět zmatečná dezinformace, jen když je napsaný článek, že?
Tak to vypadá, když to začne řešit,právník, který je o něčem přesvědčen a na základě toho podá trestní oznámení. Já jsem zase přesvědčen, že tomu vůbec nerozumí, ale prezentuji to jako svůj názor, nikoliv jako jedinou pravdu. Kéž by do všeho mohli mluvit jen odborníci a ostatní by je respektovali. Mohli jsme být někde úplně jinde, tak jako některé země, kde to takhle funguje,,,
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Asi si tady nevysloužím nic lichotivého, ale proč téměř všichni řešíte autobus, zastávku, kdy dal kdo blinkr a tak dál? Podle mého je to jednoznačné. Paní ve Fordu přejížděla z jednoho jízdního pruhu do druhého, přičemž ohrozila vozidlo v tomto pruhu jedoucí. A to v tomto případě nesmí ani omezit... To je vše.