Chybí tady docela základní údaj a sice zda má tento elektrický vůz teplené čerpadlo a zda má baterii vyhřívanou/chlazenou. 😮. Spousta lidí si myslí, že mezi elektromobily není až tak velký rozdíl (vždyť to má baterku a zajímá mne jen její kapacita a dojezd), ale není to úplná pravda.....a pak na to přijdou pozdě.
Ta kapacita baterie - využitelných kWh je na dnešní poměry spíše průměr. Ale pro většinu nadšených elektromobilistů dostačující.
Někdejší STB by jen zírala, jakou "svobodu" si lidé dobrovolně a rádi trpí - kamery na každém kroku, přehled o každém telefonátu, asi již brzy i záznam o každém nákupu a platebních zvyklostech, sledovací zařízení si každý nosí u sebe kvůli tomu, jak je to skvělá hračka... Ani nejvizionářštější prognostik si tohle představit nedokázal.
A těch kamer je stále málo. Komu to vadí? Slušnému člověku nemá co vadit.
vsak ja taky nikde nepisu,ze takhle to musi vyjit kazdemu. ja kdyz nekam potrebuji,tak nabiju ze site a jedu. i tak to v rocnim uhrnu vychazi pres pulku z fve. pro nekoho bez ho to tedy bude o neco min. nejak tedy nechapu pointu techto trosku rypavych komentsru.
Pointa byla v tom, že ne každý má možnost pracovat z domu, nebo doma a nabíjení svého BEV řídit dle aktuální potřeb. A ne každý má povoleny na své FVE přetoky. A já znám bohužel více lidí, co to mají jako my, než ty, co to mají jako vy. A ani neznám příliš mnoho lidí co dělají z domu. Prostě tady u nás každý hákuje v "kolbence". Někdo ve výrobě a na směny, někdo v kanceláři PO-PÁ 7-15 a bohužel, tam musí být. Asi to bude tím, kde se kdo vyskytuje. Mně jen Váš článek připadl tak trochu moc idealistický, tak jsem se Vám snažil trochu oponovat. 🙂 Přeji hezký zbytek večera. Ráno mne čeká dlouhá a náročná cesta. 😄
Zakázané přetoky někde bývají, ale třeba v mém okolí mají všichni přetoky povolené a tohle chytré řízení právě umožńuje to, aby se síť zbytečně nezatěžovala a přetoky tak mohlo mít více lidí.
Pokud jde o home office, tak ten bývá u mnoha kancelářských pozic standardem, na druhou stranu většina z toho je částečná práce z domova, to znamená, že lidé pracují pár dnů v týdnu doma, alejinak do práce normálně jezdí. Všimněte si taky zmínky o nabíjení o víkendu. Z dnešního pohledu běžná 60kWh baterie vystačí u běžných nájezdů na celý týden. Ano, může být někdy zataženo, někdy jedete na výlet, ale pořád lze takto poměrně velkou část nájezud pokrýt.
Tady jsem sepsal i zimní statistiku s odkazem na konkrétní data. Odkaz
Já se s Vámi nepřu, já jen, že mně baterie vydrží max. na 2-3 dny. Takže musím nabíjet i v týdnu. A z toho plyne ten problém. Bylo by fajn si o víkendu nabít a mít na zbytek pracovního týdne vystaráno, ale zase je tu otázka - co s přetoky, pokud je máte zakázané? Takže jiný kraj, jiné podmínky. Já vám žádnou statistiku nedám, bo nic takového nesepisuji a ani mne to nezajímá. Snažíme se využívat na maximum naši FVE. Tedy těžké spotřebiče zapínáme v době NT nebo když FVE vyrábí. To stejné je to s nabíjením auta. Ovšem, to se řídí dle potřeby. Zrovna ráno jedu pryč a najedu min. 150 km a v pátek znovu. Takže by mně bylo na nic, že FVE vyrábí, když budu s autem na cestě. Článek dobrý, ale Vaše řešení není pro každého majitele FVE a elektromobilu. To jsem jenom chtěl napsat. A píšete o baterii 60 kWh, ale sám máte asi podobné auto s baterií 40 kWh. Ono je to ale jedno, vše záleží na nájezdu a době, kdy je BEV využíváno. A většinou s ním člověk jezdí do práce (nemá žádný home office) a tudíž, když se vrátí zpět, FVE už tolik nevyrábí (mimo snad 3 měsíce v roce) a pokud už má vlastní baterii na poledne plnou, nemá kam vyrobenou elektřinu distribuovat. Tak je to takové docela na nic. A právě že to NIC s tím uděláte. Distributor se s vámi nebaví a jen se směje. Nejsou kapacity, slabé vedení...nic není a nic nás nezajímá. To že jste si pořídili FVE je Váš problém. My vám to nevnucovali. Ale, že se ČR zavázala k rozvoji a podpoře OZE nikoho nezajímá. Řešení by bylo dlouho slibované vybudování velkokapacitních bateriových úložišť, ale v tomhle směru ČR totálně zaspala.
