Chybí tady docela základní údaj a sice zda má tento elektrický vůz teplené čerpadlo a zda má baterii vyhřívanou/chlazenou. 😮. Spousta lidí si myslí, že mezi elektromobily není až tak velký rozdíl (vždyť to má baterku a zajímá mne jen její kapacita a dojezd), ale není to úplná pravda.....a pak na to přijdou pozdě.
Ta kapacita baterie - využitelných kWh je na dnešní poměry spíše průměr. Ale pro většinu nadšených elektromobilistů dostačující.
Děkuji za krásný TIP na výlet. Ačkoli jsme byli o prázdninách v Hallsattu, navštívili jsme i obě Gosauské jezera a zpět to vzali kolem Altersee s malou zastávkou, o Shafbergu jsem e dozvěděl až z tohoto článku. Minulý týden jsme se vrátili a i když nahoře byl už sníh, "procházku" na Spinnerin jsme si nenechali ujít. Opravdu nádhera. Jelikož jsem skrze počasí, přehodotili plány a jeli do St. Wolfgangu v den příjezdu, museli jsme jet zubačkou i dolů, jinak bychom se nestihli ubytovat. (70 km od místa). Nicméně ten výhled byl parádní a také stojí za to přejít na druhou stranu k tomu velkému kříži. N penzion jsme se vraceli právě kolem jezer a na Shafberg byl ze silnice plně jiný pohled. Jeli jsme také kolem Irsee, ale tam už jsem jen "kopce". Každopádně se sem ještě vrátíme.
Jsem z generace „husákových dětí“ a naše děti jsou už plnoleté. Dřív (za bývalého režimu) bylo spoustu věcí špatně a využívaly se jen k propagandě režimu. Advent a sním spojený svátek svatého Mikuláše (ještě velikonoce) byly snad jediné svátky, které se k propagandě nedaly nijak zneužít. A jako děti jsme se hrozně moc těšily jak na návštěvu čerta, anděla i Mikuláše, tak na ježíška. Nevím který je autorka glosy ročník, ale je to jedno. Podle mne je velká škoda, že svému (asi jedinému dítěti) odpírá tuto tradici. Vždyť návštěva této družiny jde vykomunikovat či zařídit, aby proběhla v naprostém klidu, bez stašení či výhružek. (návodů, rad či zkušeností tu padlo hodně). Sám mluvím z vlastní zkušenosti. Letos půjdeme za dětmi už po šesté a vždy si nás lidé chválí. Snad i proto, že máme s sebou malé koně a děti se můžou povozit. Vždyť co je pro děti krásnějšího, než když se svezou na „andělské hvězdičce“ nebo ti odvážnější na „čertovském koníkovi“, který jak se vždy zdůrazní, žádné děti do pekla nevozí. Každý rok máme přes dvacet návštěv, někdy se v jednom domě sejde více rodin, obejdeme celou vesnici, nachodíme přes 6 km (letos to bude dlouhé, téměř 8 km). Po domluvě s rodiči, máme sepsány konkrétní hříchy jejich dětí a jak je na tuto návštěvu připraví rodiče a zda jim řeknou, že jsou to převlečení lidé, je mi jedno. A jsou i takoví, kteří si nás volají, i když mají děti ve věku 10 let a více, protože se na nás těší. Děláme to pro děti, aby měly radost, nestrašíme,když si rodič nepřeje. Co bychom za to dali, kdyby taková družina přišla na Mikuláše k nám,když byly naše děti malé
2
Sledujících
1
Sleduje
2
Sledujících
1
Sleduje
FVE si nepořizuji skrze to, abych mohl dobíjet elektromobil půl roku zdarma. Navíc, jak jsem zjistil z vlastní zkušenosti, řada lidí ráno odjíždí elektromobilem do zaměstnání a vrací se po 15 h. A na nabití elektromobilu už moc času není. Notabene, když může být 2-3 dny zataženo. Navíc, řada FVE jede ve slunečný dny (klidně i od dubna/května) na plný výkon už před polednem. A co s tou elektřinou, když jsem s autem v zaměstnání? Není to škoda? Dalším určujícím faktorem při využíti kombinace FVE a elektromobilu, je denní/měsíční/roční nájezd. Při 100 % využítí potenciálu FVE jsem schopen třeba půl roku nabíjet jen z FVE. Ale pokud najedu denně 50 km, za těch 6 měsíců to je 9000 km (resp. nevím co víkendy), ale kdyby jo, tak mám úsporu 2 - 2,5 kč na 1 km, takže to může být 22.500,- Kč. A kolik stojí pořízení FVE, kolik stojí wallbox a hlavně, o čem se dnes moc nepíše - kolik stojí údržba FVE? Nutná revize 1x za rok (někde stačí 1x za 2 roky), monitoring aj. Já už bych dnes do FVE nešel. Pořídil bych jen wallbox, nechal bych si VT a NT tarif pro elektromobil a nabíjel v noci za sítě s náklady cca. 1-1,2 kč na kilometr bez nutnosti pořizovat nákladnou FVE. A za ty ušetřené peníze bych si koupil nové či zánovní elektroauto a měl bych klid. Jinak e-308 překvapila spotřebou. Ale 20% dálnice - a jakou rychlostí? Určitě 130 km/h? Nech si říká každý co chce, ale jet s elektroautem po dálnici je docela terno. Jsou značky, kterým to nedělá problém, ale 90% všech dostupných elektromobilů má s dálniční rychlostí stále velký problém. Takže cesta 70% meziměsto 30% po městě je značka ideál.