Mam hybrid Volvo s baterii 16kW, plne nabite ukazuje dojezd 93km, real 80. Takze kazdy treti den soupnu vecer do obyc zasuvky. Kdyz je treba jet dale, tak na benzin. Rekuperace se da vypnout, a pak to i pekne plachti😃 . Ted budou pomahat dobijet panely na garazi .
Ale Volvo také navyšovalo kapacitu u PHEV. Ano, těch 16 kW je dobrá hodnota, protože se tak nějak všeobecně uvádí průměrná spotřeba většiny BEV či PHEV kolem 15-17 kW/100 km. Ale mít max. dojezd na baterii jen 60 km je zatraceně málo. Já, pokud jedu sám, to mám do práce tam a zpět 72 km, čili mně by ta baterie nestačila. A to je co neustále řeším. Proto jsme koupili jen BEV. I když staré ZOE, kdo měl v roce 2017/2018 baterii s využitelnou kapacitou 41 kW? Ani Golf si nemohl k ZOE čuchnout. A dá se s tím jezdit i za 14 kW/100 km. Ovšem já na spotřebu nejezdím a tak mám i 17 kW/100 km. Ale stále mne to při mých cenách energie vychází pod 1 Kč na 1 km. Auto máme doma již 2 roky a za chvíli s ním pojedu na první STK v ČR. Za tu dobu jsme s ním najezdili 50.000 km. A to je doma ještě druhé auto - diesel. Proto rád uvítám, že se začnou dělat v PHEV baterie min. těch 18-20 kW a zvýší se tak jejich dojezd čistě na elektřinu. A co jsem četl (možná zde, možná jinde) cenově se to bude brzy srovnávat s benzinovými auty, tudíž pro mne to bude jasná volba. Kamarád má třeba KIU Sorento a ta má taky baterku jen 13 kW a dojezd max. 60 km. Ford Kuga má u baterie využitelnou kapacitu ještě méně. Takže z dnešní nabídky se vyplatí fakt počkat na "koncern" a jak s cenami zahýbe ekonomická situace v Evropě. Do té doby nám bude sloužit staré ZOE.
Pokud mohu reagovat tak už dva roku jezdím Teslou m3 LR a pořídil jsem Teslu m3 SR a jsme spokojeni jak s jízdními vlastnostmi tak i komfortem nabíjení,
začal jsem sice na e-golfu kde jsem prožil dost nervózních dojezdů a sledování dojezdu v km hodně znervózňuje ale u Tesly mám nastaveno % a je to jako s mobilem. obě auta v dálniční rychlosti ujedou bezpečně 200 km a pak když včas zadám navigaci k nabíjení je i rychlost nad 100 kw/h ale když přijedu k nabíječce bez navigace (nepřipravené baterie) je nabíjení zoufalství. Dokonce výletní cesta do Benátek přes Alpy mimo dálnici byla cesta s nabíjením ve Villachu a dojezd s 30%. tak to není o spatné elektromobilitě ale o výrobci. Auta jsem nekupoval nová a hluboko pod milionem (myslím že za podobnou cenu jako spalovací modely) , ale i nová tesla m3 SR je ca 1050000,-. Ale fotek hulvátů co blokují nabíječky mám plno a pokud znám vyhlášku je to stání na vyhrazeném parkovišti pro nabíjení a pokud nenabíjí (a je jedno jestli benzínové, naftové nebo elektrické) je to za pokutu,
Nejlepší si to vyzkoušet a Tesla i na poslední procento ujede 3-5 km a funguje normálně jen nervy asi u někoho fungují.
Zdravím. Zkuste mně nechat na Vás kontakt ohledně dovozu Tesly 3.
Děkuji
Kdyby byl svaz co k čemu a ne o tom jak si co nejvíc nahrabat, tak by místo profesionálům sypal peníze do mládeže, aby bylo právě na trenéry. Ale jen peníze nestačí, tady je nutná velká změna myšlení
Ano, s tím mohu jen souhlasit. Je potřeba si vychovat i trenéry mládeže a hlavně by to měla být dobře placená práce, aby to člověk mohl dělat ne jenom pro radost......
Jenže to u nás nikdy nebude, páč se bude hledět na výsledky za každou cenu. Ale spokojenost dětí je každému u z-á-d-e-l-e.
není to jen o tom... je větší konkurence sportů a prostředí fotbalu je mírně řečeno hrozné. Můj otec hrál dlouhá léta fotbal, tak syn chtěl být jako děda a v šesti letech chtěl hrát fotbal. Nechali jsme ho to zkusit, sám po dvou měsících přišel s tím, že tam bít nechce, že se mu tam nelíbí. Chování trenérů, rodičů i spoluhráčů katastrofa. Více buranské prostředí jsme nezažili. Měl srovnání, od narození objížděl tréninky a zápasy v basketbalu, u kterého nakonec skončil. Vím že záleží na klubu, ale co stihl objet několik zápasů tak to všude bylo to samé....
Ano, mí synové si přesně tímhle také prošli. Naprostý souhlas. Ale kde vzít na vesnici profesionály? Každý rodič by chtěl, aby takové trénování bylo zdarma a většinou se toho ujme sám rodič, který tma má své dítě. A pak......
Hlavně že se splní procentuelně počet hráčů tmavé pleti na hřišti. Ti jsou už i v okresních přeborech. To nemáme české fotbalisty?
Bohužel nemáme. Za to máme nejvíce tittokerů, influencerů,
Tenhle článek hovoří za vše:
Já si pamatuji za svého mládí v hlubokém socialismu, že nás bylo ve třídě 30 a z toho nás tam bylo 15 chlapů a z nich 8 fotbalistů. (beru 1. stupeň, kde běžně bylo10-14 tříd A,B, i C) Dnes je nenajdete na celé základní škole. Tak se není čemu divit. A to není jen fotbal, ale i ostatní sporty, včetně zájmových kroužků i folklóru.
Já bych s tou návštěvností byl trošku opatrnější, na film Vlny chodí v rámci výuky žáci středních škol a gymnázií a i když mají shlédnutí povinné započítávají se do návštěvnosti jako by šli na film z vlastního rozhodnutí.
Ano, to máte pravdu. Ale i tak se jedná o mimořádně zdařilé dílo. Tedy dle mého názoru. Ameríkánku jsem neviděl a bohužel do kina na ni rozhodně nepůjdu.
Vlny měly návštěvnost hlavně díky penězům na propagaci. Kolik "běžných" diváků slyšelo o Roku vdovy? 😉 Jinak Vlny za mě dobrý, ale takových filmů už bylo...
Na filmu Rok vdovy jsem byl díky upoutávkám a osobně jsem ho chtěl vidět. Bohužel bylo to jedno velké zklamání. Herecké výkony fádní, děj málo uvěřitelný a hlavně nedotažený do konce. Takže zde je jasně vidět, co se líbí jednomu, nelíbí se druhému. Na Vlny bych si zašel i opakovaně, na Rok vdovy už ne.
Sport na České televizi je již pár let nekoukatelny, nezáživný a skoro nikdo na něj již nekouká. Otázka času,než ho zruší,aspoň doufám, že zruší. Vždyť nikdo nekouká na sporty jako je házená,volejbal a další nudné sporty.
Tak to jste napsal pěknou pitomost. Podle Vás jsou reprezentanti v házené, volejbalu či vodního pola míň sportovci, než předražení fotbalisti z domácí tzv. ligy, či hokejisti? Jde jen o to kam valí peníze sponzoři, tak ten sport se vysílá. Podle mne jsou naprosto zbytečně třeba závody v F1, protože se na to nekoukám.....a jaká je ekologická stopa tohoto tzv. moto sportu? Ale loby je loby....A co jako? Tak mne za to světová společnost ukamenuje? To co jste naspal je naprostá blbost.
Naprosto chápu. Ve svých necelých 30 letech jsem Vánoce slavit přestal úplně. V rodině jsme se domluvili, že náš Vánoce nebaví a každý rok radši jedeme někam do tepla. Všichni jsme více v klidu a paradoxně bez nonstop koled, masového šílenství 10 kg salátu, cukroví si ty Vánoce užijeme mnohem více
Mladým se už dnes ničím nezavděčí
2
Sledujících
1
Sleduje
2
Sledujících
1
Sleduje
FVE si nepořizuji skrze to, abych mohl dobíjet elektromobil půl roku zdarma. Navíc, jak jsem zjistil z vlastní zkušenosti, řada lidí ráno odjíždí elektromobilem do zaměstnání a vrací se po 15 h. A na nabití elektromobilu už moc času není. Notabene, když může být 2-3 dny zataženo. Navíc, řada FVE jede ve slunečný dny (klidně i od dubna/května) na plný výkon už před polednem. A co s tou elektřinou, když jsem s autem v zaměstnání? Není to škoda? Dalším určujícím faktorem při využíti kombinace FVE a elektromobilu, je denní/měsíční/roční nájezd. Při 100 % využítí potenciálu FVE jsem schopen třeba půl roku nabíjet jen z FVE. Ale pokud najedu denně 50 km, za těch 6 měsíců to je 9000 km (resp. nevím co víkendy), ale kdyby jo, tak mám úsporu 2 - 2,5 kč na 1 km, takže to může být 22.500,- Kč. A kolik stojí pořízení FVE, kolik stojí wallbox a hlavně, o čem se dnes moc nepíše - kolik stojí údržba FVE? Nutná revize 1x za rok (někde stačí 1x za 2 roky), monitoring aj. Já už bych dnes do FVE nešel. Pořídil bych jen wallbox, nechal bych si VT a NT tarif pro elektromobil a nabíjel v noci za sítě s náklady cca. 1-1,2 kč na kilometr bez nutnosti pořizovat nákladnou FVE. A za ty ušetřené peníze bych si koupil nové či zánovní elektroauto a měl bych klid. Jinak e-308 překvapila spotřebou. Ale 20% dálnice - a jakou rychlostí? Určitě 130 km/h? Nech si říká každý co chce, ale jet s elektroautem po dálnici je docela terno. Jsou značky, kterým to nedělá problém, ale 90% všech dostupných elektromobilů má s dálniční rychlostí stále velký problém. Takže cesta 70% meziměsto 30% po městě je značka ideál.